duminică, 29 ianuarie 2023

Coperți de hârtie pentru caiet - Transformări creative (Tema 3 - ianuarie)

 Anul aceasta ne-am propus să reducem din poluarea pe care o creăm zi de zi, reciclând cât mai mult posibil și folosind în creațiile noastre materiale reciclabile. Astfel a luat naștere calendarul recreativ din 2023 , Transformări creative. În fiecare lună vom lucra cu un material ce se poate recicla.

În luna ianuarie, folosim în proiectele noastre hârtia de împachetat/punga de cadou

În a treia săptămână a lunii ianuarie era ultima temă impusă, cea de  face coperți din hârtie de împachetat sau pungă cadou. Săptămăna trecută, când trebuia să fac coperțile am fost puțin cam ocupată cu o viroză de sezon mai urâtă, așa că abia acum am reușit să recuperez această temă.


Începutul acestui proiect a fost ... hazliu. Resturile de hârtie de împachetat le la proiectul anterior (Minicoșulet împletit) le strănsesem într-o sacoșă pentru această temă. Între timp sacoșa mea a fost descoperită de nimeni altul decât Fifi care a declarat că e bună pentru un culcuș confortabil pentru el și chiar nu vroia să-mi lase nici măcar hârtia necesară.


Încă de la început am vrut să fac niște coperți pentru un caiet recuperat de la fete, un caiet care a avut scrise doar câteva pagini. Vreau să transform caietul într-un fel de agendă/organizator/planificator pentru grădină. Dar niște coperți care să poată fi mutate pe un alt caiet. Pentru asta mi-am propus să îmbrac caietul în hârtia de la o pungă de cadou natur și să o decorez cu hârtie de împachetat.


Am desfăcut punga de hârtie, dar la partea de îmbrăcat caietul mi-am dat seama că ar fi mult prea subțire pentru o foosire mai îndelungată așa cum îmi propusesem eu.



Din acest motiv mi-am luat carton de la niște cutii de pizza și am tăiat din el coperți puțin mai mari decât caietul, o fâșie pentru cotor și alte două părți mai înguste cu ajutorul cărora să creez acele buzunare în care intră coperta caietului. 


Acestea cartoane le-am lipit pe hârtia natur de la pungă.


Marginile hărtiei le-am lipit în interior.


Cu coala de scris tăiată în două am acolerit partea din interior pentru un aspect frumos. 


Cam așa trebuie să stea caietul în coperțile obținute:


Am trecut apoi la decorarea coperților. Pentru partea din față am tăiat dreptunghiuri din hârtia de împachetat și am încercat să le lipesc într-un model gen parchet. Nu mi-au ieșit prea simetrice și se știe că eu am ceva cu simetria. 


Prin urmarea am sucit coperțile invers și pe partea aceasta am declarat-o spatele.


Pentru față am schimbat strategia, am tăiat fâșii late de un centimetru pe care le-am lipit în diagonală la distanțe egale.



Și pentru că nici aici nu mi-a ieși marginea tăiată la fel, am făcut un fel de ramă cu washitape.


Pe care am extins-o și la coperta din spate.


Acum că am început s-o folosesc îmi dau seamă că mai are nevoie de un fel de etichetă pe partea care reprezintă fața, dar atunci îmi imaginam că e de ajuns atât.


12 comentarii:

  1. Ce faina a iesit copertaaaa!! Super draguta si vesela - perfecta pentru orice fel de caiet va gazdui in timp :)
    Si trebuie ca Fifi a fost si putin muza a proiectului, doar s-a implicat la propriu in realizarea lui (heheh).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fifi este un dulcic în perioada asta. Orice boacănă ar face e așa de drăgălaș că îl ierți imediat. Mai nou stă pe scaun lângă mine, așa ca da, pot spune că s-a implicat bine în acest proiect.
      Mulțumesc.

      Ștergere
  2. O wow. A iesit extraordinar iar ajutorul tau este tare simpatic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fifi e geniala cum s-a culcusit acolo!
    Frumoasa coperta. Abia astept sa vad ce scrii acolo despre gradina. Poate am vreo idee noua in balcon...
    Seara frumoasa, draga Niko!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să încerc să documentez si activitatea din grădină. Momentan ăncerc sa-mi fac curaj sa ajung la cutiile cu seminte, poatepoate le fac inventarul să vad ce trebuie să mai cumpăr. Știu că ar cam trebui să mă mobilizez să pun la încolțit semintele de ardei și vinete dacă vreau să fac eu răsadurile, dar încă nu m-am hotărât în acest sens.

      Ștergere
  4. Pisoiul "la punga" e.... mortal! ❤ ❤ ❤ Pare ca cei doi concureaza pentru atentia ta - in alta postare era Porto langa tine, acum Fifi.
    Coperta are aer festiv - ideea cu "rama" i-a dat un farmec aparte.
    Dupa ce am vazut coperta facuta de Rux mi-a incoltit ideea ca "cred ca-mi fac si io"; acum, vazand si ce-ai facut tu imi vajaie in cap ideea: "imi fac si io!" 😊
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde și de camera în care stau, dar cel puțin unul din ei e cu mine.
      Chiar am citit cu emoție comentariul tau de la coperta lui Rux. Sper să mai dai o șansă cusăturilor pe carton.Mâine sper să ajung și la Poștă cu coletul tău, dar mai am de pus ceva în el.

      Ștergere
  5. Coperta este reușită 👍 minunat este Fifi 😃
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
  6. Fifi e un dulce! Și coperta e deosebită, cu rama aplicată mă duce cu gândul la cărțile mele de la Prietenii Cărții. As fi vrut să particip și eu la calendarul tău, poate reușesc luna asta.

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!