joi, 2 februarie 2023

Când iarna se împletește cu primăvara

 Vă aduceți aminte de lecțiile de prin școala generală, mai precis primară de dinainte de revoluție când pe la ora de „Citire” învățam expresii frumoase ca ”ochi albaștrii ca azurul cerului”, „pătura de omăt strălucitoare în razele soarelor”, „Giocelul gingaș care scoate capul din zăpadă”... Ei bine, mereu mă întrebam unde sunt ghioceii ăia care scot capul din zăpadă? Pe vremea aia era zăpadă toată iarna, iar ghioceii apăreau destul de târziu prin martie. Nu mai era pic de zăpadă când mergeam noi la pădure să adunăm ghiocei. 

Azi am avut însă plăcuta surpriză să văd cu adevarat ghiocei în zăpadă, fix în grădină la mine: 



12 comentarii:

  1. Cât de delicați și frumoși sunt!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imaginea este ca din povesti! Minunat buchetelul.
    Seara frumoasa, Niko!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumosi sunt! Si eu ii observ in fata blocului si parca nu imi vine sa cred...ce se chinuie ei cu frigul asta...dar rezista :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si totuși par atât de rezistenâi cu tot frigul și gerul asta. Cred că asta e natura lor la urma urmei.
      O zi frumoasă Oana!

      Ștergere
  4. Dragalasii de ghiocei!! :)!!
    Eu recunosc ca am bvaut ghiocei scotand capul din zapada! Ii vedeam pe Bran, cand mergeam dinspre noi, spre bunici... abia asteptam sa opreasca Tati masina sa aduca ghiocei.
    Mai tarziu, cand se topea zapada, apareau cocaraii violet si albi.. si brandusele :D.
    Ghiocei mai vedeam si in padurea Trivale, din Pitesti - in copilarie era tare frumos. Si albastrele. Vai, abia asteptam sa vina 1 martie sa apara buchetelele cu ghiocei sa primesc de la ai mei (sau cosulete impletite. Cel mai mult voiam cu albastrele - macar un fir sa aiba... :O. si acum mai visez sa am albastrele intr-un ghiveci.
    Era frumos pe vremuri. Desigur si acum e frumos, in unele parti - omul sfinteste locul - uite la voi ce minunatie. :D
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce amintiri frumoase! Cred ca pe la munte da, zăpada zăbovea mai mult și se întâlneau ghioceii cu ea.
      Mulțumesc Rux!

      Ștergere
  5. Sunt drăgălași !
    Ghioceii mei au ieșit înainte de a veni zăpada, au așteptat-o ca să-i învelească !
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am văzut, tare frumoși și gingași și ghioceii tăi!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!