luni, 20 decembrie 2021

Jurnal de advent (20)

 Ziua, data:   luni, 20 decembrie

Povestim: A fost o zi friguroasă, un frig care îți intră în oase, mai ales dacă lucrezi pe afară. După sesiunea de dimineață de reanjat luminițe, după amiaza nu m-a mai convins nimic să mai stau pe afară, mai ales că bordul mașinii îmi arătase la prânz un frumos -1 grad. Teoretic nu ar fi chiar așa frig, dar diferența de la +10 se simte enorm. 
E ultima săptămână înainte de Crăciun, săptămână în care ținem  și noi post. Cris, anul acesta nu ne ”însotește” pe acest drum. Anemiile ei sunt destul de severe, iar programul încărcat de la școală își spune cuvântul. Chiar mi-a spus într-o zi de miercuri sau vineri că ea acasă mănancă ce mâncăm și noi, dar la școală își ia pachet ”normal”. Domnișoara cea mică a vrut însă să țină post, toate miercurile și vinerile și acum. Pentru ea am cumparat alternative de lapte vegetal: lapte de migdale, de soya și de cocos cu migdale. Ultimul e de fapt pt mine că ea nu agreează cocosul. Cu laptele de migdale s-a împăcat foarte bine, dar l-a terminat.  Azi l-a început pe cel de soya și surpriză: e alergică la el. A mai avut un episod acum câțiva ani la un pateu vegetal, dar între timp a mai mâncat soya (șnitere) și chiar și pateu vegetal anul acesta, fără urmări neplăcute. Nu știu ce anume exact, dar ceva din procesarea acestui aliment nu îi priește.
Prin  urmare domnișoara cea mare i-a pregătit o tavă de cornulețe de post cu nucă și gem pentru pachet la școală atât timp cât se mai duce la școală.

Ascult/mă uit: Am revenit la filmele de pe Diva.

Ceva ce am făcut:   chiar m-am ocupat de aranjamente și decoruri, așa cum mă gândeam când am scris rubrica. Veți vedea mai jos la calendare. A, și am centralizat toate activitațile să văd câte restanțe mai avem. Dia stă mult mai bine decât aveam eu impresia, prin urmare eu sunt cea mai întârziată. Am început să regrupez activitățile restante în funcție de materialele de care avem nevoie astfel încât să nu mai scoatem seturi diferite de materie primă.
În filmele de pe Diva am tot văzut steluțe făcute din crengi Îndoite, fără lipici. Am profitat de o temă din calendar și am încercat și eu. Nu e chiar atât de complicat cum părea.



Calendare Advent: 
  • Căsuța cu Activițăți: - ”decoreaza o sticlă”

  • Cutia cu Bomboane: domnișoara a îmbinat două teme în una. Prima cerea realizarea de decorațiuni pe lemn. Unele le-a pictat, dar pe unele am învățat-o să le facă cu aparatul de pirogravură.


    Toate ornamentele, plus unele gata cumpărate și steluțele din crengi le-am folosit pentru a decora un brad din lemn și sfoară

După asamblare, l-am scos afară pe perete :

 
  • Puzzle: 
  

2 comentarii:

  1. HA! Asta da zi de Advent :D! Plina ochi - dar da, se vede ca exista totusi munca de echipa. E altceva cand lucrezi in echipa :) - ce imi placea cand o mai prindeam pe Ralu, surioara mea la cate o zi din asta cand sa margelim impreuna, sau sa facem diverse activitati. Totul mergea mai cu spor.
    Imi place enorm Bradul vostru din crengi - nu ai idee de cand imi doresc sa fac si eu asa ceva, dar 1 la mana mereu cand vreau sa fac ba au disparut crengutele stranse de mine (fix atunci le arunca cineva .. haha), ba nu am sfoara, ba nu am.. unde sa pun asa ceva :))). Mi-am propus insa sa reusesc sa fac ceva in sensul acesta cat de curand... am pus ochii pe posibile locuri (prin balcon, desigur...).
    Cornuletele arata minunat - apropo de post si soia... e posibil sa fi fost ceva omg si de la aia sa fi avut alergia. Si eu am mancat produse pe baza de soia si unele au fost ok tolerate, altele nu (chiar atunci in perioada aia a fost un scandal cu cremwursti si nu numai facuti din soia si producatorul a facut un lot cu materie prima modificata genetic...). Sau sa fie ceva aditivi, e-uri... Si asta e o versiune. Asta asa .. ca idee.
    Puzzle -ul e super dragut. Am si eu vreo 3 de iarna pe care sper sa le pot monta (inca mai caut un plexiglas potrivit - ce gasisem de 2.5 mm e prea gros si foarte greu de taiat.. e aiurea cand nu le poti vedea pe viu, doar din poze e mai greu... haha).
    Decoratiunile pirogravate sunt iar din categoria vreau sa fac si eu :))). La primavara sper sa fiu cumva mai pregatita sa vedem cum ma aleg cu cateva grengute pe care ori sa le tai eu, ori sa apelez la Tati :)))). Probabil nu vor iesi asa de perfect taiate, dar macar sa imi faca si mie cateva :D.
    Sticluta e superba. Am avut si eu cateva sticlute pe care m-am straduit sa le pastrez (am reusit sa salvez totusi vreo 2 inchise la culoare, hihi) - nu stiu cum se face ca mereu cand e sa se arunce ceva, fix chestiile pe care eu le am puse deoparte pentru proiecte incurca :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, e altceva cand se lucrează în echipă, parcă ai alt spor. Asta a fost una din zilele în care am recuperat cât ai multe din restanțele din calendarul de atunci. Braduțul din crengi și sfoară fusese programat pe 12, dar nu am avut timp de el.
      La mine nu aruncă nimeni dacă nu le arunc eu, dar eu nu arunc si din păcate tot strâng, de fiecare dată când le pun deoparte aproape în 98%din cazuri știu și ce vreau să fac din ele, dar...cumva nu ajung să pun repede în practică și pățesc ca azi cand am căutat o grămadă un cerc recuperat de la un capac de sticlă care s-a spart. Cu ocazia asta am început cu adevărat să fac ordine în camera de craft, dar de găsit ce căutam...sigur l-am pus într-o cutie de afara.
      Am avut o perioadă în care făceam puzzleuri multe, dar si aici am luat pauza. Am adunat multe nefăcute și mă gandesc că va veni iar perioada aiai în Lidl cu puzzleuri calitative la pret redus si va trebui să cam ocolesc magazinul că nu mai am unde tine cutiile nedesfăcute

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!