sâmbătă, 16 decembrie 2023

Pe modul slow cu un update despre Scai

Trebuia să fie o zi cu mult spor azi, aveam planuri multe, dar așa cum se întâmplă de obicei, când ai planuri... ei bine să zicem că uneori planurile sunt făcute ca să nu fie respectate. Răceala mea își face în continuare de cap, dar mă bucur că nu e foarte foarte nasol. Nu pot face eu pregătirile necesare pentru sărbători, nici pe verandă și nici afară nu am ajuns cu decoratul, dar măcar prin casă tot am mai putut să mai mișc câte ceva.

Sunt fericită că am reușit să ajung la Biserică, nu am mai fost de muuulți ani și chiar am simțit nevoia să mă duc. Chiar îmi doresc pentru anul viitor să reiau obiceiul de a merge măcar de sărbătorile mai importante. 

Mâncare am făcut cu vorba, eu am dat indicațiile, cea mică a executat și uite așa și-a făcut singurică o supiță de pui. Între timp am încercat să mai organizez prin dulapurile din bucătărie. Pe la prânz a trebuit să fac pauză și să mă bag în pat. Am domit ceva și m-am trezit cu companie pisicească. Toți somnoroși, care pe unde i se pare mai confortabil. Serios, ziceai că parcă ei erau cei răciți. Se trezeau, se intindeau se mutau în alt loc și apoi din nou somn. Câinii rezistă eroic afară, dar își primesc și ei porția zilnică de stat în casă, seara înainte de masă.

Și uite așa mi-am amintit că nu v-am mai povestit de Scai și de evoluția ei după operație. În prima zi a fost leneșă, mai mult adormită: se trezea, mânca puțin, și se culca iar. De a doua zi a început să realizeze că are „pijama”. Nu prea i-a convenit. Se tot chinuia să scape de ea. Aveam indicații s-o lăsăm și fără pentru perioade scurte. Cum scăpa de ea, cum ziceai că ai băgat-o la baie - se spăla cu un asemenea elan....

 
Apoi a început răsfățul. A înțeles destul de repede că nu are voie afară, dar cerea mereu. Era simpatică când stătea la ușă să iasă și Porto să intre. Cu ea în casă, bine-nțeles că au mai intrat și ceilalți. Răsfăț în toată regula.

 

Apoi Scaiul mic a început să se miște din ce în ce mai bine, chiar și să alerge. Faptul că se juca nestingherită ne-a indicat că se recuperează bine. Dar i-a lipsist Fifi și joaca cu el. Îl alerga ori de câte ori îl prindea în casă. Și el pe ea. Domnișoara mea ce mică încearcă să-i împrietenească mai mult și îi tot așează împreună. Mi-a prezentat doi cozonaci la tavă, unul cam rumenit mi-a spus.


Pe Scai am scos-o afară treptat. Întâi ziua când am prins soare, pentru puțin timp, apoi din ce în ce mai mult. Era greu s-o mai prindem să o băgăm înapoi în casă. Dar se învățase, când venea seara apărea singură la ușă să o lăsăm la căldură să doarmă. 
În primele nopți am ținut-o cu mine în cameră să o pot supraveghea, dar după ce a început să iasă afară, am mutat-o în baie noaptea ca să se reobișnuiască cu temperaturile mai reci. Acum deja doarme afară, de fapt e a doua noapte, și văd că în seara asta nu a mai căutat să intre în casă pt somn. La cât a dormit azi cred că nici nu-i mai e somn încă.






10 comentarii:

  1. Imi mimaginam eu cum se spala Scai de zor cand dau cu ochii de poza cu geamul de la usa.. si acum rad. De figura lui Porto... :)))). Dupa care am vazut si cireasa de pe tort sau cei doi cozonaci in tava :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Si nu stiu cum de am apasat sa se publice inainte sa termin... Cred ca atunci cand s-a miscat ursuletul meu. :))
    Voiam sa zic ca e bine sa ai animalute in jur.Ele sunt ca un medicament universal - simt cand nu esti bine si vin sa te vindece.
    Sper sincer sa scapi rapid de raceala. E total aiurea (mai ales ca in ultimul timp sunt ciudate rau... eu inca mai stranut si transpir.. si a trecut atata timp - bine ca m-a mai lasat un pic infundatul).
    Te pup cu drag !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La câte am avut anul acesta, asta pare cea mai ușoară. Sper ca azi să fi fost cel mai rău moment al ei. Mâine treburie să ajung și în oraș, trebuie să pot să conduc.
      Multă sănatate și ție.
      PS: Chiar mă miram la mesajul anterior că ai scris puțin.

