luni, 10 iulie 2023

Am scris o carte despre noi, Irina Binder - Citate favorite (24)

 De Irina Binder am aflat cred că la fel ca majoritatea, odată cu seria Fluturi pe care am citit-o de curiozitate. Dacă prima, și poate și a doua, carte din serie mi-a atras atenția, a treia m-a dezamăgit mult, nu mi-a lăsat o impresie prea bună despre autoare la momentul respectiv. Între timp mi-au mai apărut în față gânduri de-ale ei, cu unele mai eram de acord, cu altele nu. Așa că atunci când o prietenă mi-a pus în brațe „Am scris o carte despre noi” de Irina Binder m-am cam strâmbat. Sincer mi-a fost cam jenă să-mi refuz prietena mai ales că insista că e o carte bună. 

Am început-o joia trecută, o luasem la mine când am fost la control la București și știam că am mult de așteptat. Îmi luasem și o carte de rezervă care mă atrăsese pe mine, dar ... surpriză! nu am apelat la ea. Chiar m-am susprins singură cât de repede m-a prins cartea Irinei Binder, iar până a doua zi deja o și terminam.

E o carte care se citește ușor, dar asupra căreia vei dori să revii, să recitești pasaje, gânduri ale personajelor, discuții între ele. Mi-a plăcut cât de bine sunt conturate anumite personaje, cât de bine le-a descris caracterul și cât de real poate fi totul. Singurul punct neplăcut e cumva finalul (deși e unul fericit), dar curioasei din mine i-ar fi plăcut să afle cum se răzbună personajele neîndreptățite, ce pedeapsă primește vinovata.

Cartea prezintă viața unei tinere (Adelina) care, abia ieșită dintr-o căsnicie urâtă, își pierde mama de o boală necruțătoare. Devastată de pierderea singuri sale rude, Adelina devine „prada perfectă” pentru Giulia, o prietenă din facultate pe care protagonista o vede ca pe o persoană bună și pe care o ajuta la greu. Adelina scrie sub pseudonim pe un blog, texte care sunt apreciate de mulți cititori, printre care și Albert, un editor de carte care încearcă să o convingă și să publice, dar și să se întâlnească în viața reală. Corespondând, cei doi ajung să dezvolte o relație emoțională, căreia îi pune punct Adelina într-un moment de cotitură din viața ei. E exact momentul în care Giulia profită din plin de toată bunătatea și bunăvoința ei.

Câte de mult încalcă Giulia linia prieteneiei și cum este demascată vă las să aflați singuri. În care sunt ulte pasaje care mi-au plăcut mult, dar ă să scriu aici numai câteva:

„Îmi doresc enorm doar să stau lângă tine, să mă bucur de prezența ta în liniște, să nu ne spunem nimic, doar să te țin în brațe și să tăcem împreună, să simt pacea și fericirea aceea pe care doar omul care te completează ți-o poate aduce.”

„Dragostea întregește un om. Nu știu la ce miracol speri tu, nu știu ce aștepți, nu știu ce planuri ai și nu am idee de ce amâni să te lași iubită și să iubești. Dar, prietenă scumpă inimii mele, ar trebui să știi că nimic nu te poate completa și nu te poate face mai puternică și mai fericită decât dragostea cuiva, decât iubirea și grija cu care te poate sprijini un alt suflet.”

„Sigur că voi divorța. Știu, îți vine să mă întrebi de ce naiba am stat cu el în toți anii aceștia, nu-i așa? Vezi tu, am crezut și am sperat că se va schimba, fără să înteleg că niciun om nu se schimbă decât dacă vrea el și dacă face eforturi pentru asta, că noi ceilalți putem lupta pentru el, dar nu și în locul lui, că partea lui de efort nu o poate prelua nimeni. L-am iubit foarte mult și mi-am spus că orice om greșește, că ar trebui să-i dau o șansă, să mă străduiesc mai mult pentru relația noastră, pentru iubirea și familia noastră.”

„Și iată cum, într-o clipă, viața ți se poate schimba brust. Traiectoria zilelor tale, pe care o credeai stabilită deja și cât se poate de sigură, se modifică dramatic fără ca tu să mai poți să faci ceva pentru a readuce totul pe linia cunoscută și plină de certitidini. Nu mai contează ce planuri aveai, ce visuri aveai, care erau prioritățile tale, care-ți erau pașii de urmat. Viața te pune la punct cum numai ea știe să facă și îți arată că lucrurile nu se întâmplă cum vrei tu și când vrei tu, că destinul are rezervate <<proiecte>> pentru întâmplări mai presus de tine, că întotdeauna poate interveni neprevăzutul care-ți poate anula toate calculele, toate acele planuri prestabilite de tine.” (este și citatul aflat pe copertă)


Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

11 comentarii:

  1. interesant, într-adevar viata e plina de surprize. Frumoase citatele alese, cred ca as citi si eu cartea - am incredere in gusturile tale.
    Un start bun in noua saptamâna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș fi scris mult mai multe citate din această carte dar aș fi ajuns să copiez pasaje întregi. E o carte pe care mi-as dori s-o am în bibliotecă să pot reveni asupra ei oricând simt nevoia.
      O săptămână minunată și ție!

      Ștergere
  2. M-am tot lovit de titlurile autoarei dar nu am citit nimic din ce a scris. Ai ales pasaje interesante. :)
    Mie ideea asta cu prietena, mi-a amintit de o carte la sfarsitul careia am plans vreo 2 saptamani din orice aproape :)))). Lorelai. De I Teodoreanu (stii tu, La medeleni ..). Gabriela parca o chema pe prietena eroinei principale.. In fine...

    Ma bucur ca ti-a oferit o lectura placuta :*. si iti multumesc ca ne-ai povestit si noua! Asa mai aflu si eu despre o carte, despre alta.. :D
    Puup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am citit Lorelai din păcate, nu era în programa de școală. Am mai citit Fluturi de aceeași autoare, dar nu o recomand.

      Ștergere
  3. Am incercat sa citesc Fluturii dar nu a mers, nu a fost absolut deloc pe gustul meu, asa ca nu ma trage inima sa mai incerc altceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici mie nu mi-au plăcut Fluturi, de asta am fost foarte reticentă la această carte. Dar m-a surprins plăcut. Poate îți faci curaj și o încerci.

      Ștergere
  4. Eu nici fluturii nu i-am citit. Ultimul paragraf e deosebit. Poate ma incumet si eu sa o iau.
    Multumesc pentru recomandare, Niko! Seara buna! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  5. Irina Binder...zic pas! Nu e pe gustul meu și mă abțin!

    RăspundețiȘtergere
  6. Irina binder cred că e mai mult pentru adolescenți ,nici pe mine nu mă fascinat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SIncer nu aș recomandao adolescenților. Mai ales Fluturi. Nu cred că au maturitatea necesară să discearnă ceva bun din cartea aia și ar învăța numai prosti.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!