luni, 30 mai 2022

Solarul în aprilie-mai

 Cred ca cea mai buna investitie pe care am putut s-o fac pentru gradina mea a fost solarul montat anul trecut. Am pus în el tot ce mi-a trecut prin cap că pot să pun: roșii, castraveți, ardei, vinete, varza, etc.. Inclusiv răsadurile le-am facut în solar. Iar toamna am pus spanac, salata, ridichi, ceapa. Pot să zic că anul trecut am experimentat și anul acesta am luat aminte. Luna aprilie a fost de amenajare. Am scos pe rând recolta de peste iarna, am adus compost, am aranjat rândurile și am trecut la rasădit. Am început cu răsadul de roșii cumpărat special pentru solar, deși aveam puse în niște jardiniere la încolțit atat roșii cât și ardei și vinete, dar răsadul meu era mult prea mic

   

Cam în aceeați perioadă în care am terminat de plantat în solar, am repicat răsadurile mele de roșii în tăvițe punând câte un fie în alveolă 


Iar pe la începutul lunii mai au apărut primele flori de roșii...

   

și de castraveți

   

Și apoi primele recolte de castraveți

 

în timp ce se forma prima gogonică


Uneori a mai fost nevoie și de completarea rândurilor (inițial pusesem semințe de salată pe acel rând, dar nu a ieșit nici măcar un fir de salată)

  

Restul plantelor au continuat să crească frumos, necesitând atenție sporită : legat, copilit, jumulit buruieni, udat la fiecare 2 zile, ...

 

Ardeiul în luptă cu mărarul...( acum mărarul este deja depozitat corespunzator în congelator)

 

La final de mai, castraveții produc bine, roșiile au aproape toate roade, iar ardeii au început să facă flori

  



  

 

 








4 comentarii:

  1. Esti tare harnicuta si isteata! Intotdeauna un solar este vital intr-o
    curte! Sa va fie cu spor munca acolo. Cred ca iubesti momentele
    de cules recolta! O saptamana pe placul tau, draga Niko! ❤😚

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ales la roșii și castraveți, momentul adunarii primelor recolte este....minunat!
      O saptamana minunata si ție!

      Ștergere
  2. Salate prospete, curate, de cate ori va doriti. Super!
    Ohooo! E de munca, dar si satisfactiile sunt mari. Citind si vazand poze sunt tentata sa zic "simplu" - dar nu-i deloc simplu.
    Spor sa aveti si la productia de vara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi, după o zi plină de alte lucruri, m-am dus prin gradina să fac alte poze pentru un articol despre grădina. Aveam poze din aprilie mai, ca în solar, dar mă gandeam să nu umplu forumul cu ele. Dupa vreo doua zile de ploaie, au crescut atat de mult buruienile si iarba din potecă ca nu se mai vad randurile de roșii.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!