      Ștergere
  3. Chiar ma intrebam ce mai este cu ea. Insa vad ca trebuie si tie sa iti spun sanatate maxima!
    Noi am avut cateva zile de frig in casa, de am scos incalzitorul. Daca asa va fi toata iarna, va fi naspa.
    Sa fie bine la toata lumea de la voi! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frig nu am în casă, dar am dormit cu pisica și am mai lăsat deschisă ușa la baie, cea mare a fost și ea răcită că are colegi mulți „binevoitori”, eleviii la pregătire și ei răciți... s-au adunat. Dar bine că e acum, ne facem fresh de sarbători.
      Mulțumim.

      Ștergere
  4. Sanatate pentru toti, in primul rand! ❤ 😘
    In urmatoarele randuri... despre casuta cu pisoi si catelusi (a se intelege dulai, dar tot catelusi sunt). 💕
    Privind fotografiile simt cum sangele prinde viteza, de drag de ei! Sunt mortali! Nici nu stiu de care "sa ma iau" prima data! 😃 Scai e, totusi, vedeta! Creste glicemia doar privind-o in ce pozitii doarme! cum arata cu pijamaluta! cum are limbuta pe afara, semn ca a fost ceva bun-bun! (si ce pozitie are si acolo!) ❤ in paturica rosie abia se vad doi ochisori, un botic si o gurita (nici nu vezi capsorul daca nu esti atent) 😊 ❤ In dreptul usii, privind peste umar: "Mami, il primim pe Porto?" 😊 Si Porto, nemultumit: "Mai stau mult aici?!"
    In foto 2 din primul colaj Fifi pare ca a adormit in front. Hotarat sa vegheze pe Scai... vegheaza un somn bun. 😊
    Daaa... Pare ca intr-o parte cuptorul are flacara mai mare, de s-a rumenit numai un "cozonac" - cat de faini sunt!
    Si cele doua perne negre (saltelute pentru miau-miau)! 😊 💖 imbie la somn. Ei stau linistiti, semn ca totul e in regula!
    Superba postare! (mai putin cu raceala).
    Ma bucur tare mult ca ai scris despre Scai, despre ceilalti. (vesti despre Scai am tot urmarit) ❤ 😘 🍀 ☕ 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău că am uitat să scriu. Poze le-am tot făcut special, dar ..
      I-ai înțeles perfect , mai ales pe Porto cel veșnic „șucărit” pe ceva. E motanul care nu miaună, doar se uită într-un anume fel la tine și din incruntătura îți spune ce vrea. Și el e cel care folosește salteluțele negre toată iarna. Pe Fifi îl bănuiesc că e răcit. Nu prea îmi place cum mnâncă și doarme în casă mai mult decât de obicei. El e cel mai vocativ și nu prea i se aude glasul în ultimul timp.

      Ștergere
    2. Ooooo! Sper ca pufarinul Fifi sa nu fie racit! Ca doarme in casa... poate s-a obisnuit :-) dar daca nu papa ca inainte...
      Cred ca am mai scris: Porto imi aminteste foarte mult de motanul nostru Pufitica - fix asa facea si el: ne atentiona prin expresiile mutrisoarei. Dar el era vocal cand vorbeam la telefon (numai cu mine) - cum suna telefonul, cum aparea de unde era, se aseza aproape si incepea sa "discute". O clipa nu-i tacea gurita, si avea fel si fel de tonuri. :-))
      Sanatate va doresc! <3 <3 <3

      Ștergere
    3. Porto nu e vocal aproape deloc. Trebuie să fie ffff supărat ca să-i auzi glasul. In schimb toarce mult. Fifi miuană din toți plămânii. Pentru orice. De tors, toarce mai putin, aporape spre deloc. Azi pare că s-a simțit mai bine, l-am văzut mâncând. Iar scai are un ieunat subțire de prințesă ce e. Îl folosește să-și spună că nu-i convine ce-i faci. Încercăm s-o învățăm să miaune la ușă când vrea afară. Azi a reușit performanța asta.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!