miercuri, 5 octombrie 2022

Cheile Băniței și Peștera Bolii- MFC(28)

 


Cheile Băniței reprezintă o scultură naturală în stâncă rar întalnită, formatăa de râul Bănița ce sapă în masivul cu același nume, situată la nord de orașul Petroșani, în județul Hunedoara. Pentru a le vizita în întregime sunt necesari papuci de apă, deoarec doar zona de la intrare are un fel de potecă pe uscat. Noi nu am știut înainte de a ajunge acolo, prinurmare nu am poze decât de la intrare. Mai multe fotografii și de talii puteți găsi pe go Hunedoara sau pe Amazing Romania


Dacă tot ai ajuns în zonă, e păcat să nu continui drumul cu încă 2-5 km și să vizitezi și Peștera Bolii. Conform Wikipedia, peștera este o străpungere naturală accesibilă pe toată lungimea ei, una din puținele de acest fel de la noi. Numele vine cel mai probabil de la familia Bolia, care avea pământuri și moșii în zonă. Momentan este în curs de reamenajare, dar se poate vizita o foarte mare parte din ea. Traseul este ușor, fără multe urcușuri sau coborâșuri, facilitat și de multitudinea podurilor construite peste Pârâul Jupâneasa care traversează peștera. 




 Pozele sunt din arhiva personala

Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, găzduit de Suzana

12 comentarii:

  1. Ce locuri frumoase exista in tara noastra! ma bucur foarte mult de fiecare data cand descopar ceva nou, dar si cand revad ceva ce am vizitat candva.
    Azi am avut prilej se descopar doua locuri foarte interesante!
    Multumesc:)
    Cu drag
    Rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ma bucur la fel cand vad astfel de locuri.
      Multumesc de vizită Rux. O seara liniștită!

      Ștergere
  2. Ce deosebit loc! Foarte interesant si frumos. O sa explorez linkurile.
    Cand ma gandesc cate zone nu am vazut ma cuprinde melancolia!
    Multumesc, draga Niko!
    Happy WW! Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cate or mai fi la fel de frumoase si pe care nu le stim!
      O noapte linistita Suzana!

      Ștergere
  3. Cred ca ambele "obiective" sunt spectaculoase! Macar in poze sa le vad si eu! 😊

    Multumesc (si) pentru lamurirea cu denumirea pesterii. 😊 Ma intrebam de ce-or fi ales asa denumire... ciudata.
    Zile senine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am avut o nelamurire cu privire la numele pesterii, speram sa gasesc la fata locului vreo poveste, legenda, ceva. Tot wikipedia a fost de ajutor.

      Ștergere
  4. Am vizitat doar Peștera Muierii.. nu am mai plecat demultișor în vreo excursie dar mă bucur că prietenele mele, de pe bloguri, circulă prin atâtea locuri interesante...Mulțumesc frumos ! Pupici ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a vizitat Pestera Muierii, dar din cele cateva poze de pe net, trebuie s-o pun pe lista cu locuri de vizitat.
      Si eu multumesc pentru vizita. O noapte senina!

      Ștergere
  5. Despre acestă peșteră îmi povestea un coleg, că ar fi foarte frumoasă și că merită vizitată. Văzând aceste imagini superbe, mi-a crescut și mai mult interesul pentru a vizita peștera și lucurile din zona aceea.
    O zi bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar merită și pote că ajungi când se va mai redeschide și ultima parte care acum era în curs de reamenajare. E superbă.
      O săptămână frumoasă!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!