joi, 1 decembrie 2022

La mulți ani, România! - Jurnal de advent (1/22)

  E 1 decembrie, o zi cu multe semnificații pentru mine. Pe lângă sărbatoarea noastră, a tuturor românilor, azi e prima zi de iarnă, prima zi din lună, luna sărbătorilor și prima zi de advent. De ani de zile eu țin un advent creativ, de obicei împreună cu fetele, iar de vreo doi ani am început să povestesc și pe blog despre aceste activități. Anul trecut am avut și o provocare, Jurnal de Advent și mi-am spus că poate ar fi timpul să o reiau odată cu Adventul Fotografic, organizat aici pe blog.

Tema pentru ziua de azi a fost bine-nțeles tricolorul, să sărbătorim cum se cuvine ziua României.

Mascota mea, Martinel, se pregătește de sărbătoare de câteva zile, de când a descoperit globulețele mele vintage pentru provocarea lui Rux, Impodobim bradul, ediția XII. S-a pozat cu ele imediat ce a realizat că formează un tricolor. Apoi, de dimineață s-a echipat și cu stegulețe, dar și cu globulețele.  Și a fost atât de încântat de pozele lui și de tricolor că a uitat că trebuie să facă și un ornament tricolor, că doar s-a hotărât să facă și adventul creativ de pe blog și vrea să participe și la concursul cu ornamente de brad. Noroc că a aruncat un ochi pe blog la Diana și l-a cunoscut pe șoricelul Bo cu un ornament de brad și a realizat că el nu are ornament. A închis repede laptopul deși mai văzuse si alți participanți a adventul fotografic ( Suzana și Rux), și-a scos repede cartoanele și a meșterit o acadea tricoloră.  A pozat-o repede într-un brăduț neîmpodobit, pe care s-a hotărât să-l păstreze așa pe toata perioada de advent pentru poze cu ornamentele ce le va face de acum înainte.

 

Fetele au anul acesta un advent creativ redus doar la câteva zile de sărbătoare și weekenduri. În rest au primit fiecare câte un calandar advent. Piticot are unul cu jucării antistres, jucării pentru degete, iar cea mare un calendar cu roci ”tămăduitoare”. Nu știu cât de vindecătoare sunt dar mă bucur fiecare s-a bucurat cu adevărat de ceea ce a primit.



 

Mi-au făcut și ele mie un calendar creativ. Tema mea de azi a fost ”(trico)tort”. Exact așa scria în în bilețetul găsit în săculețul cu numărul 1. S-a cerut, mami a executat, deși colorantul galben nu prea a colorat, iar în poză nici atât nu pare galben.



Tema pentru ziua nr 2 din Adventul Fotografic: Dar/cadou

8 comentarii:

  1. Ce frumos!!!!
    Eu chiar am crezut ca Martinel cu cele trei decoratiuni va veni de 1 decembrie. De cand le-am vazut m-am gandit la tricolor :D.
    Imi place mult acadeaua - si ce frumos sta in bradut!
    i se par super interesante calendarele fetelor :). Anul trecut mi-am luat si eu. dupa mult ani. un calandar :)))) Playmobil.. cu Heidi. Hahahahahahaha. Pai zau asa.
    Acum lucram la tema 2... cand am descoperit ca de fapt nu am am terminat de vazut articolele si in readerul meu e plin :O.
    Pupici!

    ps: foarte dragut v-a iesit tortuletul si cred ca a fost si bun :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că la nivel subconștient am făcut cele trei globulețe în acele culori. Doar în momentul când le-am pozat pentru ”împodobim bradul”, am realizat că formează tricolorul și da, imediat l-am adus și pe Martinel cu ele.Si probabil undeva tot în subconștient a rămas că am ornament de brad. Numai că eu sunt ceva mai tipicară de felul meu, și chiar dacă știu temele pentru toată luna, nu fac nimic în avans, ci doar în ziua respectivă. Stiu că e mai greu și să faci și să postezi, dar asta înseamnă adventul pentru mine. O să fie mai dificil cu ceea ce mi-au pregătit fetele. Am primit permisiunea să deschid cu o seara înainte ca să am timp peste noapte să mă gândesc cum voi face.
      PS: tortul a fost delicios.

      Ștergere
    2. Hahahahaha - si tu, Brutus? Si eu am aceasta problema cu ziua respectiva, mai ales daca asa mi-am propus, nu trisez.
      Am reusit sa fac tema de azi, pana si pozele - dar va trebui sa fac intai niste covrigei si apoi ma intorc la laptop.
      Am observat ca aveti si aniversari, asa ca inca o data La multi ani, cu multa sanatate (probabil ca suna a cliseu, dar stim cat este de importanta sanatatea, nu?) si bucurii :*!

      Ștergere
    3. Da, si eu. Nu pot cu niciun chip să ”trișez”. E adânc fixat în ființa mea acest lucru. Prefer să întârzii cu vreun ornament decât să-l fac în avans, indiferent cât de aglomerată va fi perioada urătoare.
      Niciodată nu strică urările de sănatate fie că e o ocazie specială sau nu. Mulțumim de urări.

      Ștergere
  2. Am venit aici cu gandul la acadeaua lui Martinel si-am dat de-un tort care m-a dat gata! :))) Inghit in sec la propriu si papilele gustative sunt in plina agitatie! 😊
    E frumusica acadeaua lui Martinel! Imi place de el! E pregatit serios de sarbatoare!
    Bo ii multumeste lui Martinel pentru prezentare! 😊
    La multi ani, Romania!
    Sa fie in Decembrie asa cum doresti! Ai de sarbatorit, nu gluma! 😊 Si e fain!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr în decembrie avem multe de sărbătorit, încă din prima zi a lunii. La noi e obligatoriu cu tort, dacă se poate tricolor cu atât mai bine, dar 1 decembrie e și prima zi de ”mămică”, deci nu putem rata tortul, fie că-l facem, fie că-l cumpărăm. Aseară eram pe mare graba să termin postarea la timp că întârziasem din cauza acadelei și am omis să mai scriu multe din cele ce le aveam pregătite. Azi sper să fiu mai organizată. Mi-am făcut deja ornamentul cadou pentru Martinel și mai am doar adventul fetelor, deși nu știu dăcă voi reuși sa-l fac azi.

      Ștergere
  3. Ooo! Ce frumos si dulce pe la tine! Daca Martinel si Bo sunt deja prieteni, imi dau seama ce povesti vor iesi de aici! Pot gusta si eu putin? Ca mi-ati facut pofta! Vorba Dianei, tortul ala e tentant foarte...
    A inceput bine jocul!
    Spor la tot, draga Niko! Pup.❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suzana, Martinel și Bo se vor împrietenii cu siguranță cu toate mascotele participante la această provocare. Aseara Martinel a fost în vizită pe toate blogurile înscrise și a făcut cunoștință cu Cerbul tău, cu Rukkusu și cu Pitica.
      Tortul îl împărțim cu drag!
      Spor și ție Suzana.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!