miercuri, 14 decembrie 2022

Cum să vopsești cartonul cu spumă de ras și colorant

Cartoanele vopsite cu spumă de ras și colorant alimentare îmi plac mult pentru efectul marmorat care se obține prin această tehnică. Eu folosesc doar colorant alimentar, dar cred că e posibil să se folosească și acuarele.
Cartonul acesta îl folosesc în special la felicitările de Crăciun.  


Materiale necesare:

  • colorant alimentar,
  •  pipetă, 
  • spumă de ras, 
  • tavă, 
  • riglă, 
  • planșă de pictură (sau de bucătărie dar să fie de plastic), 
  • cartonul, 
  • un bețișor
  • lavetă moale(din material ca de tricou e perfectă)



Modul de lucru:

  • Se pune spuma de ras în tavă să acopere o suprafață cât mărimea cartonului.
  • Peste spumă de ras se pun picături de colorant cu pipeta și se amestecă ușor cu un bețișor după dorință. 
  • Coala de carton se așează peste spuma de ras și se presează ușor astfel încât să atingă spuma pe toată suprafața. 
  • Se ridică cu atenție și se așează pe planșetă. 
  • Cu ajutorul riglei se îndepărtează spuma de ras de pe carton. Marginile acestuia se pot șterge cu laveta. 
  • Tot cu laveta se curăță apoi rigla și planșeta  pentru cartonul următor. Folosim aceeași spumă de ras, la nevoie, când culorile devin prea pale sau se amestecă prea mult, mai adăugăm colorant.

 

Exemplu de felicitare unde am folosit acest tip de carton:

 

6 comentarii:

  1. Ce idee super!
    Sunt excelente felicitarile realizate astfel! Sigur, "preparatorul" merita laurii! 😊 Spuma de ras si coloranti exista in multe case. 😊
    Multumesc pentru idee!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesanta tehnica! Mi-ai amintit de copilarie cand am invatat sa folosesc pasta de dinti la pictura ca sa amplific efectul de zapada :)))).
    Acum insa pentru mine amandoua au un impediment: mirosul. Daca nu au miros, atunci sigur ca as fi mai mult decat incantata sa le pot folosi - mai ales ca uite ce felicitari de efect ai creat - sunt super dragalase!

    Oricum... foarte, foarte interesanta idee :D!
    Mult spor si multumiri pentru tutorial :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, au miros, mie chiar îmi place mirosul rămas de la spuma de ras. Nu cred că există vreuna care să nu miroasă.

      Ștergere
  3. Sotul nu foloseste spuma. Insa m-ai facut curioasa. Poate incerc si eu.
    Ce fel de carton e bun?
    Seara buna Niko! Ceva chiar inedit! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Al meu da, dar alt tip. Asta am gasit-o odată la ofertă, cea mai ieftina din raft atunci. Cartonul folosit e cel obisnuit, care se găsete cel mai des prin librarii.
      Spor!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!