duminică, 19 februarie 2023

Ansamblul monumental Tg. Jiu - Constantin Brâncuși - proiect școlar

 Am aflat de la televizor că azi celebrăm un număr de ani  de la nașterea celebrului sculptor român, Constantin Brâncuși, autorul a numeroase sculpturi și monumente deosebite. Cu această ocazie mi-am adus aminte că acum ceva ani, mai precis trei, domnișoara cea mare a avut ca temă la școală realizarea unui proiect cu/despre Brâncuși. Nu mai știu ce anume cerea exact proiectul, știu doar că am confecționat împreună o reproducere a Ansamblului monumental de la Tg. Jiu : Coloana infinitului, Poarta sărutului și Masa tăcerii.

A fost într-o perioadă în care nu prea activam în social media, pe blog nici atât. Eram mai preocupate de examenul ce urma la final de an școlar. Așadar nu e pe blog, deci ar fi o ocazie bună să povestesc acum despre el. Din păcate nu avem prea multe poze cu etapele de lucru, iar amintirile sunt oarecum în ceață.

  

Coloana infinitului - am construit-o chiar de două ori. Prima dată doar din carton, realizând piramide fără vârf, unite la bază ca să realizăm modulele din coloană. Doar că după o zi, coloana noastră se cam clătina. A doua zi am luat-o de la capăt, aceeași metodă, modulele din carton, dar cu o tijă de fier pe mijloc cu ajutorul căreia am și montat coloana în placa de suport.




Poarta sărutului - realizată din carton marmorat să pară piatra din care e făcută sculptura în realitate. Și aici am încercat să respectăm numărul de bucăți de piatră din care e făcută sculptura în realitate. Bine-nteles si aici am păstrat aceleași proporții și scara ca la Coloana fără sfârșit.







Masa tăcerii cu cele 12 scăunele sunt făcute din bile de polistiren tăiate pe jumătate și fixate cu scobitori, apoi vopsite.







Toate au fost montate pe o placa mare de polistiren împachetată în hărtie creponată verde să sugereze iarba, respectând la scara dimensiunile din realitate. Doar scaunele din Aleea scaunelor cred că sunt ceva mai mari, nu am găsit atunci exact dimensiunea lor. 
În poza de mai jos, modul de transport până la școală.



În fața școlii, reasamblat pentru prezentare:



Update: am întrebat piticotul mic care încă mai învață în acea școală dacă a mai văzut ansamblul prin școală și mi-a spus că da, este expus în laboratorul de Geografie și chiar înainte de vacanță, la opționalul de turism, doamna profesoară l-a folosit pentru exemplificare a monumentelor de vizitat.

13 comentarii:

  1. Astazi am ajuns la Targu Jiu si le-am vazut pe viu.
    Deosebite proiecte a-ti facut voi. Ce destinatii aveau in cele din urma?
    Ramaneau in scoala, asa, ca o expozitie?
    Noapte buna si o saptamana usoara! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei școala le pastrează și le expune prin diverse laboratoare sau la bibliotecă. Atunci știu că avea și un discurs pregătit cu detalii depre monumente. Dar nu știu ce s-a mai întâmplat cu el. Trebuie s-o întreb pe cea mică care învață în aceeași scoală dacă l-a mai văzut. Despre tupul de albine mi-a zis că mai este încă în laboratorul de biologie.

      Ștergere
  2. uite ca eu inca am pe lista de "de vizitat" Ansamblului Monumental din Târgu Jiu... Dar am vizitat Atelierul lui Brâncusi din Paris.
    Foarte interesant ceea ce povestesti - asemenea proiecte sunt binevenite - elevii sunt parunsi de temele pe care le primesc atunci când au legatura cu ceva practic, ceva vizual. Ceea ce se învata pe de rost, va fi cu usurinta uitat, însa asa ceva nu! Felicitari!
    Un start bun in noua saptamâna, Niko draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici noi nu l-am vizita înca. Am vrut vara trecuta să încec să ajung de la Hațeg, dar timpul era scurt si aveam destul de multe de văzut în Hațeg. AM amânat pentru vara ce va urma.
      La fel și ție Carmen.

      Ștergere
  3. Frumos realizate, felicitări! Un proiect bun poate sa rămână o veșnicie in școală, spun din experiența :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim. Se pare că al nostru merge pe acest drum din câte tocmai am aflat in seara aceasta de la cea mică.

      Ștergere
  4. Superb proiect! Eu am avut doua harti oprite la scoala (si alte proiecte mai mici : masti traditionale, tablouri mixed media...).
    Imi place mult cum ati realizat elementele. Sper sa le fi pretuit si pastrat cu atentie - pentru ca este vorba de multa munca si daruire!
    Ma bucur ca ai scris despre el :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că da, este pastrat si folosit ca material didactic după cate mi-a spus piticotul mic. Am adăugat un update la articol.
      Și eu mă bucur că am scris despre el.

      Ștergere
    2. O veste mai mult decat minunata!! Ma bucur mult! Ar fi fost chiar pacat, in caz contrar.
      Pupici!

      Ștergere
    3. Nici nu știi ce ne-am bucurat noi, eu și domnișoara cea mare, când am auzit că încă mai este.

      Ștergere
  5. Sunt foarte bine realizate! Felicitări!
    Mă gandisem sa fac si eu o postare dedicata lui Brâncuși, dar mi-a fost lene să caut pozele.🙈
    O zi frumoasă!🤗

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!