luni, 21 martie 2022

Simboluri Pascale (3) - oițe/miel

 Simboluri Pascale  reprezintă o provocare recreativă de a realiza la alegere orice produs handmade, în orice tehnică dorită care are ca punct central un simbol pascal impus de tema săptămanii însoțit de un alt simbol la alegere: crucea sau oul.


Dacă vă face plăcere să participați la provocare, sunteți invitat să vă înscrieți blogul în lista de link-uri de la finalul postării. Apreciem în mod deosebit intrările care respectă toate  regulile de participare

Teme anteriroare : 


Tema săptămânii: (=simbolul impus) : Oițe/miel

Mielul de paste - un simbol ambivalent - mai vechi decât creștinismul. Pe de o parte semnifică inocența, puritatea, blândețea. Iisus însuși este nummit ”Mielul lui Dumnezeu” 
- este semnul triunfului primăverii, victoria ciclică a vieții
Pe de altă parte, din antichitate era folosit ca ofrandă pentru zei, ca ființă ce trebuie sacrificată pentru a îndupleca puterile divine. Musulmanii il sacrifica cu ocazia sărbatorii Eid-el-Kebir, la 40 zile după Ramadam, iar evreii în amintirea eliberorii din robie, a fugii din egipt.( sursa)

Astăzi, evreii si/sau creștinii nu mai recurg la scrificiul mielului, preferand ca pe masa de sarbatori să pună alimente în formă de miel : chec, cozonac, pâine 

Aici găsiti si rețeta pentru prăjitura din poză.







Perioada de lucru : luni, 21 martie - miercuri, 30 martie

Simboluri la alegere:

Crucea : - reprezintă durerea și povara purtată de Iisus care a luat asupra sa toate păcatele lumii.

Ouăle : sunt simbolul unei noi vieți, al unui nou început și prin generalizare, al Învierii.

sursa




sursa


sursa

11 comentarii:

  1. Eu nu am facut astfel de prajiturele. Le apreciez insa oriunde le vad.
    Multumesc mult Niko pentru joc. Spor si imaginatie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta mie nu mi s-a parut foarte dificila, un pandispan care merge in orice tava. Aici importanta cred ca e tava in forma de miel.
      Spor si tie Suzana.

      Ștergere
  2. Ma bucur ca ai scris si tu ca nu e "obligatoriu" mielul pe masa de Paste! 😊
    In copilarie mancam si noi carne de miel - pana am vazut primul miel viu si ne-am jucat cu el; din acel moment nu ne-a mai trebuit si daca noi nu mancam la un moment dat nici mama nu mai pregatea - nici pentru musafiri. 😊
    Multumesc pentru ideile de realizare a unui proiect cu miei!

    P.S. Ma bucur sa aflu ca totul e bine la voi. Imi dau seama ca e greu cu drumurile prea dese.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am multe cunostinte si rude care nu mananca deloc carne de miel. Eu in schimb...nu concep masa de paste fara preparate din miel. Asa am crescut, cu animalele in curtea bunicilor si cu sacrifcarea lor de sarbatori. E adevrata ca mica fiind, nu le taiau cand eram noi pe acolo. Dar am trait intr-o gpspodarie in care animalele erau crescute pentru asigurarea hranei, fie ca erau pasari, porci, miei sau chiar si iepuri.

      Ștergere
    2. Si mama e tot ca tine. 😊 Masa de Paste fara miel mai greu; facea drob, dar noi nu ne atingeam. Face si azi. In jurul meu nu sunt foarte multi care sa "refuze" mielul si n-am nicio problema, doar ca eu nu mananc - am in minte mielul mic si ochios cu care m-am jucat.

      Si cu iepurii am o poveste! :)) Am mancat si carne de iepure, pana in ziua cand tata a venit cu un iepure pentru gatit si m-am gandit ca este... iepurele meu! Ne adusese doi iepurasi mici-mici si au stat la noi cateva luni, apoi i-a dus inapoi la tara; peste un timp a adus (nu era prima data) carne de iepure; mama a facut mancare, eram mai multi la masa si mancand... m-am "trezit" brusc: "asta-i iepurele meu!" Si-am intrebat de ce a fost omorat. Tata a zis ca... a inghitit un cui! :)) Eram mica, dar n-am crezut ca iepurii ar putea manca - din greseala sau ba - cuie. De atunci nu m-am mai atins nici de carne de iepure! Prietenii se distreaza pe seama mea zicand ca voi deveni vegetariana fara sa vreau. :))
      Probabil ca altfel ar fi stat lucrurile daca as fi crescut/trait la ferma. E cat se poate de firesc ca oamenii sa vrea sa consume alimente sanatoase. :)

      Ștergere
    3. Eu cu iezii am avut o poveste asemanatoare cu a ta. Stiam ca de obicei vom taia iezi sau miei, dar anul acela nu stiu ce a fost, ca ne-am imprietenic cu iezii, iar ca sa ne impace, bunicul ne-a spus ca a trebuit sa-i taie, ca mancasera azot. Eu am fost foarte credula. Si azi se mai rade de mine cu iezii care au mancat azot.

      Ștergere
    4. Oh! M-a pufnit râsul la ultima fraza! :)) Scuze, dar tare hazliu suna! :))

      Ștergere
    5. Bine-nteles ca suna. Foarte bine ca ai ras ca e de ras, dar de, asta am fost eu mereu, cea mai credula din familie. Si in Mos Craciun am crezut foarte mult timp.

      Ștergere
    6. Inca mai cred in Mos Craciun! 😊

      Am adus trei miei! 😊 Am vrut sa imbrac si un ou in "bumbi" dar mi-am dat seama ca nu-i tocmai asa usor cum pare si daca insist poate depasesc termenul. 😊

      Ștergere
  3. Metaforic si eu tot trei, dar 1+1+1!😊
    Seara frumoasa, Niko! Data viitoare poate va fi mai bine...

    RăspundețiȘtergere
  4. Am ajuns si eu tot cu o felicitare pe ultima suta de metri. Am avut o saptamana....

    Imi plac lucrarile voatre. Multumesc de participare.

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!