duminică, 21 ianuarie 2024

Bucurii de ianuarie {3/2024}

  

 Iată-mă în al treilea an consecutiv că răspund cu „da” la provocarea lansată de IrinaBucurii de ianuarieajunsă acum la ediția a patra. Este o provocare lansată de  în ideea de a alunga ”întunericul și deprimarea” caracteristice acestei luni, ce urmeaza după strălucirea și veselia ”celei mai minunate luni ale anului”. Eu în continuare cred că ar trebui să facem în așa fel încât orice lună în care ne aflăm să o simțim ca cea mai minunată.

De data asta n-am mai uitat de provocare, schița articolului cu data programată e perfectă să stea acolo mereu în față, ca un reminder a ceea ce ai de făcut. A fost o săptămână ... lungă și dificilă, ceea ce am făcut luni mi se pare deja la ani lumină în urmă. 

Colțișorul meu confortabil 

Săptămâna asta l-am mutat în dormitor , în vârful patului sub toate păturile posibile. Am făcut ce-am făcut și am comis-o din nou, sunt răcită/gripată, ceva acolo. Și am început de luni cu frisoane, motivul pentru care m-am și retras în dormitor. Mi-am luat eu laptopul cu mine, aproape zilnic, că stau în pat la caldură și pot să scriu sau să citesc ... citeam ceva si mă lua imediat somnul. Așa că să știți că dacă nu răspund la mesaje sau nu prea intru pe bloguri, e din cauză că nu rezist mult în fata laptopului. Am tras de mine să-i fac articolele zilnice să nu rămân cu restanțe. În rest ... treburile obișnuite din casă.


Un proiect creativ 

Luni a fost Ziua Culturii Naționale și 174 de ani de la nasterea lui Eminescu. Și-au adus aminte la școală de aceasta zi fix luni și copiii au primit temă să facă proiect despre Eminescu pentru miercuri. Chiar nu mai pot să înțeleg de ce ca profesor de limba română nu poți să prevezi o astfel de zi. A venit copilul acasă și m-a rugat, „mama, ajută-mă, mai am două proiecte pentru miercuri, unul tot la română, dar mă descurc cu alea. Cu ăsta nu am timp. Poți să-mi faci ceva ca proiectul meu de acum doi ani, dar cu semințe ceva? - Cu semințe? Mi-e mai ușor tot quilling. - Am crezut că e mai greu, bine, quilling, cu ce poți tu”. Culmea e că luni n-am mai putut din cauza răcelii, iar marți am lucrat împreună la proiect. Fiind la altă școală, am fi putut face exact același lucru, dar am ales să schimbăm. Am reprodus acum lucrarea inițială „Arbore Eminescu” a lui Aurel David, dar nici cu semințe, nici quilling, ci cu fire :

Tratația săptămânii 

Azi am făcut clătitte cu dulceață și ceai cald. Am avut musafiri și n-am mai făcut poze.

Plante/flori

Săptămâna asta am admirat trandafirul japonez care mi-a mai rămas. Am primit în vară doi de la mama, dar din păcate, unul din ei nu a rezistat în toamna aceasta.

Lumini și luminițe

Mi-am cumpărat o lumânare cu trandafiri, încă nu știu dacă s-o aprind sau nu.

Grija de sine

se referă la administrarea medicamentelor pentru episodul acesta de răceală/gripă ce-o fi. Abia aștept să scap de el.


Rugăciune/Recunoștință/Meditație/Jurnal

 sunt recunoscătoare pentru zăpadă, chiar dacă a trebuit să dau la lopată să pot scoate mașina pe poartă. Mi-ar fi plăcut să merg la o plimbare cu sania, azi chiar era o zi frumoasă și zăpada potrivită. Însă după numai o jumătate de oră de asistat sotul în repararea portilor care ieri au ales să se răzvrătească împotriva zăpezii, gâtul meu se resimțea cu tot cu fularul de protecție. 

16 comentarii:

  1. Ce jurnal frumoooos! 💞💝
    Imi pare rau ca te a prins gripa/ raceala, o sa treaca dupa 7 zile 💞 insa ce frumos ai rezolvat toate prin casa si familie ❤️ imi place mult cum ai povestit 💕
    O duminica seara placuta. Pupici si imbratisari 😘🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut o copilărie fericită din acest punct de vedere, am răcit rar, o dată la patru ani. Asa rădeam cu părinții. Dar adult... zici că am contract, mai ales anul trecut parca a fost luna si răceala.
      Mulțumesc. O seară plăcută si o săptămână cu spor!

