sâmbătă, 22 aprilie 2023

Jurnal de grădină (6/23)

 

 💭 Sâmbătă, 22 aprilie


💭 vremea a fost la fel de variabilă ca toată primăvara asta. Parcă n-am văzut niciodată o primăvară cu atâtea ploi ca acum. Dar face bine plantelor, totul e așa verde și frumos.


💭Fiind Săptămâna Luminată, multe sărbători, nu prea am lucrat în grădină. Doar azi a fost ceva timp printre reprizele de ploaie.





💭Azi, în timp ce făceam poze, comparam mărul vecinilor plin de flori cu mărul meu care are câteva. E adevărat că anul acesta nu l-am tăiat/tuns sau cum s-o chema, dar și când îl tai nu știu s-o fac astfel încât să rodească așa. E un capitol la care încă nu am învățat ceea ce trebuie.






💭O nouă serie de lalele își arată frumusețea. Abia le așteptam pe cele cu petale ascuțite.








💭 Tot la capitolul flori, panseluțele plantate s-au prins și rezistă bine. Începe să înflorească mărgăritarul. Deasemenea și liliacul a început să se deschidă. Mai firav că așa îi e soiul, cuișorul s-a colorat în galben














💭De prin grădină:
  • înfloresc căpșunele, 
  • a răsărit salata
  •  am descoperit vreo trei cuiburi de cartofi, acolo undea am avut cartofi anul trecut. Cred că a rămas ceva necules anul trecut.









💭 Azi a fost zi petrecută la .... „Solar”. Am terminat de pus castraveții și roșiile. Ne-a mai rămas doar porțiunea rezervată ardeilor.









💭Bine-nțeles, lucrările au fost supravegheate de doi ghiduși. A trebuit să-i certăm să nu se alerge prin răsadurile noastre.







💭Spre seară, după ce s-a oprit ploaia, am mai ieșit o tură pe-afară și m-am ocupat puțin de partea decorativă a curții, floricelele mele la ghiveci care au iernat pe verandă le-am plasat strategic într-un rond de flori. Apoi am plantat panseluțele cumpărate în „fântâna de ghivece”.



  


12 comentarii:

  1. Ce frumos e in gradina ta! Se vede că e ingrijită cu drag... Spor să ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Suerba fila de jurnal!! M-am plimbat prin gradina, asa virtual si am facut descoperiri, ghidata fiind de insemnarile tale. M-am bucurat ca un copil mic de descoperirea cuiburilor de cartofi. Cat de tare!!!
    M-am entuziasmat zarind lacramioarele. Le iubesc asa mult - cand eram mica, imi placea sa merg la bunicu, la cimitor - erau foarte multe in zona aceea, pe alei, in curticele (in fine, pe atunci era frumos, cu alei, cu multi castani, preferatii mei, cu multa liniste si pace.. acum.. betoane. Dar pastrez imaginea aceea de demult vie :).

    Am sa ii rog si eu pe GHidusi, daca vor sa faca „gradina” sa o faca responsabil :)))). Ca vorba aia... acolo e mancarea :D.

    Am mai dat o tura pe la flori, pe la liliac si lalele... Cum e cuisorul (adica.. banuiesc ca face „cuisoare” de-aia se numeste asa?)
    Pup cu drag :D

    O fi tratat - marul. Cert e ca au luat ai mei mere de la piata si atat teastoasele au mirosit dupa ce au mancat, cat si Kouki mi-a vomat. Ce sa zic.... :( Nu stii ce si cum. ASta e ... inconstienta.
    Tu ingrijeste-l cum stii, cu iubire ... sigur va da rod mai bun si sanatos decat altii tratati pana in maduva tulpinii ca sa zic asa 😅.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am bucur că te-ai simțit bine în acest tur virtual prin grădina mea.
      Cuișorul e o tufă/arbust cu flori galbene. Așa i se spune în zonă la bunica mea. Aici nu l-am întâlnit. Dar face niște fructe mici ca afinele, cineva ne-a spus că sunt afine si chiar a mancat ( nu a avut nimic) dar noi tot reticenți am rămas în a le mânca.
      Mărul vecinilor nu e stropit, dar știu mai bine cum să facă tăierile de primăvară.

      Ștergere
    2. Am gasit! Nu e afin ci un soi de coacaz. Noi am avut coacaz rosu si negru si am vazut la un moment dat coacaz alb. Auriu nu am vazut, dar frunzele m-au facut sa ma gandesc ca ar putea fi inrudite (m-am mai gandit si la agris, dar acela are tepi...). UIte aici: Coacaz auriu. Fructele sunt comestibile si foarte bune (coacazele, afinele, agrisele sunt foarte bune).
      Ma bucur tare mult ca nu e stropit - asta e o veste minunata. Poate ca e si de la soi, stii cum este. Si noi am nimerit niste pruni si niste visini care nu au facut rod deloc si am observat ca si merii nu mai sunt ca pe vremuri, desi a ales tati niste soiuri bune.
      Pupici cu drag:*

      Ștergere
    3. Nu știa bunica de Coazăz auriu. Am căutat, am comparat și se pare că ai dreptate, cu o mică deosebire. Fructele nu sunt atât de mari, nu am 1 cm în diametru, ci mai puțin.

      Ștergere
  3. Ce frumos ai aranjat florile!
    Acum au inceput si la mine să inflorească lalelele de altă culoare și mărgăritarul. Mărul meu a înflorit, desi nu l-am tuns....nici eu nu ma pricep.
    Rosiile mele din solar au început să răsară..
    Spor să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mărul meu a înflorit, dar nu așa bogat că celălalt. Văzându-i unul ângă altul nu pot să nu mă întreb, oare de ce?
      Eu nu am făcut răsaduri anul acesta, decât ceva ardei pe care am apucat sa-i pun în casă. Ieri i-am dus în solar să se aclimatizeze înainte de răsădire. În ultimii ani a devenit din ce în ce mai dificil să fac eu răsadurile, ori le pun tarziu, ori nu se fac destul de mari.
      Spor și ție.

      Ștergere
  4. Comentariul pentru postarea asta il gasesti la urmatoarea. Eram de pe telefon, si nu m-am prins...😊 Am mai vazut fantana cu ghivece. Imi place la nebunie. Mi-as face o miniatura pentru vreo trei suculente...
    Pupici si o saptamana usoara! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum înțeleg de ce au venit pe mail mesajele tale intr-un singur meil, dar si eu mă uitam tot pe telefon și mi-am zis că mă lămuresc în fața laptopului. M-am lămurit acum.
      O săptămână ușoară și ție.

      Ștergere
  5. O să ai cartofi noi mai devreme! Nu am auzit nici eu de cuișor, nici de coacăz auriu, foarte bine că e comestibil! La flori, acum incepe feeria! In mai-iunie mi se pare mie că este cea mai mare varietate de flori.
    Ai lalele foarte frumoase. Și în solar cred că nici nu ai putea lucra fără ajutoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, maăcar să se facă ei, că fasolea plantată acolo nu dă semne că ar ieși.
      Nicăieri în grădină nu pot lucra fără ajutoare. Mai nou ajutoarele aste aun început să participe și la treburile din casă. Doar să nu dai cu aspiratorul. De ala fug toți patru.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!