duminică, 26 decembrie 2021

Contrucții de turtă dulce

 Tot urmărind filmele de Crăciun de pe Diva și nu numai, văd multe obiceiuri pe care le au americanii în perioada sărbătorilor și multe mă tenteaza și pe mine. Uneori mă gândesc că mi-ar plăcea sa trăiesc într-un astfel de sătuc unde toată lumea știe pe toată lumea și unde sar toți și se ajută atunci când e nevoie fără a cere ceva în schimb. 

Printre multele lucruri pe care le-am lua din filmele astea în viața mea e și obiceiullor de a construi căsuțe de turtă dulce. Am încercat intr-un singur an să fac turtă dulce, am ales si varianta de post și nu mi-a ieșit. Faptul ca majoritatea rețetelor includ miere, este alt impedimend, nu toți membrii familiei pot mânca miere. Și totuși turta dulce din comerș nu are miere, dar rețetele de turtă dulce de casa au. Oricum, am ajuns la ideea că ne e de ajuns ce găsim de cumpărat.

Astfel că atunci când am găsit o macheta a unui trenuleț de turtă dulce gata pregătită pentru asamblat, nu am stat pe gânduri și am cumparat-o. Am vrut s-o strecor printre activitățile de advent, dar ama tot amânat-o până în ultima săptămană, apoi iar pentru că noi tineam post și trebuia sa facem glazura cu ou. Între timp am mai găsit o altă machetă, o căsuță a vrajitoarelor și amandouă au ajuns să aștepte să treacă Craciunul ca să ne ocupăm de ele. Azi le-a venit rândul.

Nu am respectat exact ideiile de decorare de pe cutii, am lăsat fetele să decoreze cum vor ele, eu am lucrat doar cu poșul cu glazură. Pe lângă ce era în kit-urile cumpărate am mai folosit bomboane Skittles și o pungă de bezele (marshmallows) pentru a sugera zăpadă.



Mi-ar plăcea să găsesc si pe viitor astfel de kit-uri. Până voi reuși eu să fac turtă dulce mai dureză. Cu glazura, am învățat azi și nu pare greu deloc.


8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumim. Eu în Ikeea nu ajung, nu îmi place. Dar o sa vad dacă pot comanda online.

      Ștergere
    2. e cam scump transportul.Poti sa rogi pe cineva care merge sa ti-o cumpere

      Ștergere
    3. Am căutat pe site-ul lor si nu am mai gasit kit-uri. Iar ceea ce am vazut eu pe net e cel putin dublu față de kit-urile pe care le-am cumparat eu (30 de lei fiecare). Și ar mai fi și transportul. Cred ca mai degrabă ar merita chiar și câteva încercări eșuate de turtă dulce. Nu Constructia casei e dificila, chiar si trenul. Am facut pre multe machete de carton ca să nu-mi iasa construcția. As încerca un blat căt tava din turtă dulce din care să tai eu elementele pentru casă.

      Ștergere
  2. Delicios de frumos!
    Ochii imi sunt lipiti de "ecran", papilele gustative se ineaca si neuronul ameteste de cat pofteste! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoase constructiile. Era si normal ca inventivitatea voastra isi va face loc....

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!