sâmbătă, 11 martie 2023

Dacă e sâmbătă... e de grădină

 Cel puțin asta intenționez să fie de-acum înainte, sâmbăta să fie dedicată lucrului în grădină și deci împlicit și articolul de pe blog de sâmbăta va fi despre grădină, cel puțin atunci când se poate.

Azi a fost una din zilele în care nu am reușit să fac nimic pentru că a plouat. Dar mă bucur de ploaie că a udat mazărea pusă săptămâna trecută. Mi-a părut puțin rău că nu am apucat să pun și ceapa, dar încă e timp.

Un alt lucru bun cu ploaia e că începe să se umple rezervorul de apă pentru udat și nu mai trebuie să consum apa din rețea. Pentru instalarea hidroforului mai trebuie să aștept până prin aprilie.

Și totuși am noutăți din grădină, la poartă am descoperit un iris mic înflorit. Uitasem că este acolo. Și-am mai văzut zambile pregătite să înflorească și narcise. Dar sunt încă prea mici ca să se vadă în poze.



Și tot legat de grădină, deși momentan sunt în casă, au apărut primele plăntuțe din răsadurile de ardei gras.


7 comentarii:

  1. Vaaaaaai - dar asta este o veste super super buna!!! Stii, voi astepta ziua de sambata, ca pe vremuri cand asteptam cascadorii rasului, telenciclopedia si steaua fara nume. :D Cu entuziasm :D
    Irisi acum? Woooow. E prima data cand vad Irisi pe vremea asta si asa mititei (deobicei stiu ca apareau prin aprilie / mai). Sunt foarte frumosi!! (salbatici? sau i-ai plantat tu?)
    Vesti bune si din casa - weee!!! :D
    La noi e un friiig... si un vant!! (partea dinspre curtea interioara este in L la bloc.. si se face aici un vant si uneori mai si „canta” :))).
    Puup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OOO, merci de galerie. Și eu sper să fie un episod săptămânal. Teleenciclopedia era cea mai așteptată de noi. Foarte educativă.
      Sunt mai multe feluri de iriși, unii foarte timpurii ca cel din imagine și unii care înfloresc vara. Sunt mult mai mari și cu frunze mai groase.
      Eu am casa in formă de L, dar orientat cumva contra vantului si tot mai „cântă” uneori și la noi.
      O săptămână frumoasă!

      Ștergere
  2. Ce frumos este irisul albastru! Mai rar am vazut pe aici.
    Sa ai o duminica linistita, Niko! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut mai mulți, dar s-au pierdut. O să caut să mai cumpăr că sunt tare drăguți acum.
      Chiar am avut o duminică liniștită, mulțumesc.
      O săptămână frumoasă!

      Ștergere
  3. La noi, la ambele capete ale blocului, sunt niste "jardiniere" din beton, lungi de vreo 10 metri (late de vreo juma' de metru), unde cresc irisi an de an (de aaaaani de zile) - si nu-i ingrijeste cineva in mod deosebit. Sunt tare frumoase si aceste flori (acum sunt doar frunze, si n-am observat sa dea semn de inflorire).

    Tare-i fain sa ai gradina! (stiu ca am mai scris) 😊 Si stiu ca e de munca, pentru o gradina bogata si frumoasa.
    Duminica frumoasa iti doresc! ❤

    P.S. Ieri, aici, a fost un friiiig! A si plouat, si-a batut vantul... Uau! Mirosea a toamna, nu a primavara. 😊 Dar a fost o senzatie interesanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum îi raspundeam și lui Rux sunt mai multe soiuri de iriși. Am și unii de vară care se îngrișesc singuri de ei, eu doar îi descopăr înfloriți.
      E de vis grădina. Timp și putere s-o îngrijim mai trebuie.
      Am pățit și noi intr-un am să pară că vie toamna nu primăvara. Apoi a venit căldura brusc și parcă nu mai aveam timp să plantăm să aranjam, etc. Sper să nu se mai repete.
      O săptămână frumoasă!

      Ștergere
  4. Acum primăvara încep să apară minunatele flori 👍
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!