duminică, 7 noiembrie 2021

Provocare de noiembrie - ziua 7

 Azi a fost o continuare a zilei de ieri sau un avans al zilei de mâine. Cam așa e la mine cu ziua de naștere atât de apropiată de ziua de nume. Am petrecut împreună cu alți prieteni buni, o familie cu copii apropiați de vârsta fetelor.

Meniul a fost destul de asemănator cu cel de ieri, dar cu alte aranjamente. V-am spus că îmi place să mă joc.


Multe fiind pregătite de ieri, azi a fost o zi mai lejeră și am avut timp de discuții, de râsete și glume cu copii noștri, de planificări și lecții ( amândouă suntem profesoare), de viitorul copiilor și cam ce își doresc aceștia să facă.

Acumsper la o seara liniștită, în care ne pregătim pentru săptămâna ce urmează. Fetele vor reîncepe școala fizic, prin urmare își revizuiesc lecțiile din programul de mâine. După două săptămâni de izolare, urmate de una de online a școlii, apoi două de vacanță deja nu mai știu ce înseamnă să le duc în oraș. Trebuie să-mi pun alarme pe telefon pentru a nu greși orarele lor.

Teoretic fetele învață amândouă după amiaza, dar practic încep orele în intervalul 11.30- 13.00. Depinde de zi. Asta îmi face dificilă misiunea de a stabili un program echilibrat de mese pentru ele. Deja din 5 mese pe zi , trei principale si două gustari, am făcut doar 4, renunțând la gustarea de dimineață, Cea de după amiază este sub formă de pachețel la școală. Devine cam greu de servit prânzul la ora 10 în condițiile în care alții la ora aceea iau micul dejun. Iar daca se trezesc uneori mai tărziu, nici nu mai poate fi vorba de a avea două mese până la ora de plecare.

Programul nostru din timpul școlii, în momentul de față e cam așa:

  • 7-8 trezirea și micul dejun
  • 8-10 treburi casnice/repetarea lecțiilor
  • 10-11 pranzul și pregăatirea pentru școală ( pachețel, îmbrăcat, ghiozdan)
  • 11-19 fetele au școala incluzând și drumul până acolo și înapoi
  • 19-20 - cina
  • 20-23 rezolvarea temelor de școală, în special a celor scrise, învățarea lecțiilor ramânand de multe ori pentru dimineața
Cumva eu tot am impresia ca acestor copii nu le mai rămâne timp deloc pentru ei. 

Vă doresc o săptămănă frumoasă, cu mult spor.

4 comentarii:

  1. vai, cum arata toate, esti asa priceputa si ce rabdare ai! n-am mai vazut asa platouri pe mese de pe vremea impuscatului, atunci lumea muncea mai mult pentru o masa festiva, acum se comanda pizza :))
    sa stii ca ma inspiri, imi propun sa fac si eu o masa asa frumoasa si cu bunatati, de Craciun.
    La multi ani!cu sanatate si numai binecuvantari

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc și pentru urări și pentru complimente. Trebuie să recunosc că pasiunea mea pentru platouri ornate si pentru decoruri din mancare s-a născut în perioada ”împușcatului”. Am învășat multe de la mama și chiar mi-e dor sa mai aranjam o salata de boeuf sau de icre pe platou întins, in diferite forme, nu în boluri cu pereti înalți cum fac acum. De craciun nu decorez prea mult masa, acolo suntem în stil simplu doar în familie. Dar îmi iau revanșa de revelion. O sa cut prin pozele vechi, poate fac o postare cu aranjamente făcute de mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. abia astept sa vad!aveam si eu o carticica despre cum sa faci petrecere de revelion, o caut sa ma inspir :)

      Ștergere
  3. O sa-mi pun pe lista cu treburi de facut si aceste poze. Pana de curand ma temean ca nu stiu ce o sa scriu zilnic si uite ca deja am idei in asteptare

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!