marți, 21 iunie 2022

Când îți faci planuri...

Știți cum e vorba aia, Planul de acasa nu se potrivește cu cel din târg? Cam la fel și cu mine și planurile pe care mi le fac în unele zile. Cum a fost sâmbătă. 

Se coc vișinele, și cum suntem mari fani vișine de plăcintă și sirop de vișine aveam un stres să le culeg cât mai repede să nu se strice. Mai ales că pentru o porție de sirop îmi trebuie 5 kg de fructe fără sâmburi și 8 zile ca să fie gata. Prin urmare, sîmbătă era plan de cules vișine. Asta până am ieși pe ușă. 

M-am împiedicat mai întâi de Fifi, căreia nu-i mai place cutia desemnată drept căsuță și doarme (sau dormea) cu câinii. Așa că i-am amenajat alt loc de dormit, pe un raft de flori. În poza, noul domiciliu este ocupat temporat de motanul Porto.

  

Modificările s-au lăsat și cu alte aranjamente, refăcut teritoriul motanului și măturat păr de căine și de pisică și aș mai fi găsit și altele de făcut, dacă nu eram cu gândul la vișine. Și am plecat cu galețile la cules. Dar pe drum m-am înâlnit cu trifoiul tăiat de soț și pus la uscat pe niște plase de gard. Din păcate într-un loc unde ajunsese ploaia cu o seara înainte, și cum era pentru iepurașul unor prieteni,  trebuia salvat. Cutia căsuță a lui Fifi a devenit cutie de uscat trifoi.


Am un umbrar, așa îi spunem noi, înconjurat de mure, un fel de pavilion din policarbonat, căruia îi dăm un perete jos vara să putem sta acolo la o cafea. Tot acolo am și ceva rafturi pe care usuc plantele ce trebuiesc uscate. Iarna fiind închis, ajunge să semene mai mult cu un depozit și se cerea o curațenie generală. Și uite așa iar nu am ajuns la vișine. Am trimis fetele în locul meu și mi-am făcut curat. Apoi în sfârșit am ajuns și eu la destinație. Credeți că m-am apucat de cules? Nici vorbă. Am dat peste alt obstacol : buruienile. Nu prea obișnuiesc să fac poze înainte și după, dar pentru că de obicei de buruienile din rondurile de flori se ocupă mama, și cum anul acesta nu prea mai poate să vină la mine, am vrut să-i arăt că le fac și eu. 


Așa că am lasat fetele la cules de vișine și m-am ocupat de rondul de flori. Nu cresc prea multe acolo din cauza vișinului, dar florilor de gura leului și mărgaritarului le merge bine. A, și trandafirilor, pe care i-am și tuns cu ocazia asta.


Până la finalul zilei, singurele vișine de care m-am ocupat au fost cele culese de fete, să le pregatesc pentru sirop.

Am vrut să scriu depre planuri răsturnate încă de sâmbătă seara cand am realizat ce vroiam eu să fac și ce am făcut de fapt, dar tot un plan a fost și acela, care se pare că nu putea fi dus la final. Tot așa am tinut-o și duminică și luni, cu a realiza altceva decât ce mi-am propus. Abia de azi pot să zic că am început să bifez și eu pe lista zilei fără alte amânări. Sper să continui și zilele următoare ca azi, deși nu mă pot plange nici de ziua de sâmbătă. Erau tot lucruri ce trebuiau făcute.


6 comentarii:

  1. Ooooh, cat de bine inteleg faza aceasta cu "uite planul, a fost planul"! :)) Pe "principiul" "oricum trebuiau facute si celelalte" merg de regula, pentru ca planurile nu-mi ies; e motivul pentru care nu-mi mai propun de mult timp sa fac "asta" in ziua X - am in minte ideea si daca merge, merge. 😊
    Iti doresc sa fie fix cum iti doresti, cand iti doresti!
    La modul simpatic cum ai descris pot afirma ca-mi place de numa' harababura de la voi - e o harababura ordonata, e destul de clar pentru mine. Si imi dau seama cate sunt de facut si imi dau seama ca nu prea cred ca as fi in stare. Toata stima, Niko! Spor!

    P.S. Cred ca Porto e mai nemultumit decat Fifi ca nu mai are cutiuta. 😊 In schimb, se va bucura foarte iepurasul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu planuri imi fac pentru ca altfel uit de anumite lucruri. Din pacate, si chiar nu e gluma, imbatranesc si incepe sa ma lase memoria. Daca nu merg intr-o anumita zona a curtii uit ce e necesar de facut acolo, asa ca mi lepun pe hartie. De cand cu Bujo-ul imi fac planuri saptamanale, dar nu e musai sa execut ceva fix intr-o anume zi. Si bine-nteles, le facem in limita posibilitatilor. degeaba vreau eu sa leg rosii daca e canicula sau a ploua prea tare si nu pot intra in gradina de noroi. In schim fac haz de situatie. Actionez pe principiul de a rezolva ceea ce este mai urgent si ceea ce vad ca trebuie facut ( cum a fost cu trifoiul). Si ma distrez cu "asta nu era pe lista".
      Porto incepe sa accepte, dar inca este suparat. S-a invatat la mancarea ei. O esteapta sa se sature si apoi ii termina el bobitele.

      Ștergere
  2. In ultimul timp ma gandesc ca orice modificare de plan trebuia sa fie si atunci nu ma mai enervez...
    Este muuuult mai bine asa...😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooo, dar nu ma enervez absolut deloc. Cum i-am scris si mai sus Dianei, eu ma distrez cu modificarile astea de plan. Mai ales daca reusesc sa fac lucruri si care nu erau pe lista. Ma enervez numai cand apar modificari care imi pun bete in roate si nu reusesc sa fac nici ce mi-am propus si nici altceva si constat ca am pierdut timpul degeaba. ( in general cand astept ceva sau pe cineva si intarzie sau nu mai vine)

      Ștergere
  3. Mamaaa ce cunoscuta e situatia.... Ma duc dupa ceva si gasesc alte cateva lucruri de facut incat uit de unde am plecat si ce era "pe lista".
    In ultima vreme trec doar "urgentele" sau ce e "musai" ca de treaba gasesc.... Vorba sotului meu: "si daca ziua ar avea 72 ore tot nu as termina ce mi-am propus..."
    Ma bucur ca te bucuri de animalute. Pentru mine, astea sunt momentele de relaxare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina, imi aduce aminte de povestea aia cu tatal si mama care anunta ca merg la culcare si mama mai face inca nu stiu cate lucruri pana ajunge in pat. Sotul tau are dreptate.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!