luni, 3 aprilie 2023

Mici plăceri vinovate - Citate favorite (14)

 

După o zi dificilă, lungă prin așteptare, ajunsă într-un final acasă, n-am mai vrut să știu de absolut nimic și m-am răsfățat cu acele lucruri cărora nu le pot rezista absolut deloc în astfel de momente: pepsi, trufe/ciocolată și o carte bună. Și dacă sunt chiar obosită, e de preferat una deja citită, să merg eu deja la pasajele adorate. 

Și cum azi era ziua Jocului de luni, cu citate favorite, și eu mai aveam o restanță din „Slam. Din dragoste pentru Laken” de Colleen Hoover, am luat această carte la răsfoit. Așa mi-a venit și ideea pozei necesare pentru articolul de azi.

Vinovăția apare mai târziu, că iar pepsi și nu-i sănătos, că trufe seara...că iar timp pierdut. Uneori trece mai repede alteori mai greu, depinde ce anume am amânat pentru pauza aia a mea. Astăzi m-a lovit faptul că vine Paștele, adică e aici după colț și eu ... parcă nici n-am început pregătirile.


Dar să revenim la carte, fără să dezvăluim totuși prea multe. Chiar dacă vă dezvălui poeziile slam din carte, romanul nu e doar poezie, are o acțiune frumoasă, o poveste de dragoste interzisă - un timp, tragedie, greșeli, umor. E o poveste cu de toate. Scena în care sunt dezvăluite aceste două poezii care urmează, mie mi se pare savuroasă. Sper să vă facă destul de curioși să citiți și voi cartea.

Prima poezie e a ei, Laken care se hotărăște să accepte o relație între ei ( asta după ce fusese înlăturată acea situație care făcea imposibilă/ilegală relația lor și  trecuse deja o perioadă bună în care Will îi lăsase ei timp să se decidă). Bine-nțeles, poezia e recitată la club, unde ea credea că îl găsește.


Lecții


Am primit lecții anul ăsta

De la toți.

De la fratele meu mai mic...

De la The Avett Brothers...

De la mama, prietena mea cea mai bună, profesorul meu,

tata

și

de la

un

băiat.

Băiat de care sunt în mod serios, profund, nebunesc,

incredibil

și de netăgăduit îndrăgostită.

Am primit atâtea lecții anul ăsta!

De la un copil de nouă ani.

El m-a învățat că e în regulă să trăiești viața

un pic pe dos.

Și cum să râzi

De ceea ce crezi

că nu-i de râs.

Am primit lecții anul ăsta

De la o formație!

Ei m-au învățat cum să regăsesc acel sentiment

de a

simți.

M-au învățat cum să decid ceea ce vreau să fiu

Și să fiu ceea ce am decis.

Am primit lecții anul ăsta

De la un bolnav de cancer

M-a învățat atât de multe! Încă mă învață

foarte

multe.

M-a învățat să mă îndoiesc.

Să nu regret.

M-a învățat să-mi depășesc limitele, 

Căci pentru asta le am.

Mi-a spus să găsesc echilibrul între mine

și inimă

Apoi

m-a învățat cum...

Am primit lecții anul ăsta

De șa o copilă orfană.

Ea m-a învățat să respect

ceea ce mi-a fost sortit.

Și să apreciez că totuși soarta mi-a dat ceva.

M-a învățat că familia

Nu ține doar de sânge.

Că, uneori, familia

Îți sunt prietenii.

Am primit lecții anul ăsta

De la profesorul meu.

El m-a învățat că

Punctele nu-s esența,

Esența poezia...

Am primit lecții anul ăsta

De la tata.

M- învățat că eroii nu sunt mereu

invincibili

Și că magia

se află în mine.

Am primit lecții anul ăsta,

de la

un

băiat.

Băiat de care sunt în mod serios, profund, nebunesc,

incredibil 

și de netăgăduit îndrăgostită.

Și el m-a învățat cel mai important lucru din toate...

Să pun accentul

Pe viață.


Răspunsul lui vine neașteptat de repede, iar modul în care o face, deși serios și din toată inima, e cumva hazlie și te face să zâmbești cu gura până la urechi.


Mai sus de locul trei


Am cunoscut o fată.

O fată frumoasă

Și m-am îndrăgostit de ea.

M-am îndrăgostit nespus.

Din păcate, câteodată, viața-ți stă în cale.

Viața a stat categoric în calea mea.

S-a proptit toată-n calea mea,

Viața mi-a blocat ieșirea cu-n morman de

scânduri groase

bătute-n cui și-atașate de-un zid din beton,

gros de treizeci de centrimetri, pus peste-un rând de gratii de oțel,

zăvorâte de-o ramă din titan pe care, oricât de tare

împinge-o,

Nu pot

s-o

urnesc.

Câteodată, viața nu se urnește.

Se proptește toată-n calea ta.

Mi-a blocat planurile, visele, dezideratele,

aspirațiile, dorințele, nevoile.

Mi-a blocat accesul la fata frumoasă

De care m-am îndrăgostit nespus.

Viața încearcă să-ți spună ce-i cel mai bine pentru tine.

Ce-ar trebui să fie cel mai important pentru tine.

Ce-i pe primul loc

Sau al doilea

Sau al treilea.

Am încercat din răsputeri să am totul așezat,

organizat,

catalogat în ordine cronologică, totul în 

spațiul perfect, la locul perfect.

