luni, 23 mai 2022

Suport de creioane din bețe de bambus, decorat cu cireșe modelate din lut (FFV3)

Săptămâna a treia a Festivalului fructelor de vară a avut ca temă realizarea unui fruct sau a unor fructe prin tehnica modelării. Sinceră să fiu, abia asteptam să mă joc cu lutul, și undeva pe la mijlocul săptămânii chiar mi-am început proiectul. Numai că ceea ce aveam eu în cap nu reprezenta doar fructul în sine, cireșele în cazul meu, ci un suport de creioane făcut din bețe de frigărui/bambus și decorat cu cireșe. În fond modelarea din lut a unor cireșe nu reprezintă mare filozofie, nu? 

Așa că am început cu realizarea suportului de creioane, după o idee de aici. Imi doream de mult să încerc acest tip de suport, fie pentru creioane fie pentru sticla de vin. Chiar îmi planificasem să îl dăruiesc unei prietene profesoare, deci destinația trebuia să fie pentru creioane, deși ar aprecia și ea o sticlă bună de vin, dar nu se potrivea cu cireșele din planul meu.

În tutorial se lipesc bețele de bambus pe un carton lung, se taie în diagonală și apoi i se dă forma cilindrică spiralată. Bun, încep eu să lipesc  bețele pe carton, cumva cu chiu cu vai a reușit. Trasez diagonala după care să tai și mă apuc de tăiat ..cu foarfeca...așa arăta în tutorial, o foarfecă obișnuită. Dar ce? Credeți că am putut? Nici vorbă! Și ce simplu părea în tutorial, de parcă erau din fire de lănă, nu din lemn ca ale mele. Am folosit șficul să le pot tăia. Dar partea care o tăiam, aia cu vârf ascuțit de nu era lipită de carton, credeți că a vrut să stea așa frumos ca în video? Nu, nu, nu! Ca din pușcă sărea, peste tot pe unde era posibil, chiar și în ecranul laptopului ( mă și mir că a rămas întreg). În fine, reușesc să le tai pe toate, îmi fac cercul care trebuia să reprezinte baza suportului de creioane și rulez în jurul lui cartonul pe care aveam lipite bețele. Și din momentul astă zici că ... printre bețe se vedea cartonul de parcă pusesem bețele unul da și altul ba. Oricât am încercat să-l așez nu mi-a plăcut sub nicio formă. Vreo două zile după am căutat idei cum să îl repar, până am renunțat de tot la el și am început de la zero cu altă metodă. Acum am un covoraș de bețe, cu care să văd ce pot face. 


În formă plană arată chiar bine.




Ca să fac suportul așa cum îmi doream, am folosit o cutie de conservă de porumb, pe care am lipit direct bețele de bambus. Am folosit unele mai mari și mai groase de data aceasta. Am trasat pe o foaie diagonala după care să tai bețele și am înfățurat-o în jurul lor, iar partea nelipită am ”asigurat-o” cu scotch de hârtie.


De data aceasta pentru tăierea bețelor am folosit o mică bormașină pentru handmade cu disc de tăiat. A durat ceva mai mult timp, dar au ieșit tăieturi fine. 



După ce am eliminat hârtia de ghidare, am fixat capetele bețelor cu o panglică lipită cu silicon ( asta e partea din tutorial care a mers și la mine)


Apoi am trecut la confecționarea cireșelor, din lut alb, vopsite după uscare cu ojă roșie. Codițele sunt din sârmă îmbrăcată în scotch special pentru tulpina florilor.

  

Cât timp au stat cireșele la uscat m-am ocupat de frunzulițe. Am apelat din nou la sârma de cupru din cablurile electrice și am lipit-o între două foi de hârtie creponată pentru a putea modele frunzulițele.


În final am lipit frunzele și cireșele pe o crenguță așezată în spirală pe suportul de creioane. Crenguța e confecționată din 5-6 fire de sârmă împletită și îmbrăcată în hârtie creponată.

