luni, 24 octombrie 2022

Căminul meu, un colț de rai - săptămâna 3

Ieri s-a închieiat și a treia săptămână a provocării lunii octombrie, Căminul meu, un colț de rai, care a a avut ca temă reconectarea, reîntoarcerea la mine


”SĂPTĂMÂNA 3 - MĂ CONECTEZ
Saptămana aceasta mă reîntorc la mine
Provocarea : Cumpără-ți un caiet drăguț sau un jurnal, o agendă care să te inspire și scrie zilnic în el câte trei pagini. Nu contează ce, scrie tot ceea ce-ți trece prin cap, fără să te gândești prea mult

Cum voi adapta eu la mine: mă voi axa pe reîntoarcerea la mine, dar prin crearea unor rutine noi de relizare a treburilor casnice. De scris într-un caiet, nici măcar nu îmi propun, timpul e prea scurt și nu îmi mai încape această activitate în program. Deși în acest weekend nu am reușit să scriu, vreau să continui provocarea mea personală, de a posta zilnic ceva pe blog.”

Așa cum a spus, m-am concentrat pe formarea unor rutine noi. În această vară am reușit să montăm niște panouri fotovoltaice care să ne mai ușureze din povara facturilor, în special la energia electrică. Prima lună a fost mai mult de obișnuință, de urmărire a modului de funcționare, dar chiar și așa, consumul de kilowați a scăzut considerabil. Dar și acestea depind ca multe altele de lumina naturală, iar acum că noaptea e mai lungă, era nevoie de o ajustare/reorganizare a treburilor casnice. Încerc, pe cât posibil să folosesc consumatorii mari (masină de spălat rufe/vase, stația de călcat, cuptorul, microundele, etc...) doar  în mijlocul zilei, între 10 și 16, exact atunci când fotovoltaicele produc la maxim.

Tot în vara asta am primit și o plită pe inducție. Am fost foarte reticentă în ceea ce o privește, în mintea mea era doar faptul că funcționează cu energie electrică. S-a dovedit a fi cel mai mic consumator din toată gama asta de electrocasnice. Astfel încât am ajuns să gătesc pe ea în timpul zilei și încerc să mă organizez astfel încât să gătesc doar pe plită, iar seara doar să încălzesc pe aragazul clasic.
Tot din cauză că funcționează pe curent, tot ce se gătește la cuptor se prepară acum pentru masa de prânz, lăsând mâncărurile ce pot fi încălzite pentru masa de seară.
Pe cât posibil organizez spălatul rufelor câte o mașină pe zi, la prânz când sunt plecată cu fetele la școală ca să las doar un consumator mare în priză. Facă folosesc mai mulți odată nu mai fac față fotovoltaicele și încep să consum din rețeaua de energie. La fel și călcatul rufelor, se face de obicei în weekend, stația de călcat și mașina de spalat vase s-au dovedit a fi cei mai mari consumatori de energie electrică.


Azi începe a patra săptămână din provocare și pentru că ultimei săptămâni, numărul cinci, anul acesta îi rămâne doar o zi, am decis ca cerințele provocării se le combin într-o singură săptămână mai ”lungă”. Mi se și potrivește că săptămâna de odihnă coincide cu vacanța fetelor în care am programat ceva vizite în locuri deosebite. 


Cerințele inițiale:
SĂPTĂMÂNA 4 - MĂ ODINESC
Saptămana aceasta pun odihna pe lista de priorități
Provocarea :când ajungi acasă de la serviciu, fă-te comodă, pune-ti o muzică liniștitoare.

SĂPTĂMÂNA 5 - MĂ RĂSFĂȚ
Saptămana aceasta sunt bună și iubitoare cu mine
Provocarea : răsfață-te în fiecare zi cu ceva

Ce voi adapta eu: - sincer , încă nu știu exact, doar că voi profita la maxim de excursia programată și de timpul petrecut cu fetele. 

2 comentarii:

  1. https://beccysplace.blogspot.com/2022/10/are-you-ready.html
    Ai aici un link de atentionare ca va incepe... Asa, ca info!
    Despre saptamana ta, recunosc ca ai toata admiratia mea pentru cum gandesti organizarea casutei.
    Nu pot compara o gospodarie ca a voastra cu un apartament de doua camere de bloc. Punerea panourilor cred ca e o idee excelenta si cu siguranta ajuta.
    Spor in tot ceea ce faci, draga Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult pentru link Suzana. Chiar vreau să mă mobilizez și să încerc să particip.
      Am crescut și am și locuit la bloc în primii ani de căsnicie. E adevarat, nu se compară. Panourile nu sunt opera mea, ci a soțului. El a fost cu ideea, achiziționarea, montarea, absolut tot. Eu doar incerc sa valorific investiția lui.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!