      Ștergere
  2. Genial proiectul! Sănătate multă și o săptămână binecuvântată! 🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
  3. Sanatate multa Mniko!
    Si iti doresc o saptamana plina de bucurii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sănătate multa, foarte frumoasa postarea, ca toate de altfel ❤️

    RăspundețiȘtergere
  5. Parca facem cu randul... Sanatate multa, Niko!
    Proiectul copacului este de exceptie. Mi-as dori sa mai am un trandafir japonez insa nu mai
    am curaj. Toate tentativele au esuat.
    O saptamana usoara! Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că și-am remarcat lipsa o perioadă și pănă să apuc să întreb ce e cu tine, ai scris pe undeva că ești răcită, apoi m-a prins pe mine. Sper că tu ești bine acum.
      Stii, trandafirii aștia nu sunt umiți japonezi degeaba. Mp găndesc și eu acum și fac niste analogii, nu stiu cțt de corecte sunt teoriile mele. Dar stii că cei care cresc bonsai fac niste tăieri extrem de drastice în plante pentru a-i forma. Am niste prieteni care ani de zile au crescut trandafiri japonezi, secretul lor era in tunderea acestora, o tundere de ziceai că-i taie de tot. Credteau frumoși si plini de flori apoi. În toamna, când i-am băgat în casa unul din ei l-am tuns si eu drastic. Pe celălat mai putin,, mi-a fost milă că mai tăiasem din el când fusese afara. Ei bine, cel tuns drastic e cel de acum, celalalt a început să se tot usuce putin câte ptțin de la varf si oricat tundeam din el, se tot ofilea si se tot usca. Părea că are o boală ceva. Nu stiu, dar am rămas cu impresia că am gresit că nu l-am tuns la fel ca pe acesta.

      Ștergere
    2. Da, multumesc, mi-a cam trecut.
      Cat priveste trandafirii, poate de aceea i-am si pierdut. Nu am tuns drastic nimic dupa niste muscate. Cineva mi-a spus ca asa e bine spre iarna. Le-am pierdut. Asa ca nu am mai incercat metoda. Totusi trebuie sa mai citesc despre, atunci cand nu stiu subiectele.
      Pupici!❤️😘

      Ștergere
    3. Mă bucur că ești mai bine. Eu azi am ajuns la medic că nu mai știam ce să fac, cum să mă tratez singură. Și am trecut pe antibiotic.
      Despre mușcate știu că preferă răcoarea, dar nu gerul. Ale mele din păcate acum au fost lovite de ger, dimineață erau înghețate. Nu știu ce voi salva din ele.

      Ștergere
    4. Mie febra mi-a trecut cu o aspirina de plafar. Am luat de vreo trei ori cate doua.

      Ștergere
    5. Multumesc pentru pont. Cu febra nu mai am treabă, sau cine știe poate e tinută sub control de pastile. Acum am trecut la dureri de dinți, ori de câte ori dau de rece. Și astea chiar mă scot din joc.

      Ștergere
  6. In primul rand, multa sanatate. :*
    Tabloul este pur si simplu superb. Am recunoscut ideea desenului. Sper doar ca fpst aprecia de toata lumea la adevarata lui valoare.
    Ah... deci tuns.... am avut si eu unul care a facut floare galbena - inseamna ca de aceea o fi sucombat ulterior indiferent cat de ingrijit a fost. Nu l-am tuns deloc.
    Mie imi e dor de sanius. A nins si la noi - dintr-un punct de vedere simt ca s-a mai luat din greutatea pe care o simteam pe umeri... :)
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și acest proiect ca și cel de acum doi ani au fost oprite la școală. Nu a venit prea entuziasmată acasă după prezentarea acestui proiect. E primul pe care îl prezintă la noua școală și se pare că în acestă clasă nu prea se fac temele și profesorii mai mult întreabă cine nu și-a făcut proiectul.
      Nu știu ce să spun cu trandafirii, nu e o idee expertă, este doar o observație a mea.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!