duminică, 16 iulie 2023

Plăcintă de dovleac

 Când am făcut ciorba de dovleac cu lapte am avut un dovleac de plăcintă foarte mare și știam că este mult prea mult pentru oala mea de ciorbă, așa că am folosit doar jumătate din el la ciorbă, restul l-am păstrat pentru plăcintă. De obicei fac un fel de ruladă cu aluat făcut de mine pe care o pot umple cu dovleac, mere sau brânză, dar de data aceasta am ales să folosesc foile de plăcintă din comerț, mai ales că aveam unele în comgelator cam de multișor. În plus, am vrut să văd dacă pot să mă apropii de plăcintele acelea melc care se găsesc gata pregătite, congelate, pe care le bagi direct în cuptor. 

Ingrediente:

  • Dovleac de plăcintă
  • zahăr după gust
  • un pachet foi de plăcintă
  • esențe/arome (opțional)
  • ulei
Mod de preparare:
Dovleacul spălat se curăță de coajă și de semințe, se dă pe răzătoarea mare și se călește într-o cratiță cât mai largă, împreună cu zahărul. Se gustă din când în când să se potrivească de gust. Se ține pe foc până se înmoaie dovleacul bine și nu mai are lichid. Se lasă să se răcească și se adaugă esențele/aromele dorite.
Se iau câte două foi de plăcintă, se ung cu ulei ( nu foarte mult), se pune o felie de dovleac călit și se rulează. Rulourile astfel obținute se așează după preferințe în tavă. Puteți folosi orice fel de tavă, cu hârtie de copt sau unsă cu ulei. Eu am avut o tavă de silicon ce nu necesită ungere. 
La final se ung toate rulourile cu ulei sau cu un amestec de ou bătut cu zahăr, și se bagă la cuptor, la foc mediu (180 grade) timp de 30 minute sau până devin rulourile puțin maronii (nu le lăsați să se usuce prea tare!)


 

  

 



12 comentarii:

  1. Cat de multe stiu in materie! 😊 Nu am stiut ca poate fi (ca se gaseste si in comert) astfel preparata!
    Cred ca se topeste in gura! Si pentru ca-mi place tare mult placinta cu dovleac plec de aici inainte sa mi se faca pofta rau de tot! 😄
    Duminica frumoasa! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacacă îți spun că prima dată am mâncat astfel de plăcinte la niște prieteni brașovei? De atunci am devenit mare fani și luam cu orice ocazie. Se găsesc la raionul de congelate, imposibil de ratat că se vede forma de melc pe ambalaj și au diverse umpluturi : dovleac, brănză, mere, chiar și spanac( singura care nu am încercat-o)
      Duminică frumoasă și ție!

      Ștergere
  2. Eu aveam o alta varianta de placinta. Esti atat de inventiva sa le pui rotit. Faina ideea!
    Multumesc pentru noile idei!
    Pupici! O saptamana usoara! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzut și varianta ta de plăcintă ( tot nu am înțeles cum faci să pui link în comentarii). Aproape aceeași idee doar aranjate altfel. M-a ajutat și faptul că am o tavă rotundă. Am reținut ideea cu apa cu zahăr, ca să numai pun mult ulei pe deasupra. Merci.

      Ștergere
  3. Arată foarte bine! Apetisant! Așa fac și eu plăcinta de dovleac, însă fără esențe, în schimb pun scorțișoară!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu am pus esențe, dar cine dorește poate adauga fără probleme orice îi place.

      Ștergere
  4. eu nu inteleg in ce ai rulat amestecul de dovleac ras? Arata asa apetisant, ca imi lasa gura apa ♥
    Am scris reteta, dar nu stiu ce foi sunt acelea, foi cumparate din comerz, foi-etaj?
    Te pup. Noape buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e foietaj. Doar seamănă pachetul, dar pe el scrie foi de plăcintă. Conține mai multe straturi de aluat super subțiri toate suprapuse și la gosime seamănă cu un foietaj, doar că aici fiecare foaie se poate desprinde de celelalte. La foietaj sunt tot straturi dar nu se pot separa necoapte. Foietajul crste prin coacere și atunci se observă straturile.

      Ștergere
  5. Buni face foaie din asa subtire... mama si o subtiaza si o subtiaza :)). Facea cu mar, cu branza, cred ca a facut si cu dovleac (da, sigur). Sulurile le punea drept in tava (presupun ca se poate si rotund in oala, cum se facea si tortul pe vreme :D hihih).
    Cred ca a iesit dlicios :D
    Pupici!!

    ps: strudel se numea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am făcut strudele de mere cu astfel de foi de plăcintă. Știu să subțiez bine o foaie de aluat, am învățat de la bunica urmărind-o făcând tăiței. Numai că nu mai am răbdare.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!