  

 

6 comentarii:

  1. Arata minunat! Mi-am imaginat etapele intermediare si cred ca ai avut ceva de furca. Am vazut filmuletul, insa nu cred ca m-as fi incumetat cu bete subtiri. Si daca as face ceva pentru creioane sau vreo sticla, de ce sa nu ma gandesc la tuburi de plastic sau chiar din hartie mai rigida. Pana la urma rigidizarea o faci prin baza si sprin lipire cu silicon. La forma asta nu cred ca ar fi probleme. Chiar e frumos suportul! Si ciresele evident!
    Felicitari, draga Niko! Spor in continuare la tot!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca ai citit anterior, dar acele tuburi de hartie se fac mai bine pe andrele in loc de creioane, dupa parerea mea. Sunt mai subtiri si mai rigide.

    RăspundețiȘtergere
  3. Raspunsesem candva mai devreme din oras, pe telefon dar vad ca raspunsul meu s-a dus undeva in eter. M-am gandit la ideea de a folosi tuburile de hartie, mai ales ca s-ar fi taiat usor, dar tuburile de hartie pe care le am sunt facute din hartie pe care am scris ( reciclez tot ce se poate recicla, spre disperarea sotului) si deci necesitau vopsire. mi le scosesc de tot din cap pe cele folosite la cosulet. Problema cu acele bete lipite pe carton nu era de rigiditate ci de estetica. Cand rulam asa zisul covoras intr-o forma cilindrica apareau spatii intre bete prin care se vedea cartonul pe care erau lipite.
    Am vazut ultimul tau comentariu de la cosulet, dar m-am prins tarziu ce ai vrut sa zici. Eu folosesc doua tipuri de tuburi de hartie: cele ca la cosulet rulate pe creion tocmai pentru a fi mai mari si se ruleaza toata coala de hartie(netaiata) pe latime, perpendicular pe lungime( ca si cum ai rula covorul cand vrei sa-i strangi) In final tubul va fi fix cat latimea colii de hartie. Astea chiar ies foarte rigide comparativ cu cele pe andrea si nu pot fi folosite pentru impletit. Nu se pot taia cu foarfeca. Folosesc cuter pt a le taia.
    Celalalt tip de tub de hartie, rulat pe andrea, il fac din fasii de coala( practic tai coala A 4 in patru fasii de lungime) si infășor pe andrea în diagonala. Pe astea le folosesc pentru impletit, nu sunt la fel de rigide ca primele, decat dupa vopsire.

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata excelent! Imi plac obiectele de lemn foarte mult - am sentimentul ca au... viata! :)
    Nu am incercat niciodata sa lucrez ceva cu betze din bambus. Multumesc pentru instructiuni (si pentru dezvaluirea - sa zic asa :) - dificultatilor intampinate in practica.
    Cirelesele le vad ca si cum ar fi comestibile! :) Foarte reusite!

    Am citit mai sus dialogul tau cu Suzana, despre tuburi din hartie - multam de info, amandurora! :) De cand am vazut cosuletul facut de tine cu tuburi am facut doua "casete" mititele (trebuie sa editez fotografiile)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acu' vad ce-am scris! :))) "Cirelesele" - ciresele, evident, trebuie citit. :)

      Ștergere
    2. Și pe mine m-a încântat oja că lasă aspectul acela de reale. Dacă le-aș fi făcut ceva mai mari, chiar le-aș fi confundat.
      Consider ca sunt destul de multe tutoriale chiar si video cu realizarea diferitelor obiecte, nu mai sunt necesare poate ale unora noi decat dacă e ceva inventat de noi.Dar mi se par utile dezvăluirea acestor piedici peste care dai când nu cunoști tehnica.
      PS: de greșelile gramaticale nu ne luăm, apar inevitabil din viteză la tastare, din autocorector, etc...

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!