vineri, 26 ianuarie 2024

Semne de carte cu plante uscate - PV24 (01-3)

 Monica mai avea o singură subtemă de bifat din primul capitol al aventruilor de pe Provocări Verzi, semnul de carte. Cum zilele trec repede și deja e aproape finalul lunii ianuarie, azi mi-a zis că nu contează ce aveam eu în plan, ne apucîm de treabă. Și bine că am ascultat-o că nu prea ne-a ieșit ceea ce vroiam.

Am primit acum câțiva ani un semn de carte făcut din plante uscate plastifiate. De fapt la primit domnișoara mea ceamică de la învățătoarea ei. Mi-am dorit mereu să încerc să fac și eu măcar unul. Chiar mă gândeam că ar putea fi o idee de oferit doamnelor în martie. 

Mai întâi mi-am adunat toate plantele uscate pe care le aveam prin casă. Spunându-i planul meu de a folosi semnele de carte pe post de mărțișor, domnișoara cea mare și-a donat și ierbarul realizat în clasa a cincea. Doamne, ce mult e de atunci! Ne-a plăcut și mie și ei să colecționm plante și să le punem la presat. Am avut noroc că am și călătorit mult pe aunci și adunam plante de peste tot pe unde mergeam. Cea mică aștepta cu nerăbdare să-i vină și ei rândul să facă ierbar, dar din păcate s-a schimbat programa și ei nu i s-a mai cerut ierbar în clasa a cincea. Monica s-a prezentat repede la poza cu materia primă, apoi m-a lăsat să mă joc cu plantele.


Semnul de carte primit de domnișoara mea este transparent, are doar petale și frunze plastifiate. Prin urmare am pregătit un set fix așa. Mi-am împărțit o coală de scris în șase părți pe lățime Ar fi trebit conform planului să obțin 6 semne de carte de dimensiuni 5x 21 cm. Pe această coală desenata mi-am aranjat plantele, apoi le-am transferat ân folia de plastifiat. Și am trecut la pregătirea foliei cu numărul doi. Doar că fetele au fost de părere că ar arăta mai bine plastifiate cu tot cu coala albă. Prima folie am lăsat-o așa cum o pregătisem. Pentru a doua am pregătit un carton mai subțirel și lucios pe spatele căruia mi-am exersat setul de caligrafie și am scris un citat de Teodore Roosevelt : „Sunt o parte a tot ceea ce citesc”


După pregătirea ambelor folii, una cu carton și cealată fără am trecut la aparatul de laminat. Am început cu prima folie, cea fără carton. Arăta chiar bine când a preluat-o aparatul. Dar doar a luat-o, nu a mai și scos-o pe partea cealaltă. Bănuiesc că de vină e o bucățică de scotch pe care am uitat-o lipită de folie (o fixasem cu scotch peste coala desenată să știu cum să așez plantele. Am reușit s-o scot cumva din aparat, dar am obținut o folie tip evantai din care nu poți face nimic.


Folia cu carton s-a comportat mai bine, până la al patrulea semn de carte, cel cu păpădia care era mai groasă și nu a mai trecut prin aparat decât cu ajutor (tras de folie). Dar ajutorul asta a dus la deplasarea plantelor asezate după păpădie, care ajutate de gravitație au alunecat dincolo de dungile pe care le trasasem pentru delimitatrea semnelor de carte.


În final a obținuat azi doar trei semne de carte, cele pe care le prezintă Monica în poza zilei. Le-am decupat,  rotunjit la colțuri,  perforat la un capăt și legat cu o panglică roșie subțire. 

Pentru că îmi rămăsese gândul la semnul de carte transparent, am testat apoi pe o folie tip A6, cu o floare și niște frunze. Din păcate și acestea s-au deplasat puțin la plastifiere, frunzele nu ar fi trebuit să atingă floarea. Speram că dacă folosesc o dimensiune mai mică de folie, nu o să mai am problema deplasării plantelor. Va trebui să văd ce pot face pentru a rezolva această problemă dacă rămân la ideea cu semnele de carte pentru martie.
Momentan, un semn de carte din cele obținute și l-a ales Monica pentru  a pleca în aventura Provocărilor Verzi. Celelalte își așteaptă destinatari.

10 comentarii:

  1. frumoase toate semnele de carte pe care le-ai creat! Faina idee!
    Obisnuiam sa pun la presat flori din gradina, ba chiar am si un trifoi cu patru foi pe undeva... poate ca ar fi bine sa le plastifiez înainte sa se farâmiteze... Multumesc pentru idee!
    Un satrt bun in weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e o idee foarte bună dacă vrei să le păstrezi. Mă intreb dacă să-i plastifiiez fetei ierbarul asa cum este sau să-l folosesc la proiecte, încă nu am folosit nimic din el.
      Un weekend minunat Carmen!

      Ștergere
  2. De cand mi s-a stricat aparatul am ramas in aer cu multe idei. Semnele de carte
    sunt cel mai la indemana cadou. Si banda adeziva transparenta, din acea lata pusa peste un carton cu plantute, poate fi o solutie, insa trebuie indemanare. Eu nu prea am la asa ceva.
    Felicitari, draga Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea să fie o idee mai bună asta cu banda adezivă transparenta. Cred că o s-o încerc.
      Mulțumesc Suzana.

      Ștergere
  3. Sunt superbe!! Ce idee faina ai avut! .)Dar si ce de peripetii... oare ar merge sa fixezi cu putina banda dubluadeziva florile? Sau e vreo problema cand trece prin aparat?
    Oricum arata fantastic.
    Si da.. cred ca ar fi fain sa pastrezi ierbarul. :)
    Apropo.. eu am petale presate pastrate fix pentru semne de carte :))) dar nu stiam cum le-ar putea sigura (ma gandisem la varianta amintita si de suzana cu scoci sau la folie de plastic,doar ca nu stiu exact cum se mai facea... trebuie sa caut, stiu ca era fier de calcat, hartie.. si folia pusa peste ce voiai sa protejezi..)Saaau cu plastic de la cutiile de papusi :))))).
    Pupici si felicitari :*!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am încercat încă, o sa vad în viitorul apropiat cum funcționează și cu banda dublu adeziva. Ma gândisem la aracet, dar cred ca e mai buna ideea ta.
      Am folosit mereu aparatul de laminat. Nu știu metoda de care spui.

      Ștergere
  4. Asa ceva vreau sa incerc si eu, ma bucur ca ai sris ce probleme ai intampinat ca sigur ma bateam si eu de ele. Asa macar stiu la ce sa fiu atenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi cam asta e ideea blogului, explorăm în orice domeniu ne interesează si povestim de toate si reușite și eșecuri/încercări. Îți doresc mult succes la tentativa ta și să eviți greșelile mele. Poate incerci tu varianta cu dubluadezivă propusă de Rux.

      Ștergere
  5. Foarte frumoase semnele tale de carte! Voi incerca si eu sa fac! Multumesc pentru idee!

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!