luni, 26 februarie 2024

Jurnal de grădină (2/2024)

 Odată începute, lucrările de prin grădină continuă pe măsură ce prind timp liber și vreme frumoasă. Dacă am avut parte de soare săptămâna trecută, cu timpul am stat destul de prost, chiar dacă se presupune că am avut vacanță. După spusele fetelor, trebuie să fie minim o perioadă de două săptămâni ca să începem să simțim măcar puțin că e vacanță.

Acum a reînceput școala la noi și programul e din nou foarte aglomerat. Doar că în perioada aceasta chiar și numai o jumătate de oră în grădină este chiar foarte vizibilă. E perioada în care greblez frunzele rămase de peste toamnă și încep să tund trandafirii și pomii.

Am început cu plantarea unui prun. De fapt nu eu, ci piticu mic. Eu am fost doar cu alegerea locului și săpatul gropii. Am profitat atunci să mai greblăm prin grădină și să străngem bețele uscate de tarhon și de napi. Am avut și compania obișnuită, pisicuțele doar. A început și perioada când cățeilor li se interzice accesul în grădină. Am plantat mazărea, spanacul și usturoiul și până vor crește puțin, câinii nu vor știi să le ocolească. Și chiar și atunci vor avea voie în grădină doar dacă suntem noi cu ei. În rest au curtea care este destul de mare să aibă loc să alerge.

Ceea ce durează cel mai mult acum, dar totodată și foarte vizibil că s-a lucrat, este tăierea trandafirilor și amenajarea rondurilor de flori. Doar cu arcada de trandafiri cățărători am reușit să adun o grămadă impresionantă de crengi ce vor trebui tocate. Sper să reușesc să amenajez niște straturi înălțate pe care să le umplu cu aceste crengi tocate.



Pozele acestea le-am făcut seara când am terminat de greblat și tuns arcada. Nu se vede prea clar ce e acolo.

 

Dar a doua zi pe lumină, sau chiar după ce am tuns și trandafirii, deja se vede o mare diferență. În colajul doi sunt și poze din rondul de flori cu ghiocei, încă mai sunt înfloriți câțiva.


Greblând și prin celelalte ronduri cu flori am văzut că deja au ieșit multe zambile, narcisele și chiar și lalele. Chiar m-am bucurat că am decis să greblez înainte de a tunde trandafirii, că altfel aș fi călcat pe ele. Deși e oarecum cam prea devreme pentru ele, dar m-am ocupat puțin și de jardinierele cu căpșuni. Din păcate, din 9 câte aveam anul trecut am rămas acum doar cu 3, majoritatea stolonilor au putrezit. Nu știu din ce cauză, jardiniere cu căpșuni am de câțiva ani și e prima dată când se întâmplă. Am decis să nu mai pun în jardiniere, le voi aloca un spațiu în grădină.

 
Scai mă urmărește peste tot pe unde lucrez și păndește tot ce se mișcă. Îi place să alerge după greblă și tot încearcă să o prindă. În rest se bucură de soare și de paiele uscate ce se adună în compost. Toate pisicile își fac pe rând culcuș în paiele din compost.


4 comentarii:

  1. Am avut o singura tentativa cu capsuni la ghiveci. Le luasem de pe net. Culmea este ca au si facut cateva capsunele, pret de o cana si chiar gustoase. Insa nu s-au pastrat pentru anul urmator. Mi-am spus ca sunt de 'unica folosinta'. Cred ca totusi stau mai bine in pamant.
    Usor, usor rezolvi tu impreuna cu fetele. Spor la tot, draga Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am avut mai multe, în unii ani a mers chiar foarte bine și chiar mai am un ghiveci mare cu căpșuni, dar cu jardinierele este totuși detul de mult de muncă. Dacă tot am decis ca anul aceste înjumătățesc grădina de legume, atunci aș putea foarte bine să folosesc spațiul rămas pentru căpșuni.

      Ștergere
  2. Ce frumos!! E minunat sentimentul de a planta un pom! Sa creasca mare si frumos si sa dea rod bun!!
    Trandafirii sa ne bucure si pe noi (prin pozele pe care le vei face) cu frumusetea lor! Ca doar ai avut grija de ei cu drag!
    Ghioceii sunt minunati. imi place atat de mult perioada aceasta - cand eram mica vedeam campii de flori .. hmm de fapt nu chiar campii - Padurea Trivale se umplea de cocarai albi, viorele (albastrele le zic eu) si ghiocei. Iar pe Bran era plin de branduse, ghiocei, cocarai mov si alte floricele :D
    Trupa vesela se rasfata la soare si va incarca si pe voi cu energie in timp ce lucrati :D
    Pupic

    ps: am avut demuuuult capsune intr-un fel de jariniere turnate - cum erau la balcon la bloc. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La jardinierele cu căpșuni chiar renunț. De altfel cele care s-au golit le-am redirecționat spre flori, am pus deja niște seminte de panseluțe, garofițe și altele. Să vedem ce va răsări.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!