luni, 20 martie 2023

Alegerea ( Slam. Din dragoste pentru Laken)- Citate favorite (12)

Continual cu poeziile din cartea „Slam. Din dragoste pentru Laken” de Colleen Hoover. În principiu mai sunt trei poezii împortante pentru personajele principale.

Prima este recitată de Will la clubul de slam, într-o zi când nu știa că și Laken va fi prezentă, încă în perioada în care o relație între cei doi era imposibilă. Vă las să descoperiți în carte motivul pentru care ei nu pot fi împreună.
Cartea fiind scrisă din prisma ei, nu aflăm și numele poeziei, deoarece ea nu ajunge chiar de la început.


”Am iubit marea.

Tot ce ține de ea.

Recifele ei de coral, spuma ei albă, valurile ei

clocotitoare și stâncile

 pe care clipocesc, legendele ei cu pirații și 

cozi de sirene,

Comori pierdute și comori păstrate...

Și TOȚI 

Peștii din 

apa ei.

Da, am iubit marea, 

Tot ce ține de ea.

Cum îmi cânta ca s-adorm când stăteam 

întins în pat

apoi mă trezea cu o forță 

ce m-a-nspăimântat neîntârziat.

Miturile ei, minciunile ei, ochii ei amăgitori

seca-o

Dacă mi-ar păsa-ndeajuns.

Am iubit marea.

Tot ce ține de ea.

Recifele ei de coral, spuma ei albă, valurile ei

clototitoare și stâncile

pe care clipocesc legendele ei cu pirați și

cozi de sirene

Comori pierdute și comori păstrate...

Și TOȚI

Peștii din

apa ei.

Dac-ai încerca vreodată să navighezi

cu-o barcă

pe apele ei tulburi, ai realiza

spuma ți-e dușman. Dac-ai încerca

înoți către mal cu un cârcel la picior

și

când abia ai mâncat un sandvici uriaș

care te-ncetinește, iar valurile ei clocotitoare îți

taie respirația, umplându-ți plămânii

cu

apă și dai din mâini, încercând să faci

atent

pe cineva, dar prietenii tăi

îți

fac

și ei cu mâna?

Iar dacă ai copilărit cu mintea plină de

iluzii

despre viață și că-ntr-o zi vei fi pirat

pe vasul tău și vei avea echipajul tău

și toate

sirenele

te vor iubi doar 

pe

tine?

Ei bine, ai realiza...

Cum am realizat și eu ...

că toate lucrurile ei bune?

Toate frumusețile?

Nu-i nimic real.

E fake.

Deci păstrează tu marea

Eu rămân cu Lake.”


Varianta în engleză a poeziei:

"I used to love the ocean.

Everything about her.

Her coral reefs, her white caps, her roaring waves, the rocks they lap, her pirate legends and mermaid tails,

Treasures lost and treasures held...

And ALL

Of her fish

In the sea.

Yes, I used to love the ocean, 

Everything about her.

The way she would sing me to sleep as I lay in my bed

then wake me with a force

That I soon came to dread.

Her fables, her lies, her misleading eyes, 

I'd drain her dry

If I cared enough to.


I used to love the ocean,

Everything about her.

Her coral reefs, her white caps, her roaring waves, the rocks they lap, her pirate legends and the mermaid tails, treasures lost and treasures held.

And ALL

Of her fish

In the sea.

Well, if you've ever tried navigating your sailboat through her stormy seas, you would realize that her white caps

are your enemies. If you ever tried swimming ashore when your leg gets a cramp and you just had a huge meal of In-i-Out burgers that's weighing you down, and her roaring, waves are knocking the wind out of you, filling your lungs with water as you flail your arms, trying to get someone's attention, but your friends

just

wave

back at you?
And if you've ever grown up with dreams in your head about life, and how one of these days would pirate your own ship and have your own crew and that all of the mermaids

would love

only

you?

Well, you would realize...

Like I eventually realized...

Thart all the good things about her?

All the beautiful?

It's not real.

It's fake.

So you keep your ocean

I'll take my Lake."



Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

6 comentarii:

  1. Sa nu razi de mine.. dar mi-a trecut prin minte ca ar fi putut fi frati :))))). Nu stiu de ce. Dupa care mi-am amintit cand am fost in tabara (de care e legat debutul mcs.. printre altele) am fost la film... aproape ca uitasem. si am vazut un film cu Jean claude van Dame (si nelipsitul frate geaman) si tot filmul am ras pentru ca eu spuneam inainte sa se intample ce urma sa fie... si asa era..

    Ca sa vezi ce legaturi - Porbabil ace ora tarzie.. ca acum, cand ma uitam la Lake, mi-a venit in minte alt film, Casa de pe Lac.. cu Sandra Bullock..ah.. cred ca a fost un film dragut. Parca era si cu Keanu? Gata.

    Ce efect are poezia asta Slam... Pf!:)
    Ahhhh zbaterea valurilor... de la asta se trage.. ca atunci cand arunci o pietricica si apar si cercurile. Gata ... e clar ca trebuie sa ma retrag la somn. (sper doar sa nu visez lacuri - desi nu e eclus, ca deja a inceput sa imi ruleze pe fundal poezia lui Eminescu...)

    Pup cu drag :D
    (abia astept sa vad ce va mai urma!!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu râd, au fost cazuri și în cărți și în realitate. Aici nu acesta e motivul, e altul chiar foarte serios, dar e temporar. În final vom asista și la declarațiile lor de dragoste prin poezie slam. Asta va fi subiectul următorului joc de luni, de citate si cred că voi incheia cu cartea asta. Cred că deja v-am plictisit cu ea.
      Am văzut si filmul cu geamănul Van Dame. Mi-a plăcut pe atunci. „Lake hause” este unul dintre filmele mele preferate, cu doi dintre actorii mei preferați Sandra Bullock și Keanu Reeves în rolurile principale. M-as uita oricand la acest film iar de soundtrack nu mai spun că l-aș tot pune pe repeat.

      Ștergere
    2. Sa stii ca nu mi s-a parut deloc plictisitor!! A fost chiar interesant! :) Eu una iti multumesc - altfel nu stiu daca as fi aflat de carte si de Slam.
      Mie imi plac cartile cu deznodamant fericit - asa ca ma bucur ca a fost ceva temporar (prefer rezolvarile dramelor.. haha).

      Sa stii ca si eu vazusem deja un film cu geamanul lui V D. :))) Unul cand V D se antreneaza undeva ca sa isi razbune fratele ce fusese luptator si nu mai stiu ce se intamplase in ritm. Daaaar! Surpriza din tabara a fost alt film. Tot cu un frate geaman :)))) Si era atat de plin de previzibil, ca pe la jumatatea filmului deja copilasii din sala ma intrebau ce va mai fi. Si ne amuzam toti ca se si potrivea :)). Si de atunci cred ca am mai vazut cel putin alt film cu geaman ... si nu.. nu aveau legatura intre ele (asta previzibil era cu un geaman de care nu stiuse vreodata.. hahaha).
      Si mie mi-a placut Lake House si perechea facuta de Sandra si Keanu (care au avut chimie de la Spead). :D Cred totusi ca am vazut doar secvente (nu intreg filmul) - nu imi mai amintesc deloc muzica.
      Pup cu drag :*

      Ștergere
    3. Mama, mama ce desteaptă sunt l-am incurcat pe van Dame cu Schwarzeneger. De parcă pot fi încurcați. Și uite că am reușit performanța. Mi-aduc aminte de puține filme cu van Dame. Și parcă era ceva de genul ce spui, doi frați jucați de el.
      Si Speed mi-a plăcut, dar am văzut mai mult speed 2 si acolo nu a mai fost si Keanu.

      Ștergere
  2. Ce poezie despre marea pe care o iubesc si de care mi-e si teama in egala masura!
    Ce carte! Imi dau seama de ce iti place!
    Multumesc pentru lectura, Niko!
    Seara frumoasa! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E într-adevar una din preferatele mele.
      Seara frumoasă Suzana!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!