luni, 17 octombrie 2022

Căminul tău, un colț de rai - Saptămăna 2

 În cadrul provocării lunii octombrie, lansată de Irina tocmai s-a încheiat și săptămâna a doua. Cum am scris și în postarea trecută dedicată provocării, săptămâna ce tocmai s-a încheiat a fost dedicătă curățeniei. 


SĂPTĂMÂNA 2 - FAC ORDINE
Saptămana aceasta îmi examinez viața și casă și fac ordine
Provocarea : Alege un colț din casă unde domnește dezorganizarea și dezordinea și pune-l la punct. Continuă cu restul casei și cu problemele și relațiile din viața ta

Ce aș modifica eu? Alege în ficare zi un colțișor mic în care nu ajungi des și pe care să-l (re)organizezi, cureți, etc...un sertar de rechizite, pervazul de flori, reașezarea garderobei...


Nu știu în ce măsură m-am încadrat în regulile provocării, dar oridine și curățenie am făcut aproape în fiecare zi. Însă nu am ținut cont ce și ce am curățat/organizat, iar poze nu prea am făcut.

Primele pe lista, așteptau de mult, au fost florile





Aranjarea florilor a atras după sine și curățenia generală în living, cu pauze de reorganizat ceva dulapuri prin bucătărie. Bucătăria cumva mereu o fac în reprize, mai curăț un dulap, mai așez niște căni/farfurii cât timp gătesc. Dar odată ce termin cu gătitul, am și ieșit din bucătărie chiar dacă aș mai avea ceva de aranjat.
Apoi m-am mutat în grădină. Nu am făcut prea multă curățenie pe-acolo, doar am adunat ardeii și vinetele.

Nu am reușit să termin de organizat tot ce aveam în plan săptămâna trecută, ceea ce înseamnă că voi continua și săptămâna aceasta. De altfel, în orice casă, curățenie se face ori de câte ori e nevoie.

SĂPTĂMÂNA 3 - MĂ CONECTEZ
Saptămana aceasta mă reîntorc la mine
Provocarea : Cumpără-ți un caiet drăguț sau un jurnal, o agendă care să te inspire și scrie zilnic în el câte trei pagini. Nu contează ce, scrie tot ceea ce-ți trece prin cap, fără să te gândești prea mult

Cum voi adapta eu la mine: mă voi axa pe reîntoarcerea la mine, dar prin crearea unor rutine noi de relizare a treburilor casnice. De scris într-un caiet, nici măcar nu îmi propun, timpul e prea scurt și nu îmi mai încape această activitate în program. Deși în acest weekend nu am reușit să scriu, vreau să continui provocarea mea personală, de a posta zilnic ceva pe blog.

8 comentarii:

  1. Ce-mi plac plantutele, asa aliniate frumos!
    Ai muncit ceva la ele. Eu nu stiu la care sa renunt, pentru ca vreau sa plantez trei bulbi din niste plante ce teoretic se pot pune si in noiembrie. Scriu si ma intreb daca sunt normala la cap... tinand cont ca nu stiu unde sa le mai pun. Insa imi vine vreo idee, e musai.
    Au fost mai multe bloguri unde am citit despre asa ceva, inclusiv la Irina, dar nu numai, asa ca mi-am facut un fel de planificare de principiu trimestriala, lunara, saptamanala. Chiar daca sincer, am respectat-o cam 50%, totusi a fost o chestie buna, ca sa nu ma stresez ca nu fac ceva azi, pentru ca stiam ca subiectul il voi relua, conform planului. Si astfel curatenia se deruleaza altfel si ma pot ocupa de alte chestii mai importante. Asa mi s-a parut!
    Spor la tot, draga Niko! Pup.❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place că sunt la locul lor si au primit pământ proaspăt anul acesta. Nu fac această operațiune în fiecare an, dar acum chiar a fost necesar.
      Înțeleg ce spui cu dorinșa de a mai avea/planta înca ceva. Din același motiv, azi la cumparaturi, am ocolit strategic standul de flori, am mai luat doar niște măști de giveci pentru orhidee.
      Spor și ție Suzana!

      Ștergere
  2. De la asta te refereai când spuneai de flori, chiar ai multe, ai avut ceva de lucru!
    Mă gândesc ce spectacol de frumusețe vei avea când vor fi orhideele înflorite! Preferatele mele sunt cele albe și culmea e că exact albe nu am:)). Folosești îngrășământ la orhidee?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea sunt doar cele din casa. Mai am aproape tot atâtea pe o verandă închisă, unele care rezistă la temăeraturi mai reci. Orhideele înflorite sunt o spendoare, mai ales că înfloresc cam în același timp. Am pus mai demul poze la MFC cu ele ( https://mniko.blogspot.com/search/label/Orhidee), dar atunci aveam mai puține, cam jumatate. Am găsit prin septembrie o ofertă cu 5 lei orhideea (doar pentru că se scuturaseră florile) și mi-am luat multe. Nu folosesc îngrășământ, doar pământul special de orhidee. Și le cam las în ghivecele lor, cele din florării pe care le pun în ghivece speciale pentru orhidee. Parcă le-a mers mai bine în acest mod.
      O săptămână minunată!

      Ștergere
  3. O adevarata gradina botanica la tine! Tare-i frumos, si in casa, si pe veranda (ma gandesc) :) si in curte! Plantele noastre - care erau multe in raport cu spatiul in care le putem tine iarna - s-au mai imputinat (sau "stricat") :(( Si nici cu flori nu ne-au mai bucurat. Poate anul viitor! Am reusit sa salvez un "trandafir japonez" care a fost la un pas sa moara!
    Ordine, disciplina... Mai incolo! :) Nu doar pentru ca totul e dat peste cap, ci si pentru ca tot vin altele!! Cand cu zugravitul pe scara scarii, cand cu schimbarea apometrelor cu unele "inteligente" cand cu..., cand cu... Am ajuns sa dedic prea mult timp unor chestiuni care nu-s deloc urgente dar avem in zona ceva vecini care vor, neaparat, tichie de margaritar! Of!
    (iar m-am plans! cred ca-i de la problemele cu laptopul!) :))
    Spor in toate, Niko!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te înteleg Diana, ca și la mine planurile sunt tot date peste cap de diverse. Nu a timp saă ma țin cu adevarat de provocarea asta, dar tangențial, mai ating și eu unele puncte. Săptămâna nr 3 mi s-a parut cea mai dificila de respectat, dar o să scriu duminică pe subiect.
      Multumesc pentru aprecierea la adresa florilor. Si eu pierd din ele. Si din cauza spațiului am început sa adun toamna mai multe intr-un ghiveci, dar nu plantele cu totul, ci lăstari la cele care se înmulțesc în acest fel. Planta ”mama” rămane de obicei pe verandă, daca rezista peste iarna, bravo ei, o scot vara afara, daca nu, am macar în casa un lăstar care va crește. Nu prea îmi mai plac plantele enorm de mari să a chinui să le tot mut unde am/au nevoie.
      Spor și ție Diana!

      Ștergere
  4. ce flori frumoase ai, si ce multe!sa te bucuri de ele!eu am ferestre mici si nu e f multa lumina pentru flori, dar am si eu vreo doua:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Irina. Au fost perioade în care și eu am avut puține, tot din cauza de lumină puțină și spațiu. Acum am și norocul să am unde le ține, dar tot îmi impun să nu le aglomerez în casă.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!