duminică, 3 ianuarie 2021

Puzzle-uri mecanice Ugears

Anul acesta ( de fapt anul trecut calendaristic, dar știți cum se spune), Moș Crăciun a vrut ceva nou să ne aducă și s-a aprovizionat de pe site-ul celor de la Ugears care au o gama variata de puzzle-uri mecanice de lemn.

Modele sunt pentru toate gusturile si mai grele si mai ușoare. Noi am primit pentru fiecare cate ceva, dar cum pasionata de puzzle este mai mult mami, au cam ajuns toate pe mana mea. Mai întai am construit cutiuța mea de bijuterii:




Detaliile puzzle-ului, luate de pe site:

Dimensiuni model: 28 * 22 * 20 cm (deschis), 17.5 * 14 * 10 cm (inchis)

Dimensiune pachet: 37.8*17*3.2 cm

Numar de componente: 189

Timp de asamblare estimat: 4 ore 

Nivel de dificultate: Mediu 


Sincer, nu cred câ mie mi-a luat 4 ore sa o fac, probabil undeva la jumătate din timp. Dar a fost exacât ce au spus că este, corespunde cu filmulețul lor de prezentare.


Următoarea pe listă a fost Scena Nașterii Domnului. De câțiva ani tot caut ceva de genul acesta să am printre decorurile de Crăciun, iar acesta a venit la fix. E un puzzle foarte ușor, cu piese puține:

Dimensiune modelului asamblat: 5.9*1.9*5.1 in (15.1*5*13.8 cm)

Dimensiunea pachetului: 7.1*10.6*0.3 in (18.5*27.5*0.7 cm)

Numar de componente: 59

Timp estimat de asamblare: 1 hour

Nivel de dificultate: Usor

La el însă nu primești șmirghel și ceară pentru ungerea roților dințate si a pieselor mobile. Eu am avut rămase de la cutia de bijuterii, dar te poți descurca și cu ceara de la o lumânare simplă.


Ultimul si cel mai dificil puzzle a fost o mașinuță : Dream Cabriolet VM-05. A fost aleasă tocmai pentru complexitate: motor, ștergătoare, geamuri, uși care se deschid și bine-nțeles pentru faptul ca merge singură (vă invit să urmăriți filmulețul lor de prezentare)


Detaliile modelului, luate de pe site:

Dimensiune model: 13,8 * 6,2 * 3,5 in (350 * 157 * 90 mm)
Dimensiune pachet: 14,9 * 6,7 * 2 in (378 * 170 * 50 mm)
Numar de componente: 739
Timp estimat pentru asamblare: 13 ore


Sincer, nu am stat să adun orele în care am lucrat la ea, dar din ziua de Crăciun până pe 1 ianuarie, am lucrat aproape în fiecare zi cel puțin 2 ore pe zi.  Așa cum am zis, modelul e complex, pentru pasionați. Necesită răbdare și migală, atenție mare la detalii, la desprinderea pieselor și asamblarea lor. De asemenea, pașii din manualul de instrucțiuni trebuie urmați cu exactitate ( foarte bine explicat).






Puncte ”minus” ar fi faptul ca nu iți ajung șmirghelul și ceara din cutie, dar astea se pot procura ușor. Ai mai avea nevoie de cutter, foarfeca, un clește de tăiat scobitorile si o bucățică de lemn care sa te ajute să scoți piesele. Ei oferă o unealta de lemn, dar va sfătuiesc să o ”menajați” pentru marcajele de pe ea, foarte exacte pentru măsurătorile de care aveți nevoie în asamblare.
Cea mai mare temere a mea în montarea mașinii a fost ca la final să nu funcționeze, mai ales că citisem comentarii pe pagina de Facebook ca nu au reușit să facă modelul să meargă ( nu mașina asta, o motocicletă), lucru care am înțeles că se întâmplă din cauza nerespectării exacte a indicațiilor din manual. Mă bucur să spun că a mea merge.

Si bine-nteles, acum că am descoperit gustul acestor puzzle-uri, pe lista mea de dorințe au intrat câteva și cel mai probabil, următorul ar fi floarea mecanică


Un comentariu:

Va mulțumesc pentru vizită!