marți, 24 octombrie 2023

Ornament stea din macrame


În ultimul timp au început să mă atragă obiectele decorative realizate în tehnica macrame-ului și în special modul de realizare al acestora.

Macrameul este o artă străveche, din epoca babiloniană, ce presupune împletirea și înnodarea firelor textile cu scopul de a realiza obiecte vestimentare sau decorative. Există diverse tipuri de noduri cu care se lucrează în această tehnică, dar chiar și cu cele mai simple noduri se pot realiza lucruri deosebite.

Am ales să fac primii pași în această tehnică cu ceva simplu, un ornament de brad în formă de stea. Ideea era să văd că îl pot face, astfel încât să pot realiza mai multe cu scopul de a le dărui profesorilor fetelor în decembrie.



Am început cu un inel de sârmă recuperat de la niște cârlige mari ce nu au rezistat la soare și un ghem de sfoară albă. 




Din sfoară am tăiat fire de aproximativ 15 cm lungime.







Fiecare fir a fost legat printr-un nod simplu de inelul de sârmă. Întâmplător, au intrat fix 50 de fire pe inel. 






După umplerea inelului, am pieptănat toate firele cu o perie foarte deasă și le-am împărțit în 5. Pentru a le fixa în ordinea dorită le-am dat din belșug cu fixativ pe abbele părți.




La final am folosit un șablon de hârtie cu ajutorul căruia am tăiat surplusul de la fire, astfel încât să obțin forma unei stele cu cinci colțuri.





Nu a ieșit perfectă, nu are colțurile egale, dar asta e probabil din cauza șablonului meu. Însă mi-a dovedit că îl pot face doar să fiu mai atentă la finisare.









4 comentarii:

  1. Foarte faina decoratiunea. Am facut si eu o steluta mica mica tot macrame (si am folosit un fir total nepotrivit dar vad ca a rezistat). Era mentionat ca se fixeaza cu ceva anume (pas pe care l-am sarit - dar clar la genul acesta de deco ales de tine este necesar).
    Cred ca vor fi de mare efect :D
    Pupici ci felicitari :)

    ps: candva am facut o bufnicioara pentru un carnetel parca.. ziceam ca imi fac si eu una si a ramas pe lunga lista :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite că așa facem noi mereu, facem ăentru alții și când e să facem pentru noi, ne tot trecem la coada listei.
      Mulțumesc!

      Ștergere
  2. Nu vazusem postarea asta. Imi place mult cum a iesit. Chiar fixativul le tine?
    Nu am experimentat niciodata!
    Numai bine, draga Niko! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, surprinzător doar cu fixativ. Dar dat în mai multe straturi pe ambele fețe.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!