luni, 7 martie 2022

Calendar Recreativ : Simboluri Pascale


Învierea Domnului ( Sfintele Paști) este o sărbătoare de mare importanță pentru creștini, iar pregătirile pentru aceasta încep cu mult timp înainte. Fiecare om participă la această sărbătoare în felul său, prin gesturile, gândurile și faptele sale, prin felul în care se raportează la perioada ce precede sărbătoarea, parcurgând etape și respectând datini. Toată această perioadă de pregătire este speciala și datorită simbolurilor pascale specifice și semnificașiilor pe care le poartă fiecare. iepurașul de Paște, Mielul sau ouăle sunt doar o parte ce îmbină aspecte religioase cu diferite tradiții și obiceiuri din țări diverse.

Am ales să încludem în pregătirile noastre pentru această sărbătoare o probvocare recreativă în cadrul căreia să acordam o atenție deosebită principalelor simboluri pascale : crucea, oul, florile, fluturii, puii, mielul, iepurasul, etc...

Simboluri la alegere:

  • Crucea : - reprezintă durerea și povara purtată de Iisus care a luat asupra sa toate pacatele lumii.
  • Ouăle : sunt simbolul unei noi vieți, al unui nou început și prin generalizare, al Învierii.
Simboluri obligatorii: florile, fluturii, mielul, puișorii, iepurașul, lumina, lumănarea, pasca - câte unul pe fiecare temă


Durata provocării : 7 martie - 27 aprilie

Reguli:
  • în fiecare săptămână, lunea, se postează tema ce reprezintă unul din principalele simboluri pascale, însotită de o fotografie pentru inspirație. ( Nu se cere reproducerea a ceea ce este în fotografie), cu termen 10 zile, ( miercuri inclusiv)
  • participarea la provocare nu este obligatorie în fiecare săptămână.
  • se poate crea la alegere orice obiect, ornament dorit, prin orice tehnică de realizare a unui produs handmade
  • în fiecare produs trebuie să se regăsească două simboluri pascale: primul este impus de tema săptămânală, al doilea este la alegere : crucea sau oul, 
  • vă rog să includeți în postarea dvs link către provocarea la care participați
  • link-ul dvs trebuie să ducă la postarea ce răspunde provocării, nu către blogul dvs în general
  • la fiecare tema, se pot înscrie maxim trei lucrări de persoană.

Sper să vă facă plăcere participarea la această provocare. 


6 comentarii:

  1. Multumesc pentru noul impuls, Niko!
    Uneori sunt bune termenele, alteori nu prea!😊😊😊
    M-am uitat in calendar si Pastele figureaza pe 24.
    Daca tot am facut cateva martisoare, poate reusesc si cateva felicitari.
    Multa inspiratie si spor la tot!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, tot calendarul meu tematoc din acest an este programat in functie de principalele evenimente ale anului. Initial calendarul il aveam programat sa se termine pe 24 aprilie, dar conform prelungirii termenului pentru a posta, am prelungit pana in miercurea de dupa. Am luat in calcul ca si tema din ultima saptamana, desi cel mai probabil va fi realizata in timpul pregatirilor de Paste, poze veti prefera probabil sa faceti chiar in ziua de Inviere. Si poate ca nu veti dori sa va grabiti sa postat fix in acea zi. Cel putin eu stiu ca voi acorda atentie mai mult familiei decat blogului.

      Ștergere
  2. Oh! Ups! Pasca e simbol obligatoriu? Abia astept o imagine sa ma inspire. 😊 Stiu ce-i pasca, stiu cum arata (tare-mi place s-o mananc), dar nu-mi dau seama cum s-o "ilustrez" - asta da provocare! 😊 Cred ca si mieluselul va fi o reala provocare!
    Sa ne jucam!

    Spor in toate, Niko!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la noi pasca este unul din principalele simboluri pascale, fiind un produs care se pregateste doar cu aceasta ocazie. Cred ca iti va fi relativ usor sa o ilustrezi. Evemtual se pot folosi si imagini printate ( sau de pe servetele) cu simbolurile impuse. Valabil si pentru celelalte simboluri(mielul). Dar o sa vedem la momentul respectiv care e exact cerinta.
      Pot doar sa spun ca va fi provocarea ultimei saptamani din calendar. Si da, stiu ca e saptamana mare si ca de obicei suntem foarte ocupate cu pregatirile, tocmai de aceea am luat in calcul fix pregatirle obisnuite. Ideea principala va fi cea a creativitatii in bucatarie.

      Ștergere
    2. N-o sa "functioneze" imprimarea pentru ca la acest laptop nu pot conecta imprimanta pentru ca nu are "unitate de disc" si nu am "programul de instalare" pe un stick - dar ma voi descurca intr-un fel sau altul. 😊
      Hm-hm. 😊 Nici in bucatarie nu prea ma descurc; ajutorul meu in astfel de situatii se manifesta in curatenie, spalat vase, cumparaturi etc.. Vreau sa fiu sigura ca cei care mananca la noi nu-si crapa dintii in friptura facuta de mine. 😊

      Ștergere
    3. Nici eu nu am conectata imprimanta la laptop. cand vreau sa tiparesc ceva imi trimit singura pe mail si descarc pe calculatorul cu imprimanta.
      Sunt sigura ca o sa te descurci si cu provocarea din ultima saptamana indiferent cum alegi sa o faci.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!