joi, 9 februarie 2023

Puzzle la eprubetă {3-4/2023}

De ce spunem uneori mini puzzle? Datorită dimensiunii mici a puzzle-ului? A numărului mic de piese? Sau datorită pieselor foarte mici?


Îmi place să descopăr forme noi ale unui obiect sau joc care îmi atrage atenția așa cum a fost cazul cubului rubic și al derivatelor sale. Fiind o mare amatoare de puzzle-uri și în acest domeniu îmi place când găsesc ceva nou. Mi-amintesc ce încantată am fost de primele puzzle-uri cu piesele în formă de cai. Aveam două ce reprezentau scene din Pinochio și Albă ca zapada. Le-am dăruit cuiva când au crescut fetele mari și nu s-au mai jucat cu ele, dar mai avem din seria „Magic of the horses” de la D-Toys, unele pe care le-am lipit.(cele două cu cai de la finalul postării de aici).

Si asta mi-a adus aminte de puzzle-urile 3D pe care le-am descoperit acum doi ani : puzzle-uri mecanice.

Dar să revin la ce am anunțat în titlu: puzzle-uri la eprubetă. Le-am găsit întâmplător în Jumbo, pe rafturile de la casele de marcat. Am găsit doar două modele fără inticații daca ar ai fi și altele sau nu, dar acum stiu să le caut.


Se numesc mini puzzle și au niște piese enorm de mici deși sunt multicele (150)


Toate încap pe răsfirate pe o foaie A3


Prima surpriză a fost că imaginea de control era lipită de eprubetă. A continuat apoi cu piesele ciudate. Prima dată am găsit două piese mai subțiri. M-am gândit că e posibil să se fi dezlipit dar nu am găsit piesele suport pentru ele


A doua surpriză a fost să găsesc o margine cu o imagine din centrul puzzle-ului


Piesele cu forma cidată au reprezentat altă curiozitate. Unde pun eu oare piesa aia cu colț ciudat? Sau cum așez la margine setul de două legate din poza de mai jos, mai ales că am mai găsit încă unul la fel?


Conform obiceiului meu, am început să fac marginea, începând cu cerul în care am reușit să potrivesc cele două piese mai subțiri :


Și am făcut cumva toată marginea, dar mi-au rămas cele două piese albastre cărora nu le găsisem locul în partea de cer.


Între timp am descoperit prima piesă cu o latura dreaptă din mijlocul unui puzzle. Am reușit să fac apoi legătura cu piesele cu formă ciudată

 

Și am asambalat apoi repede și al doilea set de piese ciudate


Abia în acest moment am realizat că cele două piese albastre în plus sunt de fapt suportul de pe care se dezlipiseră piesele mai subțiri. Până la acel moment cred că am avut creierul în pauză, dar deși erau unele lângă altele nu am văzut că au aceeași formă.


După aceea, asamblarea a decurs fără probleme:

 


Am continuat și cu puzzle-ul numărul doi. Eram deja pusă în temă, așa că am izolat repede piesele cu forme ciudate:


am făcut marginea


iar restul a decurs ușor

  


Fiind puzzle-uri mici, au dimensiunea unei cărți poștale, de altfel pe spate așa sunt desenate,


am putut să le lipesc ușor. Mai întai am ipit cele două piese deslipite, apoi cu lipici special pentru puzzle le-am lipit pe fața puzzle-ului:


Practic, am turnat o cantitate generoasă de lipici pe puzzle pe care l-am întins cu o pensulă insistând la îmbinările dintre piese. Cand lipesc puzzle-uri mari în locul pensulei folosesc un burete de bucătărie.
Atenție, când lipiți așa, sub puzzle să aveți un suport de plastic. Eu aici am o plansă de desen sau pentru plastilină. La puzzle-urile mari folosesc carton înfășurat în folie alimentară.


