duminică, 28 aprilie 2024

Jurnal de grădină (8/2024)

 🌼Ultima săptămână a fost....obositoare e puțin spus. S-au adunat multe de făcut după atăt de multe ploi, astfel încât am făcut vineri și sâmbătă un adevarat maraton de lucru prin curte și grădină. S-a lăsat cu o febră musculară de zile mari, că Duminica Floriilor am petrecut-o mai mult la orizontală. Abia după amiază am început să simt că nu mai scârții din toate încheieturile și că pot să mă mișc și eu mai uman, nu robotizat ca dimineață. Oricum încă e dificil să mă ridic de pe scaun fără să mă săgeteze toți mușchii picioarelor. Norocul meu că urmează două zile mai mult de stat pe scaun, tot un fel de muncă dar nu fizică.

🌼O sa încep mai întâi cu descoperirirle din ultima saptămână. În primul rând irisul, singurul de acest soi care a înflorit. Ceilalți au dispărut undeva printre buruieni, oare? Unii au răsărit, dar au doar frunze, alții sunt  dispăruți definitiv. Acum cand scriu, mi-am amintit că ar trebui să verific și irișii galbeni, văzusem că au boboci, dar nu înfloresc odată cu cei mov de acum două săptămâni.

🌼Din caterogia roade am pozatdoar ceva „fructe”. Chiar dacă ne-a lovit gerul, se pare că văm avea câteva caise, măcar de poftă. Surprinzătoare a fost prima căpșună din acest an. Și delicioasă. Nu am rezistat tentației și am mâncat-o imediat după poză. Trandafirii de dulceață în schimb au început producția masivă. Prevăd că săptămâna viitoare voi sta mai mult de dulcețuri decât de pregătirile de Paști.


🌼Și ajungem și la capitolul agricultură, cum spune soțul. Am început vineri după amiază, după ce am terminat cu deplasări, pregătiri și școală și am intrat oficial în vacanță. Primul pe agenda de lucru a fost solarul. Am scos toate răsadurile afară, mi-a adus soțul pământ din compostul făcut de noi și am început să pregătesc partea stăngă pentru plantat. Partea dreaptă, cea cu usturoi și ceapă era plină de buruieni că nici nu se mai vedea ce e plantat acolo. După ce am pplantat roșiile pe stănga, am trecut la eliberarea terenului pe partea dreaptă. Vineri nu am reușit decât să scoatem ceapa să facem loc răsadurilor să le pot adăpsti peste noapte.


🌼Sâmbătă am început cu ceva aranjamente prin curte, în special la poartă - am curățat rondurile de flori și am văruit copacii, în timp ce soțul a tuns gazonul. De când stau aici, mi-am format un fel de obicei preluat oarecum de la localnici: în sambăta Floriilor se face curățenie în curți și se văruiesc copacii. A fost surprinzător să nu mai văd la vecini acest lucru ieri, dar vecinii de gard sunt foarte în vârstă și nu prea mai reușesc să facă multe lucruri singuri. La cel mai indepărtati am văzut touși că se ocupau cu agricultura.

🌼 În pauzele de lucru, unii dintre noi făceau ședințe foto


După amiază, când forța soarelui a mai scăzut,  am continuat în solar cu partea dreaptă, decicată castraveților. Va mai trebui să mai cumpăr niște răsaduri de castraveți că mai am loc liber.  Chiar și inspectorul de serviciu și asistentul sunt de acord.
🌼 Cu ajutorul fetelor am reuși să termin de plantat tot ce aveam pentru solar, dar și câțiva dcovleci de plăcintă lângă solar, intr-o zonă defrișată special pentru ei. Pozele le-am făcut duminică dimineață, pe lumină, bucuroasă să văd că toate răsadurile stau bine.


6 comentarii:

  1. Da... si eu am simtit saptamana trecuta din plin. Schimbarea vremii a afectat un pic starea de spirit si nu numai prin jur asa ca s-a lasat cu multe nopti cam albe si sunt restanta la greu la capitolul odihna. Si nu numai :))).
    Ce frumos arata gradina! Stii deja ca imi place tare mult sa rasfoiesc jurnalul de gradina. Sa ma bucur de florile care mai apar, de fructe si legume (weee veti avea caiseeee - apropo, caise si casune, fructele mele preferate si ironia sortii fix fructele care mi-au pus capac, la insistentele unor.. medici.. e atat de stupid, acum ca ma gandesc, ca ma pufneste si rasul, dar na. au trecut atatia ani, ca pot sa ma si amuz un pic). E bine ca le aveti in curte. Chiar si de gust (adica nu cantitate mare) stiti ca mancati ceva autentic. :).
    Pupici cu dragsi mult spor sa fie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Succes sa găsești timp pt odihna. Eu încă în pioneze cu mușchii. Deseară am vreo 2-3 ore "libere" pentru gradina. Ma gândesc sa tratez febra musculara cu alte săpături și agricultura. Trebuie sa plantez fasolea.

      Ștergere
  2. Totul arată foarte bine. Văd că și pisicile sunt de ajutor. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mereu aproape mereu prezente când stăm pe afară.

      Ștergere
  3. Harnicia voastra nu are limite! Oricum avand o curte ar fi si pacat sa nu o folosesti.
    Pozele cu pufoseniile imi plac maxim... Dar si cea cu irisul!
    Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!