luni, 17 iulie 2023

Suntem femei, de Mina Ianovici- Citate favorite (25)


 Am descoperit această poezie într-o postare pe facebook și mi-a plăcut foarte mult, inclusiv poza care o însoțea, așa că am preluat-o și eu. Am apreciat în special că a postat și autorul poeziei. 

Apoi am căutat poezia că nu eram sigură care este titlul și am găsit mai multe poezii ale Minei Ianovici pe un blog . De asemena am mai găsit și un canal de youtube cu poezii recitate Mina Ianovici.


Suntem femei
                    de Mina Ianovici

Suntem femei, deci suntem vinovate,
Dacă în casă nu este curat,
Copii dacă nu ascultă în toate
Și temele corect nu prea le fac.

Suntem de vină când apare o pată
Pe rufele ce vin de la spălat
Dacă mâncarea nu e variată,
Sau pur și simplu nu este pe plac.

Suntem de vină, când, crescând copiii,
Se îndreaptă spre un drum neînțeles,
Suntem de vină când îmbătrânim,
Cu toate că oricum n-avem de ales.

Suntem de vină când suntem frumoase,
Suntem de vină când ne urâțim,
Iar uneori ne pare că-i o vină
Și simplul fapt că încă mai trăim.

Și când trec anii, iar suntem de vină,
Că devenim așa nesuferite.
Din când în când ne punem întrebarea
Dac-avem dreptul să mai fim iubite.

Ne mai acrim și ne uităm urât
La cei din jurul nostru uneori
Și nu înțelegem unde am greșit,
Că tot atragem fulgere și nori.

Așa ne îndreptăm spre Dumnezeu,
Fără răspunsuri și cu lacrimi multe,
Având atât de multe de povestit,
Dar neavând cine să ne asculte.

Umplem biserici, facem rugăciuni
Nădăjduind mereu să fim iertate,
Ca cel puțin în viața de apoi
S-avemși noi de fericire parte.

Destinul e comun. Puține scapă,
Și atunci când scapă dau de altceva.
Să mergem deci cu Dumnezeu înainte,
Fiindu-ne de ajuns iubirea Sa.


Bonus:

sursă foto


Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

15 comentarii:

  1. Foarte frumoasă poezia ca și imaginea care o însoțește. Am mai citit poezii de-ale autoarei dar pe acesta nu o știam. Mulțumesc!
    Cât despre mesajul "Bonus", e atât de adevărat!... Am văzut mai demult un film cu titlul "Mame în grevă" în care o mamă decide să ia o pauză de la toate treburile casei spre nedumerirea soțului și a copiilor, care de abia când preiau o parte din aceste treburi realizează cât de multe făcea mama lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E prima poezie de Mina Ianovic pe care am citit-o și mi-a plăcut enorm. Un pic prea devărată parcă. Interesant filmul, nu l-am văzut, dar descrierea ta mi-a amintit de un banc: se întoarce sotul acasa, pe alee trotinetele, bicicletele copiilor, nici nu reușeste să parcheze masina. Intră in curte, tot așa un dezastru, urme de suc și mancare la piscină, în casă copii în living mânjiți e ciocolată, în bucătărie vase nespălate, resturi alimentare peste tot, lapte vărsat, ușa le frigider deschisă. Urcă la etaj, își găsesște soția așezată confortabil în pat. Nedumerit o întreabă : - Ai pățit ceva, ce s-a întâmplat, ce ai făcut?. La care ea raspunde senină: Absolut nimic! Exact ceea ce spui tu mereu că nu fac toat ziua.

      Ștergere
  2. Ce poezie frumoasă și cât adevăr! Mulțumesc că ai împărtășit cu noi aceste rânduri/gânduri!
    O săptămână ușoară să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut și ție!
      O săptămână fără să fim „vinovate”!

      Ștergere
  3. Frumoasa poezia! Iar poza este romantism pur 😍
    Minunata alegere, Niko draga!
    Un start bun in noua saptamana! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mi-a plăcut și poza atât de mult că nu am mai căutat altceva care să se potrivească versurilor.
      La fel și ție Carmen, un start bun!

      Ștergere
  4. Oh ce poezie adevărată! Se potrivește foarte bine fotografia, Carmen a spus deja totul despre ea. Un câmp arid, dar femeia care stă la marginea lui îl însuflețește.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și tu ești o poetă, multumesc pentru comentariul frumos!

      Ștergere
  5. O poezie rupta din viata! Nu stiam nici autoarea, asa ca nici poezia, evident.
    Ideea este ca si eu uneori ma intreb in niste zile in care muncesc cateva ore bune, daca se poate vedea ceea ce am facut, daca nu as sti ce si cum...
    Multumesc si pentru linkuri. Mai are niste poezii deosebite!
    Seara frumoasa, draga Niko! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu mă mai întreb, stiu că nu se vede decât dîcă nu e făcut și nu-mi mai bat capul. Dacă pot să fac, fac, dacă nu să facă cine are nevoie.

      Ștergere
  6. Frumoasa poezia! Si fotografia! Si-mi place... bonusul! 😊
    Cred ca cei care "dau vina" pe femei pentru orice sunt... invidiosi! Ei stiu de ce! 😊
    Multumesc pentru versuri!
    Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam așa Diana. De-ar rămâne doar ei cu invidia aia și nu și-ar exprima-o în fel și chip!

      Ștergere
  7. Foarte frumoasa fotografie! Imi aminteste ca am vazut mai demult un vlog al Andreei Balaban in care fusese sa faca fotografii intr-un lan de ceva (nu mai stiu daca era rapita sau altceva).
    Pai da.. ce se face in casa nu e munca.. Pentru multi casnic/a = care nu face nimic si sta toata ziua si doarme. :)). Poate chiar asa si este.. mai stii? La unii.

    pupici cu drag :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rapița înflorită, lavanda și floarea soarelui - cele trei lanuri unde toți fac poze. Sigur, sunt și niște culori deosebite.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!