marți, 30 noiembrie 2021

Provocare de noiembrie - ziua 29


 Zilele astea libere sunt bune și nu prea. Ieri tot credeam că e sâmbătă. Azi că e duminică, doar ca programasem o sesiune de shoping, cu gândul că fiind luni nu o să fie aglomerat. Dar fiind zi liberă...parcă toată lumea era la cumpărături. Și niște prețuri...se cunoaște că n-am mai fost de mult dupa haine și încălțăminte.

Noiembrie se apropie de final, la cât e ceasul acum, practic mai e doar o zi, Sf. Andrei. Cumva am reusit provocarea asta de noiembrie, o postare în fiecare zi. A fost o chestie spontană, citind-o pe Corina, dar mi-a prins bine acest exercitiu. Am (re)intrat într-o mică familie de bloguri, un univers destul de necunoscut pentru mine, dar plăcut. O atmosferă mult mai plăcută decât pe Facebook. Mai linistită.


Fiind ajunul Sf Andrei, ne-am amintit de tradiții și am pus în vază crenguțe de liliac, cais, prun, vișin. Cred că doar  anul trecut am mai pus și au și înflorit puțin. Tăiasem cregnuțe și pentru fete, dar au preferat să pună împreună cu mine, așa că le-am aranjat în două vaze.

Motivul pentru care se pun aceste crenguțe în aceasta seară, nu-l cunosc. Știu că bunica ne povestea că pe vremea ei din aceste crenguțe își făceau fetele sorcove de anul nou.




Și bine-nteles grâul tradițional. Nici aici nu știu exact de ce. E ceva legat de bogăția/bunastarea din anul ce va urma, Cu cțt grâul creste mai bogat și mai fumos cu atât îți va merge mai bine. Numai că ... din dorința de a fi mai frumos, lumea a început să-l pună cu pământ. Si eu le-am lasat pe fete să pună așa, dar soțul și cu mine am pus simplu, doar grâu.



4 comentarii:

  1. ce fain, n-am tinut niciodata contt de aceste traditii, cumva am tot ratat momentul. O sa pun si eu azi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu prea le tineam, mai ales când stăteam la bloc, dar de cațiva ani, la casă a fost mult mai simplu de procurat grâu și crenguțe. Iar fetelor chiar le plac unele tradiții.

      Ștergere
  2. Faine traditiile. Nici eu nu prea le tin. O zi de sarbatoare frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!