joi, 11 noiembrie 2021

Provocare de noiembrie - ziua 11

Bună dimineața. Am fost chiar matinală azi, mi-am început treburile devreme, dar motoarele pentru scris au fost cam ”înghețate”. Probabil și de la atmosfera de afară. Prima brumă serioasă pe anul acesta. Nu degeaba îmi făceau mie cu mâna norii ieri. Zâna iarna nu o să se lase asteptată pre mult.
Încep să simt și eu avantajele faptului că se învață în schimbul doi. Cu parbrizul bocnă la primele ore ale dimineții, m-am bucurat că nu mai trebuie să plec cu mașina. Nu mi-a plăcut niciodată că trebuia să ies mai devreme din casă să încălzesc mașina și să dezgheț geamurile. Nici dezăpezirea la ore matinale nu-mi place.
Intre timp soarele de toamnă și-a facut apariția, iar la streașină se aude cum picură apa proaspat dezghețată. Sper să fie o zi caldă în ciuda frigului de noaptea. Și mai sper ca smochinul meu să mai reziste vreo două zile pănă primesc ajutoare să-l îmbrac.
Și până nu pune iarna stăpânire pe tot, să vă arăt grădina mea la final de toamnă, acum cât mai sunt actuale pozele făcute zilele trecute.



O roșie cherry ratacită într-un rond de flori. De vreo doi ani iese acolo cate un fir de roșie. Sotul încă nu vrea să renunțe la ea, ”că se mai coc”




Pătrunjelul de rădăcină: încă nu l-am scos, nu am momentan loc în congelator pentru el, plus că mai doresc frunze proaspete. Eu le folosesc și pe acestea chiar dacă am separat si patrunjel de frunze.










Tarhonul cu ciocanii de porumb în spate, pregatiți pentru smochin














Smochinul cu ultimele frunze agățate de el












Plantele aromate acoperite de frunze îngălbenite : oregano, rozmarin, patrunjel și salvie
















Doi caiși la 3 metri distantă unul de altul dar care par din țări diferite ( unul are încă frunze, celălalt nu):




Un mar golden, al vecinilor, care iși mai scutură fructele și pe la mine. 



un minisolar care acopera prazul pe care nu l-am scos. O să experimentez anul acesta și o să-l las în pământ cât pot de mult. Voi scoate doar pentr a găti. În spete se vede o parte din rândul de zmeură


Și am ajuns la flebețea mea din acest an: solarul. Și-a făcut treaba cu brio peste vară. Acum l-am pregatit de iarna.  În spate pus niste dovleac de placintă. Este un alt experiment neintenționat. Am gțtit o cirobișă de dovleac cu lapte și am obiceiul de a păstra semințele, nu neapărat pentru plantat, cât pentr activități handmade. In loc să se usuce, de data asta au încolțit singure și mi-a parut rău să le arunt. L-am pus în solar și vom vedea ce reușim să facem din ele. Tot langă ele sunt și fire de praz recuperate dintr-o brazdă pe care am scos-o mai demult, dar care erau mult prea mici ca să le folosesc în mancare. Au cred ca mai mult de o lună de la replantare și deja sunt mai mari.


In rest, am plantat spanac ( cel mai frumos di tot ce a iesit), ceapă, usturoi( foarte slab, câteva frunze firave)., ridichi ( sper să am mai mult noroc cu ele anul acesta, mărar ( pare promițător), lobodă ( sper sa rasară ceva pana la primăvară) și salată care lipseste cu desăvârșire.







Planuri pentru gradina în toamna asta mai am multe, dar ... vom face după cum ne permite timpul și după priorități.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va mulțumesc pentru vizită!