sâmbătă, 29 aprilie 2023

Meduzele Mării Negre - Proiect școlar - Transformări creative aprilie (1)

 Anul acesta ne-am propus să reducem din poluarea pe care o creăm zi de zi, reciclând cât mai mult posibil și folosind în creațiile noastre materiale reciclabile. Astfel a luat naștere calendarul recreativ din 2023, Transformări creative. În fiecare lună vom lucra cu un material ce se poate recicla.

Luna aprilie are ca obiectiv transformarea cofrajelor de ouă, ce și-au îndeplinit scopul inițial, în obiecte decorative sau cu scop practic.

Prima temă impusă  a lunii aprilie a fost crearea unor figurine 3D. Planurile mele de craft pentru această lună au tot fost schimbate de mult prea multe ori ca să le mai țin minte, dar m-am bucurat să lucrez alături de domnișoarele mele aceste proiecte. Pentru figurinele acestei luni am ales să prezint proiectul cu meduze realizat împreună cu domnișoara cea mare pentru școală.

Nu mai știu pentru ce anume li s-a cerut acest proiect la școală, știu doar că era pe echipe și trebuia neapărat ceva  despre Marea Neagră. Ce îmi place la acești liceeni e că lucrul pe echipe funcționează foarte bine la ei. Perioada de online i-a ajutat astfel încât atunci când e neapărată nevoie să se întâlnească să discute despre proiectele comune, apelează foarte rapid la întâlnirile online. În plus, hotărăsc foarte repede care e rolul fiecăruia în proiect și ce anume face fiecare.

La proiectul cu Marea Neagră, domnișoarei mele i-a revenit sarcina de a crea o machetă, după informațiile pe care le selecta colega de proiect. Într-un final au decis să vorbească despre meduze, deoarece asta li s-a părut mai interesant. Informațiile pe care avea să le prezinte nu le am și eu, așa că nu voi prezenta aici detalii despre meduză, dar vă prezint poezia creată special de cealaltă colegă de proiect ( am primit acordul domnișoarei să o postez).


Meduza 

Cu rochiță de dantelă,
A veacurilor victimă,
Eternă în valurile vieții,
A nemuririi stea pe cerul nopții,
Legănându-se ușor în oceanele de dor,
Alunecând printre arcadele coralilor,
Cu finețe-șiia avânt delicat, 
Cu briza valsează atunci cand somnul a
plecat.
Și prelingându-se pe a malurilor buză,
Pe plajă, în razele soarelui, își găsește
sfârșitul...
o meduză.”

Autor: Daria, elevă clasa XI

Realizarea machetei a început cu crearea meduzelor, inițial cele mari realizare din boluri transparente înfășurate în pungi și cu tentacule din foie cu bule (din aceea folosită la înpachetarea coletelor fragile). Meduzele mai mici au fost create din cofraj de ouă.

 

După stabiliea dimensiunii dorite, a urmat etape de pictare cu tempera alb.

 

Tentaculele meduzelor mici sunt realizate din fire de croșetat, ulterior cusute cu fir de undiță.
Și aici s-au terminat pozele noastre cu etapele de lucru pentru că deși îl începusem din timp, am încurcat datele și ne-am trezit că trebuia prezentat și predat a doua zi. Dar ne-a făcut plăcere să scormonim prin cutia cu scoici adunate de noi de pe plajă, să alegem și să potrivim în cutia machetă, ce punem și ce nu. Mi-ar fi plăcut să am mai mult timp să găsesc o altă soluție pentru nisipul de pe fundul mării, astfel încât să fie mai reale dunele de nisip.

Cu produsul final au fost făcute ședințe foto atât acasă, cât și la școală, așa că vă prezentăm poze din ambele momente:


 
  

 


- postare pentru ziua de vineri(28 aprilie 2023) -

4 comentarii:

  1. Absolut fantastic proiect si laudabile initiative. Nu pot decat sa ma bucur ca mai exista asa ceva in scoli (cu atat mai mult in licee) si ca se incurajeaza astfel de activitati!!! Bravo!!!
    Si mie imi placea sa fac proiecte cu Mami. In generala am facut harti (cred ca si in licei am facut una)... am facut si o masca (sper sa gasesc filmarea ca sa pot face poza la ea.. :D). Nu au fost multe (din pacate)... Ma bucur mult pentru voi ca puteti avea parte de astfel de momente pretioase, de neuitat !!

    Si mie imi placea tare mult sa lucrez in echipa (de fapt si acum imi place la fel de mult). Desi de multe ori eram in stare sa fac eu tot si organizare si aia si aia si aia :))). Atat de entuziasmata eram :)).

    Felicitari!
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa eram și eu odată, aș fi făcut eu totul. În timp am învățat să mai stau și pe margine.

      Ștergere
  2. Absolut fabulos proiect! Imaginatia copiilor este uriasa si cand sunt oameni care o canalizeaza in felul acesta toata stima! Insa mi-a placut enorm si poezia. Este chiar perfecta in a reda aceste creaturi speciale. Bravo de foarte multe ori, intregii echipe, Niko! Astfel de idei alimenteaza optimismul si e minunat! Pup.❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi-a plăcut mult poezia, motiv pentru care am și cerut permisiunea să o postez.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!