vineri, 24 februarie 2023

Suport creioane cu husă croşetată din fâșii de tricou - Transformări creative februarie (4)

 Anul acesta ne-am propus să reducem din poluarea pe care o creăm zi de zi, reciclând cât mai mult posibil și folosind în creațiile noastre materiale reciclabile. Astfel a luat naștere calendarul recreativ din 2023 , Transformări creative. În fiecare lună vom lucra cu un material ce se poate recicla.

Luna februarie este dedicată transformării hainelor/materialelor pe care nu le mai folosim din diverse motive: - au rămas mici, s-au rupt, pătat etc..




Aveam cu totul și cu totul alte planuri creative pentru ziua de azi, dar în urma comentariilor primite la Covoraș, mi-a venit ideea de a face un covoraș croșetat direct cu fâșiile de material. Era o idee pe care o pusesem acolo, pe lista de dorințe și am vrut să mă apuc de mesagerul pentru Provocări verzi. Păpușica e aleasă, dar îi trebuie garderobă, lucru de care trebuia să încep să mă ocup azi. Dar deasupra cutiei cu resturi de materiale trona ghemulețul de fâșii de tricou rămas de la covoraș. Și atunci, trebuia să încerc să văd dacă merge să croșetez cu el.

Și am încercat! Vroiam un covoraș mic, că nu era ghemul mare. Am încercat oval, dar nu mi-a plăcut ce ieşea, nu stătea plat. După ce am încercat și cu piciorușe simple și cu piciorușe duble, mi-am dat seama că ar fi mai ușor să croșetez ceva ce nu necesită creşteri, eventual un covoraș pătrat/dreptunghiular la care să fac rânduri drepte. Acum mai trebuia să văd la ce să-l folosesc. Și am zărit cutia de conservă ce o țineam pe post de suport de creioane/pixuri. O păstram pentru luna următoare la Transformări creative, dar mai am și altele nedecorate. Ar fi mers ceva tricotat în acest fel pentru ea. 

Și am început cu un lănțișor lung cât circumferința cutiei.



Tot măsurându-l mi-am dat seama că îl pot face cerc și lucra direct un cilindru în locul dreptunghiului care ar mai fi necesitat și coasere.



  

 

Periodic, verificam dacă se așează bine pe cutie și câte rânduri ar trebui să mai fac.

 

Până am rămas fără „fir”. Dar mai aveam ceva resturi din tricoul rămas de la pernuță pe care le-am tăiat fâșii subțirele cu ajutorul unui cutter rotund și a unei rigle de lemn.


Am ținut cont să nu tai până la capăt să nu fiu nevoită să cos prea multe fâșii una de alta.

 

Am rotunjit capetele de legătură între fâșii, observasem la covoraș că acele colțuri tind să iasă din țesătură și arătau inestetic. 

 

Ultimul rând:


Mă gândisem să lipesc cu pistolul de silicon de cutia de conservă, dar cilindrul stă destul de bine așa și poate fi folosit ca o husă detașabilă ce poate fi ușor spălată în caz de nevoie.


Nu asta aveam în plan pentru ultima saptămână din Transformările creative din februarie, dar e din haine reciclate, așa că se încadreaza perfect la rubrica „Fii creativ” și o să-l trec în tabel acum că îl am, deși sper că voi face si ce aveam inițial în plan.

10 comentarii:

  1. Foarte frumos suportul tau de creioane 🥰 Ce usor se poate infrumuseta un obiecte vechi 😍
    Felicitari. Un sfarsit bun de saptamana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna ideea. Ma tot gandeam la fir lipit, dar asa e chiar mai frumos!
    O noua idee si practica dar si cu potential decorativ.
    Multumesc, Niko! Un final de saptamana si cu spor si cu odihna! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-a sugerat azi că ar fi mai potrivit asa ceva cadou pentru profesoare decât un aranjament cu flori. Încă nu sunt convinsă că ar merge.
      Mulțumesc și eu. Un weekend minunat și vouă!

      Ștergere
    2. Cu un saculet interior rasfrant peste margine, din danteluta, pe care se pune un accesoriu martisoresc, chiar ar fi un cadou frumos.

      Ștergere
  3. A iesit super fain!!! Asa aveam eu dintr-o soseta facut la un suport de plastic - tot pe principiul ca pot scoate si spala / decora etc.
    Cat depre firul acesta - sigur ca merge sa crosetezi cu asa ceva, mai mult - exista de cumparat asa ceva. Si costa destul de mult :D Asa ca daca ai tricouri (care se preteaza cel mai bine) pensionate, poti strange material de covoras de baie de exemplu :D.
    Si eu am terminat azi (adica vineri) la fiti creativi. Nu e ce imi propusesem :))).Am insa o gramada de poze din timpul lucrului si e cu „cantec” :))))))).
    Felicitari pentru hainuta de suportel :*!!

    PS - tocmai mi-am amintit ... eu faceam hainute pentru canite... :O. Nu stiam de ce anume imi aminteste - initial cand am vazut suportul am crezut ca are si fund, dar apoi am vazut ca nu are.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum că ai scris tu, mi-aduc aminte ca am văzut cșndva demut filmulețe cu ceva tricotaje cu astfel de fire. Da, am tricouri mai multe adunate, ieșite la pensile. Vroiam să fac acel covoras cu plasa de care legi/innozi fâșiile.
      Am rămas iar in urmă cu blogurile și o să tot rămân perioada asta cu mărțișoarele. Mereu îmi propun să le fac din timp și oricât de devreme încep, tot pe ultima sută de metri ajung. Sper că maine să ajung totți pe la toate blogurile.
      Faina ideea cu hăinuțele pentru căni.

      Ștergere
  4. Si ideea e super, si realizarea! Din rece cum era suportul devine cald - si frumos! Felicitari! ❤
    Ideea de a nu taia fasiile la capatul materialului (pentru a evita coaserea/innodarea) e perfecta! Multumesc de pont! 😊

    Abia astept sa vad martisoarele la care lucrezi. 😊 Sper ca vei gasi, la un moment dat, ceva timp sa postezi. Si-ti multumesc de pe acum. 😊 Macar sa vad martisoare facute de altii, daca tot nu am timp sa lucrez si eu cateva.
    Weekend frumos in continuare! Cu spor la lucru! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am postat mărțișoarele, florile loom vor fi mărțișoare.
      Mulțumesc la fel

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!