duminică, 15 ianuarie 2023

Tablou cu hârtie de împachetat - continuare Transformări creative tema 2

 Pentru tema a doua din Transformări creative, am realizat două tablouri, pe care le-am prezentat în Tablouri cu fluturi, dar cum deja scrisesem foate mult acolo, am ales să prezint separat realizarea acestui tablou, astfel pot pune și poza pentru provocarea 365 poze blog

Motivul pentru care am făcut două este simplu: deși prima mea ideea a fost realizarea acestui tablou, de obicei la decupare nu prea stric interiorul și astfel pot face dintr-un singur carton două tablouri sau felicitări, depinde ce lucrez.

Cum am obținut șablonul și cartonul decupat am povestit în postarea pentru provocare. La fel și despre celălalt tablou pe care l-am făcut.



Tehnica de lucru pentru acest tablou am mai folosit-o mai demult și am și detaliat pașii de lucru: Tablou din carton și hârtie reciclată.

Acum am lucrat puțin diferit, nu am mai lipit benzile de hârtie pe toată suprafata cartonului suport pentru că am vrut să folosesc hârtii de împachetat diferite pentru floare și pentru fluture.


Materialele folosite:

  • Carton maro închis de mărime A5, din care am decupat floarea și fluturele
  • Carton suport de la o cutie de prăjituri
  • Hârtie de împachetat, două modele pentru tablou și aurie pentru ramă
  • Foarfecă, cutter, lipici



Modul de lucru:

Mai întâi am decupat cartonul maro. 



Hârtia de împachetat am tăiat-o fâșii late de 2-3 cm pe care le-am îndoit pe lungime li le-am lipit la interior. Pe cartonul suport am trasat cu creionul unde aș dori să fie așezat fluturele și un ghidaj de direcție ca să lipesc benzile de hârtie paralel.

 


Am început să lipesc benzile de hârtie cam la fel ca la tehnica iris folding, dar spre deosebire de acolo unde lucrăm pe spatele materialului, aici trebuie ținut cont că lucrăm direct pe fața acestuia, iar benzile trebuie să fie cu partea mai frumoasă deasupra. În plus, trebuie să începem cu benzile care vor fi dedesubt și să terminăm cu cele care vor fi de deasupra, care se vor vedea primele. Dacă aș fi lucrat ca la tabloul de mai demult și aș fi lipit pe toată suprafața cartonului fără să țin cont de ce fel de hârtie vreau să apară la fluture sau la floare, nu ar mai fi trebuit să țin cont de unde încep și care bandă este deasupra.


 

Când am terminat de acoperit partea desenată, am lipit cartonul decupat deasupra. Și pentru că am reușit să-l lipesc puțin strămb fără margini, am ajustat cartonul suport.

 

Pentru ramă am oscilat între două hârtii de împachetat, dar la vot a ieșit învingătoarea cea aurie. Am tăiat hârtia de împachetat în benzi late pe care le-am îndoit spre interior astfel încât banda are 4 straturi de hârtie. Nu este prea groasă, dar n-am mai vrut să folosesc alt carton pentru a îngroșa rama.


La final am lipit și detaliile din aripile fluturelui. 

8 comentarii:

  1. Cum ar veni folosești și imaginea și negativul, nimic nu se pierde. Ți-am răsfoit blogul și am notat idei de felicitări și mici tablouri, mai rămâne să am și timp pentru ele. Hârtii de ambalaj am stivă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ai explimat cel mai bine „imaginea și negativul”. Chiar că am zilele astea un gol mare în cuvinte.
      Mă bucur că ai găsit idei de inspirație. Spor la lucru.

      Ștergere
  2. Cand voi gasi unde am pus si eu cutterul, mi-am propus sa fac si eu un model de genul - cu fasii de hartie, ceea ce nu am facut pana acum!
    Aveam in plan sa fac un contur pentru un semn de carte (tema 4) - dar as vrea cutterul tocmai pentru ca sa pot folosi si ce decupez si din ce decupez :)))), desigur.
    Si mie imi place mai mult rama aurie :D - mi se pare se potriveste mult mai bine cu tabloul :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să rezolvi problema cutterului. M-ai făcut curioasa cu acest semn de carte.
      Doar o persoană a votat cu roșu, restul au fost in echipa aurie.

      Ștergere
  3. Stilul asta m-a trimis cu gandul la ceea ce nu am facut - acel 'iris folding'.
    Arata foarte elegant si poate avea infinite utilizari metoda! Neuronii mei
    s-au entuziasmat!
    Multumesc Niko, si felicitari pentru tablou! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur și sper ca în curînd să încerci și acestă tehnică și să vezi cât e de frumoasă!
      Spor și inspirație!

      Ștergere
  4. Ca e superb, am mai scris! Ca pare usor de facut acest tablou n-am scris, dar gandesc si imediat imi spun "doar pare!" 😊 Decuparile facute cu un cutter nu-mi reusesc! :(( Mereu ies din contur! Cand ies in directia unde-i ce nu-mi trebuie e bine, dar asta se intampla rar! 😊
    Multumesc pentru instructiuni!
    Spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Decuparea e cel mai greu lucru la aceste tablouri, mai ales co vrei să scoți interiorul. Partea cu fâșiile de hârtie e partea distractivă.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!