vineri, 22 decembrie 2023

Gnom/Moș Crăciun din fire - Ornament pentru brad

Deși pe net se găsesc multe tutoriale de realizat gnomi, l-am făcut pe acesta pentru că am realizat că se poate face în întregime cu bandă dublu adezivă.

  Materiale necesare:

  • fire alb și roșu
  • carton
  • mărgea pentru nas
  • pom-pom alb pentru fes (sau ciucure)
  • bandă dublu adezivă
  • ac și ață pentru cusut nasul și ciucurele
  • fir pentru agățat
Mod de lucru:

Din carton se taie două triunghiuri isoscele, cât de mari doriți.
Ca să faceți un șablon pentru un triunghi isoscel, îndoiți o foaie pe jumătate și tăiați un colț cu îndoitura, cât de mare doriți. Desfaceți foaia și ați obținut triunghiul isoscel.
Pe ambele cartoane se pune bandă dubu adezivă la bază. Pe un carton dreptunghiular (eu am folosit rigla - poza 2 din colaj) înfășurați firul alb, fir lângă fir, pe o lățime cât e baza triunghiului. Toiați firele înfășurate și le lipiți pe banda dublu adezivă de pe cartoane (poza 4 din colaj).
Adăugați bandă dublu adezivă pe toată suprafața unui triunghi și lipiți-le între ele(poza 3). Puteți face gnomul și cu un singur triunghi pentru fes, dar cu două iese barba mai deasă.
Îmbrăcați din nou trunghiul în bandă dublu adezivă și înfășurați pe el firul roșu.
La final coaseți nasul și ciucurele în vârful triunghiului.


Acum e rândul vostru. Nu ezitați să ne arătați și nouă gnomul realizat de voi. 

(un link în comentarii)


4 comentarii:

  1. Vai de mine... ce mi-ai facut... Ghici cine face Gnom azi (ca e deja azi...). pai trebuie. Ca Mami e mare fan. Sa vad ce si cum reusesc :)))). Dar da.. daca nu intervine ceva, un Gnom sigur va fi.. sper.
    Pupici si felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu foosesc de obicei pistolul de lipit, dar m-am invățat cu banda dublu adezivă la brăuții făcuti cu prietena mea, așa că am folosit și la gnom. Când am descoperit că se poate face totul fără pistolul de lipit m-am gândit imediat la tine și chiar trebuia să-ți spun că e posibil.

      Ștergere
  2. Eram sigura ca am comentat:O. Dar clar azinoapte nu a fost cea mai cea noapte.
    Am facut si eu gnomi :D. Dar tot ce retinusem era ca sunt doua triunghiuri banda dubluadeziva. acum va ca tu ai lipit barbile spre interior!
    Sa adaug si eu in articol link - nu stiu de ce avusesem senzatia ca facea parte din acelasi articol cu firele :))
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum observi, comentaseși numai că intrase la moderare, nu stiu de ce. N-am avut timp să-ți răspund atunci, doar am acceptat comentariul.
      L-am făcut separat că vreau să creez o rubrică separată cu tutoriale.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!