Bonus: un alt minipuzzle pe care îl mai am, un magnet de frigider



 Postare pentru Clubul de puzzle

12 comentarii:

  1. Wooooooow. Ce fain este :D Si imi place si suportul!! :D E de plastic? Ar fi si mai tare.
    O aventura pe cinste :D!!
    oricum, amandoua minipuzzle-urile sunt super frumoase. :)
    Pupici!!
    ps: si cel cu Mamaia e fain :D - Magnetelul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suportul pe care am lipit? Da e de plastic.
      Mulțumesc.

      Ștergere
    2. De fapt eprubeta suport:))). Ce tare ne-am nimerit in acelasi timp :D. Eu m-am grabit sa fac articolul de vineri .

      Ștergere
    3. Nu intelegeam ce suport. da, eprubeta e tot de plastic.

      Ștergere
  2. Tocmai acolo a intrat? :)) Trebuei rabdare pentru rezolvarea lui. O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asă se pare că au gândit producătorii că ar fi interesant. Adevărul e că cel puțin cu mine și-au atins scopul. A fost interesant, l-am luat. Dacă era in cutie clasică, la 150 piese treceam peste ele.

      Ștergere
  3. Super faine, felicitari! La final de articol ma uitam lung...mai, dar mi se pare atat de cunoscuta locatia...si apoi am vazut ca e zona Cazino din Mamaia :))) (stau in Constanta)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Oana. Chiar de acolo am luat puzzle-ul magnet. Nu ammai văzut nicioata magneți așa.

      Ștergere
  4. E prima oara cand vad puzzle-uri in eprubeta. Si nici piese atat de micute nu am vazut. Am o retinere sa incep sa lipesc pe cel rotund. As vrea sa-i schimb cartonul ce este cam rupt pe margini. Desi cred ca ar trebui intai sa-l lipesc pe el. Ai o sugestie pe care sa o incerc? Eu as lipi intai si pe urma sa-l mut.
    Ai o colectie minunata de imagini. Doar patru piese imi lipsesc la cal. Mi-am facut
    o strategie, sa vad cum o realizez practic.
    Un weekend pe placul tau, draga Niko!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu am mai văzut pănă acum piese chiar atât de mici.
      Referitor la ce ai intrebat. Nu lipi pe cartonul pe care este deja puzzle=ul mai ales dacă vreu să-l schimbi. Lipiciul de puzzle de la mine trece printre piese și ajunge și la cartonul de suport. Se va lipi de acesta și va fi dificil să-l îndepărtezi. De asta am recomandat folosirea unui suport de plastic. Îți recomand totuși să îl lipești pe un suport de plastic sau carton invelit in folie alimentară și apoi să decizi daca îi mai lipești și carton pe spate. Ca să îl muți : pregătește supravața pe care vrei să îl muți, pune puzzle-ul cu cartonul pe care e acum cu tot cu carton peste supravața pe care vrei să îl muți, apoi ridici cartonul dintr-o parte și lasi încet să alunece puzzle-ul pe cealaltă suprafață în timp ce tragi ușor și cartonul. După ce l-ai mutat îi aplici mult adeziv pe fața puzzle-ului și îl intinzi bine cu un burete. Insistă pe îmbinările dintre piese și mai ales la piesele de pe margine.
      După ce se usucă îl ridici de pe plastic și vezi dacă mai are nevoie să mai aplici adeziv pe undeva. Apoi, dacă vreo să îi pui și carton, îl întorci cu fața în jos și pui adeziv pe spatele lui (aici eu folosesc aracet pentru craft), îl întinzi cu buretele bine și pui cartonul peste și presezi bine. Ar fi indicat șă pui și greutate pe el.
      Încă ceva: cartonul eu îl tai mai mic decât puzzle-ul, nu foarte mult, să prindă tutuși ceva din piesele de pe margine. În acest fel, dacă greșesc si nu îl centrez perfect nu se vede la exterior și nu mai am nevoie de margine pentru puzzle.
      Succes. Un week-end frumos și ție.

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Da, chiar sunt simpatice. As vrea să mai găsesc și alte modele așa.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!