duminică, 30 aprilie 2023

Jurnal de grădină (7/23)

 🌷 Când : duminică seara, 30 aprilie. 

Cred că începând din această săptămână, jurnalul de grădină se va muta duminica. Da, în realitate sâmbăta este rezervată grădinăritului, dar după o zi întreagă de muncă pe afară, mai ales că mai uit și să fac poezele necesare, seara sunt prea obosită ca să mai stau să e sortez, editez și să asamblez și articolul.

 🌷 Vremea : încă ploiasă, dar ploile parcă au început să fie ceva mai rare și să ne lase mai mult timp de petrecut pe afară.

🌷 Stare : oarecum obosită după încă o săptămână plină de alergături, dar bucuroasă că încep să se miște unele lucruri la capitolul grădină.

 🌷 Flori:  Liliacul alb este deschis aproape în totalitate, chiar dacă florile sale le poți număra pe degetele mâinilor. Mă bucur totuși că nu l-am pierdut de tot. De vreo doi ani a tot început să se usuce. 

În continuare lalelele sunt cele mai predominante, încă mai descopăr lalele noi, mai ales pe terenul luat anul trecut.

  

   

La capitolul noutăți intră mărgăritarul, irisul mov ( cred că săptămâna viitoare va fi toată tufa mov), și o descoperire de azi, o floriciă mică pe o plantă tip iederă, nu i-am căutat numele încă, am primit-o de la cineva care are curtea plină și chiar admiram floricelele alea mov, crezând că sunt alte flori, nu ale plantei primite.

 

Tot la noutăți intră și spectacolul căldărușelor. Abia aștept să înflorească toate.

  


🌷 Pomi: Încep să se scuture florile neroditoare. Am văzut azi câteva pere formate și vișine. În caiși nu se vede nimic, ceea ce era de așteptat după înghețul care a cuprins florile lor. Coacăzul roșu este surprinzător de bogat, dar deja are frunze atacate de afide. Și la păr am observat un vârf de creangă atacat și cred că va trebui să iau măsuri de stropire.


🌷 În solar :  am terminat de plantat  și ardeiul, am mai înocuit ceva roșii ce nu se prinseseră, dar ...cum spuneam la început, am uitat de poze și fiind sigură că am făcut ieri nu am verificat până în seara asta. Dar am o poză cu ajutorul de bază:


🌷 În grădina de legume: a început să pun roșiile, ardeii și vinetele. Doar o parte momentan ca să fiu sigură că am timp să le pun, nu am cumpărat răsad decât pentru o parte din grădină. Mâine sper să ajung să iau și pentru restul.


În grădina din lateralul casei au răsărit salata, sfecla roșie și cartofii. În schimb fasolea cred că trebuie pusă din nou. Am pus-o înainte de Paște și a fost cam rece și ploios. Nu-i priește și a cam dispărut. Am căutat într-ui cuib și n-am găsit nicio boabă de fasole. Noroc că mai am câteva.

6 comentarii:

  1. Ajutorul de baza vad ca sta totusi pe carare, nu s-a dus in alta parte...
    Frumoase infloririle, iar lalelele alea mai intunecate le-am vazut rar.
    Spor la tot, draga Niko! Ca sunt atat de multe primavara de facut!
    Pupici!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Motiv pentru care a si fost lăsat in pace să-și vadă de lenea lui. Ne ditrează să-l vedem ce poziții ia în somn și cum se răsucește de pe o parte pe alta.
      Lalele alea intunecate mă bucură foarte mult. Nu-mi amintesc să le fi văzut anul trecut pe terenul acela, dar acum le urmăresc să le mut.
      Spor și ție la ce ți-ai propus.

      Ștergere
  2. Este așa frumos la țară,Și eu locuiesc tot la țară!
    Multe lalele frumoase aveți!
    Eu sâmbătă am pus fasolea,azi as vrea castraveți !
    Mult spor!
    La mine încă a mai dat bruma și nu am pus răsadurile de roșii,ardei, vinete!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca din cauza vremii reci nu ieșit nici la mine fasolea. Rasadurile am inceput să le pun afara ca am văzut ca cele de afara(vreo 10 fire de roșii care imi rămăseseră de la solar) se prezentau mai bine ca cele din solar. Vremea asta e ciudată, foarte frig noaptea să închizi solarul de tot, ciar și dimineata, ca să ajungi brusc să descoperi că s-a făcut foarte cald și in solar plantele deja s-au opărit. Cele puse inainte de Paște sunt foarte bine, dar cele mai noi nu reșesc să se prindă de la schimbările astea de temperatură. Chiar acu am fost să deschid solarul și am văzut încă patru roșii ce trebuie inlocuite.
      Mult spor și ție.

      Ștergere
  3. Este ciudata vremea nu? Variatii au existat de cand lumea dar acum.. Aseara brusc m-am simtit coplesita si nu intelegeam de ce. Apoi s-a pus pe o ploaie de zici ca era o seara de vara.. ploaie torentiala.
    In fine... si noi tot solar din acesta aveam, pe vremuri, la Bunici. Era pus langa coacaza... amintiri.
    Ma intreb daca la un solar cu geamuri gen plexiglas / sau geam, o fi aceeasi problema cu efectul de sera (care opareste). Banuiesc ca da - pentru ca asa se face la mine in balcon (de-aia am si avut prb cu florile in ultima vreme... ).
    Gra0dina ta oricum arata de vis. Liliacul alb este absolut minunat!!! Lalelele ... ma uit (si aseara m-am uitat, dar eram prea obosita sa mai scriu) si nu ma mai satur privindu-le. La fel si lacramioarele (si imi amintesc de tufele de la noi de la bloc :D). Irisii sunt superbi - preferatii lui Buni. Imi placea sa ii admir in plimbarile cu Dodo si mai apoi cu Kouki - erau cateva tufe in fata unei librari cu articole bisericesti (imi placea locul acela - icoane in vitrina geam si flori in gradinuta din fata).
    Bunica mea Maia avea o planta asemanatoare cu cea cu flori mov. Doar ca frunzele erau uni si se agatase cumva de o parte din fatada (aveam o veranda inchisa in geam si acolo la una din usi se prinsese floarea. Nu cred ca a supravietuit ...:(. Mai sunt cateva flori. Cred ca si clopotei a avut. Ii placeau mult florile :D. Si mie.

    Coacazul e tare frumos si pliiin. Hmm... nu imi amintesc sa fi vazut, in afara de gandacii de colorado pe care verii mei ii culegeau in borcan, haha) chestii daunatoare de gen - cel putin la agris, la coacaz... chiar nu. Ma intreb daca nebuniile astea nu au aparut si s-au raspandit si de la stropiri diverse, in timp. Desigur ca boli ale plantelor au existat mereu (sau aproape) dar.. in ultima vreme am observat in locuri unde nu erau tot felul de lighioane. Si exista studii care (cel putin in ceea ce priveste capusele) le asociaza cu folosirea produselor parfumate, deexemplu. Casa nu mai spunem de efectele in timp datorate folosirii de omg.. asupra ecosistemului, in general.
    Chiar ... poate ar fi interesant sa strangem idei si de produse naturale prin care le putem combate (ca un fel de mic ghid. Ce parere ai?
    Ajutorul de nadesjde este minunat! Cum sa nu ai spor cu asa un ajutor (am facut si o rima).
    Mult spor si o luna mai cu vreme ... prietenoasa si benefica gradinii :D
    Puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pe blog niște articole și cu remedii naturale/bio de stropire a plantelor din grădină. Nu toate însă fac față.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!