Credeam că asta voia viața să fac.

Că asta trebuia să fac.

Nu-i așa?

Să păstrez totul în ordine?

Câteodată, viața-ți stă în cale.

Se proptește toată-n calea ta.

Dar nu se proptește toată-n calea ta,

pentru că

vrea ca tu sa renunți și s-o lași să preia controlul.

Viața

nu se proptește toată-n calea ta, pentru că

vrea

să te predai și să te lași purtat de ea.

Viața vrea să ripostezi.

Să-nveți cum să ți-o asumi.

Vrea să pui mâna pe topor și să tai

în lemn.

Vrea să apuci barosul și să spargi

betonul.

Vrea să iei o torță și să topești

metalul și oțelul până când treci de toate

și-o însfaci.

Viața vrea să iei tot ce-i așezat,

organizat, catalogat,

rânduit. Și

vrea să le amesteci,

să le agiți,

să le combini.

Viața nu vrea s-o lași să-ți spună fratele

tău

mai mic e singurul care e pe

primul loc.

Viața nu vrea s-o lași să-ți spună

educația ta

și cariera ta sunt singurele de pe locul doi.

Și viața cu siguranță nu vrea ca eu

S-o las pur și simplu să-mi spună

fata pe care-am cunoscut-o,

Frumoasa, puternica, extraordinara, energetica fată

De care m-am îndrăgostit nespus,

Poate fi doar pe locul trei.

Viața știe,

Viața încearcă să-mi spună

fata pe care-o iubesc?

Fata de care 

m-am îndrăgostit nespus?

Încape și ea pe primul loc.

O pun pe ea pe primul loc.



Știu, poeziile nu se potrivesc tocmai cu titlul, dar sunt un pic cam prea obosită (să mai spun că era să uit copilul la școală? pentru că adormisem adânc? Dar l-am recuperat cu o întarziere destul de mică).  Așa că n-am mai căutat altceva, având în plan să pun azi aceste poezii.


Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

6 comentarii:

  1. Ultimile randuri parca sunt o secventa de film! Nici nu pot sa-ti spun cat imi plac poeziile, cat de cumva simplu sunt insirate idei esentiale pentru viata! O sa mi le tiparesc, ca imi
    plac mult!
    Am introdus eu postarea, iar linkul spre mine este:
    https://suzanamiu.blogspot.com/2023/04/citate-favorite-160-inceputul-unei.html
    Pupici si seara placuta, Niko draga!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru introducerea link-ului. Știam că tabelul pe luna trecută era închis și nu am mai căutat. Multumesc si pentru linkul tau.
      Și mie mi-au plăcut mult poeziile astea două si toată scena aia descrisă în care au fost recitate. Are autoarea asta un fel de a mă acapara, de a mă conectat cu personajele ei si de a mă învăța multe prin intermediul personajelor create.

      Ștergere
  2. interesanta carte! imi place genul acesta de poezie - poveste, care se aseaza pe pagina ca un desen, Cu povete despre vata adevarata... Inspirate si titlurile ☺
    Spor la treaba! ☺ Si eu am citi astazi si ieri, nu am mai putut lasa lectura la o parte... dar curatenia la mine din fericire este gata. Maine fac doua prajituri si joi voi vopsi ouale. La noi Pastele sunt deja Duminica ☺
    Pupici ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din tot ce s-a tradus de această autoare, o sinfură carte să zic că nu mi-a plăcut până acum. Mai am una de încă necitită. Îmi place că tratează situatii dificile intr-un mod ... nu-mi găsesc acum cuvintele să exprim ce simt. Inedit ar merge spus. Găsești mereu ceva surprinzător, o intorsătură neasteptată, si ceva ce mi se pare foarte important ... deznodămantul nu te lasa cu impresia aia din povesti - au trăit fericiți până la adanci bătraneți- desi o implică dar nu e ideea aia că gata, de-acuma e numai fericire si toate problemele s-au rezolvat.

      Ștergere
  3. Prima poezie mi-a aintit un pic de un discurs de Oscar auzit candva dar nu mai stiu cui exact i-a apartinut. Ce interesant cum se fac legaturile, nu? E draguta Laken (si are un nume interesant).
    Poezia lui... a fost ca o ...prajitura spumoasa? Mai eles finalul. Mi-a amintit cumva de anul cand am fost cu sora mea mai mica la niste cursurik organizate de Peace Corps. Cred ca prin 95 sau 96. Pe atunci nu erau toti baietii imbracti in uniforema aia cu pantaloni negi - camasa alba... Sau poate era in 94. Vai.. nu mai stiu. Poate era 97 :))). Oricum ceva pe acolo.
    Stiu ca erau vreo 2 foarte draguti (un tip si o tipa - am sigur ceva scris pe o agenda albastra, o sa o caut) - foarte autentici ca sa zic asa.
    Ma obisnuisem cu ei. Sa vedem acum ce ne mai povestesti :*

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laiken e o combinație între cele două nume dorite de părinți, este explicat în carte alegerea acestui nume, deși ea e strigată de familie Lake. Și Will îi spune la fel. De asta în poezia din postarea trecută Will spune „So you keep your ocean, I'll take my Lake.".
      E ultima postare din cartea asta, restul vă las să descoperiți singuri, chiar sper să vă fi trezit interesul să o citiți. Dar voi mai reveni cu alte cărți ale autoarei!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!