vineri, 14 iulie 2023

Jurnal de grădină (13/23)

🌞 Vineri, 14 iulie

🌞Nu am mai scris de mult o pagină de jurnal, nu înseamnă că nu m-am ocupat de grădină, doar că în ceea ce privește postările, a intrat pe locul doi, fie nu aveam timp de o pagină de jurnal, fie aveam de vorbit despre gemurile și dulcețurile pe care le făceam. Acum sunt într-o oarecare pauză de dulcețuri, așa am ceva mai mult timp și de grădină, și de articolul de blog despre grădină. Pozele sunt adunate în timp, de la ultima filă de jurnal, și pentru că se adunaseră multe, le-am grupat în colaje.

🌞Vremea a fost mai mult caniculară, dar ne-a mai dat din când în când câte-o ploaie. Ieri noapte ne-a servit și cu o furtună destul de urâtă după cum arăta pe la știri, dar personal am scăpat doar cu niște scaune răsturnate și niște ghivece goale împrăștiate (vina mea că nu le-am strâns la timp). Dar ploaia ce a urmat a fost benefică întregii grădini.

🌞 Dimineață am fost prin grădină să verific ce ravagii sunt și m-am trezit cu un însoțitor foarte vocal. Nu știu de ce tot miaună după mine, dar a găsit de cuviință să se așeze fix pe vinetele mele, că oricum nu le merge bine nu? Apoi s-a supărat pe mine că l-am alungat din locul găsit.


🌞Am reușit să golesc toate aleile dintre legume de buruieni, și chiar să leg și toate roșiile, dar deja încep primele să se înverzească.


Cu ajutorul mamei ( când a fost la mine) mai rezolvasem și niște ronduri de flori.


🌞Tot la capitolul flori, am reușit să-mi mai amenașez două rânduri de ghivece suprapuse. M-am învățat minte de la prima tentativă de astfel de „fântână” că pământul se tasează și ghivecele au nevoie de un suport pe care să stea. Am folosit pentru asta niște resturi de țevi de canalizare pe care le-am umplut cu nisip. Pe lângă ele, am mai pus pahare de plastic, negăurite, care să ajute la menținerea umidității solului. Din păcate, frutuna și ploaia de noaptea trecută par să fi afectat una din florile puse în ghiveciul din vârf. Îmi pare rău că nu le-am pozat ieri că avea și flori. Sper ca totuți să-și revină.


🌞 Ziceam mai sus că sunt într-o pauză de dulcețuri, nici decoct nu mai fac momentan, deși mai sunt mere încă. Vreau să încerc pentru prima dată să fac alcool din ele. Sper să fac rost și de cazanul necesar. Pe lângă mere încep să se coacă murele și la mică distanță cred că vor începe și smochinele.


🌞 Și legumele au început să se facă. Cele mai productive sunt roșiile și dovleceii. Dar am zărit câțiva pepeni mici, vreo 3-4 ardei și ceva păstăi de fasole.


🌞Solarul arată încă bine, în ciuda castraveților care se încăpățânează să rămână mici și să nu prea aibă rod. În alți ani deja aș fi pus la borcane pentru iarnă, dar momentan abia se adună de mâncat.


Dar marea mea bucurie e că fix aseară am reușit să pun o plasă de umbrire peste solar și mai ales că am ancorat-o bine astfel încât a rezistat furtunii de noaptea trecută. Deja dimineața se simțea diferența în solar, nu mai era așa cald ca altă dată.



9 comentarii:

  1. A revenit și la noi căldura, dar e mai suportabilă faâă de săptămâna trecută că mai bat vântul din când în când.
    Un weekend minunat și ție!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ieri dimineata a plouat si pe aici, insa am auzit un tunet atat de puternic, ca am zis ca a fost o explozie. Si parca cineva stinsese lumina, atat erau norii de gri. A plouat repede, apoi pe la 9 gata... Imi place gradina, imi dau seama de munca, harnicut-o! Ce mare rosie. Am vazut si prin piata. Pentru mine e un soi mai nou, sau asa mi se pare. Iar de plasa de umbrire, nu stiu sa fi auzit.
    Numai bine, draga Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și la noi au fost tunete și fulgere și la fel, unul așa de aproape și de tare că m-am gândit că probabil a trăznit ceva prin apropiere.
      Aici am descoperit un soi de roșii foarte mari, aproape jumătate de kg roșia.
      Numai bine și la voi!

      Ștergere
  3. Imi pare rau pentru floricele - dar ce bine ca nu au fost pagube mari - sper sa isi revina :).
    Ma bucura mult fila de jurnal de gradina. Abia asteptam sa ma mai plimb prin ea :D. Asa virtual. Pe cuvant ca nu ma asez pe vinete, ca ajutorul :))).
    Pepenasul acela arata tare bine :D mi-ar placea sa cultiv si eu la un moment dat - poate asa voi reusi sa mai mananc si eu. Tare mult imi placeau si cei rosii si cei galbeni.Si chiar ma pricepeam sa ii aleg (am invatat din povestile lui Buni si de la Mami, care stiau de la Tataitul, Tatal lui Buni cum sa aleaga pepeni fara a fi nevoie sa ii incerci). Era asa palpitant!! Ah ce de pepeni erau candva - si acum sunt, dar la cate cazuri si neplaceri de la ei...nici ai mei nu au mai cumparat ...
    E bine ca ati pus in gradina. Hihi.
    Imi place mult cum isi fac aparitia rand pe randba o leguma, ba un fruct. Ca in copilarie cand fiecare sezon venea cu specificul lui - cum invatam si la scoala. Acum e asa o nebunie cu faptul ca poti gasi de toate oricand - nu zic ca e rau, dar e pacat ca majoritatea sunt de nemancat :))). pline de chimicale ca sa reziste si asa mai departe (tocmai ce am vazut un clip - mi l-a trimis o prietena, despre cat de aranjate sunt produsele de pe tarabe).

    Pupici cu drag si mult spor!! Sa fie belsug!! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate floarea nu pare să-și revină, dar asta e. Voi pune alta care e mai rezistentă în locul ei.
      Papanii suny enorm de mic pentru a mă putea bucura de dulceata lor în acest an. Cred ca se vor face potrivit de mari pentru murături.

      Ștergere
  4. Frumoasa grafina ta, dar mult de munca! Cat de mare este, din fotografii mi se pare foarte mare? Aici mai avem bine de asteptat pentru mure, inca sunt mici si verde inchis, rosii poate dupa 1 august. Castraveti am pus cateva seminte si nu au iesit, in schimb in alte gradini le merge foarte bine.
    Bine ca ati scapat asa cu furtuna, cand vine pe caldura mare face ravagii. Aici doar cald si soare, a plouat foarte putin saptamana trecuta, vreo 10 minute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mărimea grădinii mi se pare relativă când prea mică, când prea mare. Are în jur de 400 m.

      Ștergere
  5. Din imagini mi se părea mai mare. Și am uitat sa îți spun cât îți admir solarul cu ferestre!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a plcăut mult stilul acesta de solar cand am văzut la cineva si mi-am dorit si eu. Nu e mare că nu am avut loc de mai mare, dar si-asa îmi dă de lucru.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!