luni, 2 octombrie 2023

Octombrie - Citate Favorite (35)

 


Un tango deosebit pe care mă bucur că l-am descoperit. Chiar mă face să-mi pară rău că nu știu tango.

Interpret și compozitor : Tudor Gheorghe,
Versuri : George Topârceanu


Octombrie

Octombrie-a lăsat pe dealuri,
Covoare galbene și roșii.
Trec nouri de argint în valuri
Și cântă-a dragoste cocoșii.

Mă uit mereu la barometru
Și mă-nfior când scade-un pic,
Căci soarele e tot mai mic
În diametru.

Dar pe sub cerul cald ca-n mai
Trec zile albe după zile,
Mai nestatornice și mai
Subtile...

Întârziată fără vreme
Se plimbă Toamna prin grădini
Cu faldurii hlamidei plini
De crizanteme.

Și cum abia plutește-n mers
Ca o marchiză,
De parcă-ntregul univers
Privește-n urmă-i cu surpriză.

Un liliac nedumerit
De-alura ei de domnișoară,
S-a-ngălbenit, s-a zăpăcit
Și de emoție-a-nflorit
A doua oară...


Aseară, sub influența studiului intens realizat de domnișoara mea în pregătirea pentru bacalaureat a poeziei „Plumb” mă gândeam să pun la această rubrică fix această poezie. Dar a fost o vreme așa frumoasă în ultima perioadă că parcă nu prea se potrivea. Parcă prea tristă, nu? Am căutat altceva și am găsit poezia de mai sus. În schimb natura mi-a oferit de dimineață un peisaj oarecum potrivit pentru „Plumb”.



Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

8 comentarii:

  1. Cred ca alegerea a fost perfecta! Imi plac tangourile, chiar daca doar imi imaginez ca le dansez.
    Zile pline de armonie, Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa postarea ta, perfecte alegeri🤗
    Am un coleg de serviciu care nu face altceva in timpul liber decat sa danseze tango 🕺💃Concediul il ia pe bucatele, pentru ca aceasta comunitate tango se intalnesc nu doar in Bayern in diverse orase ci si in strainatate: Italia, Austria, Slovenia, Spania... Petrece weekenduri prelungite si nu doar danseaza ci si servesc meselevin locatio speciale si fac si excursii sau drumetii. E o trupa mare, se organizeaza pe Whats app 👍Il admir.
    Eu si Helmut stim sa dansam vals si tango, insa pasii clasici. In plus, unde se ivesc ocazii sa dansam?! Extrem de rar, un revelion sau o nunta... Cred ca nu am mai dansat asa, pereche, de 3 ani! Si ce important este dansul! Pentru ritm si echilibru, pentru buna dispozitie si eleganta.
    Dar... pe 10.octombrie voi reincepe dansul sportiv la kossa 😅 macar atat, nu?! 😅
    O toamna frumoasa sa aveti. Succes la invatat fiicei 🍀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O altă activitate ce e văzută cât se poate de normal dincolo de hotarele noatre, dar care e ...putin spus judecata aici la noi.
      Distracție plăcuta la cururile de Kossa.
      Multumim pentru urări!

      Ștergere
  3. Frumos Tango - si inedit. Iti multumesc pentru descoperire :)!
    Si eu stiu tot asa pasii clasici la vals si tango - doar ca stiu sa .. conduc :))). Adica asa am invatat de la Mami.
    Ai dreptate la noi se iau in ras multe lucruri... pentru ca stii tu, in general, strugurii sunt acrii si ar mai fi cateva chestiuni. Noi sa fim sanatosi - e fain ca voi aveti casa, deci spatiu, asa ca, profita, de ce nu :D. Eu il dansam pe Dodo :)). Si pe kouki - dar mai putin, ca el nu e asa ”inalt” cand sta in doua labute :))).

    Eu am avut Plumb la bac, la proba scrisa :)))). La romana profesorul nostru ne-a incurajat sa citim operele. In plus ne povestea foart fain despre scriitori, operele lor, la ore. Imi convenea cand primeam la examene poezii (dar sa fie si poezia eventual) pentru ca avand baza puteam sa compun in voie :)).

    Bafta la pregatit :*.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi-a plăcut pre mult Plumb, dar probabil m-as fi descurcat mai bine la bac cu ea decât cu ”seara pe deal”. A fost singura poezie pe care nu am putut să o memeorez.

      Ștergere
  4. Știai că la Buenos Aires se află monumetul tangoului, înfățișând un bandoneon uriaș? Bandoneonul este un fel de acordeon specific tangoului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiam. Nu stiam nici de instrument. Multumesc de informație!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!