sâmbătă, 2 septembrie 2023

Transformări creative - septembrie 2023

  Prima lună de toamnă se înscrie cuminte în calendarului provocărilor din 2023, un calendar al Transformărilor creative, în care încercăm să mai reducem din poluare dând o altă destinație obiectelor ce se pot recicla. În luna septembrie vom recicla :

Ambajaje

Regulile generale ale transformărilor creative pot fi consultate în postarea de principală (aici). Reamintesc că sunt patru teme, 3 impuse și una la alegere. Fiecare obiect realizat trebuie să se bazeze pe reciclarea/transformarea unor amalaje foșosite la depozitare sau ambalerea diversor produse. Ne refeim aici în special la cutii de carton, folii de staniol, hărtie sau plastic, cutii tetra-pak de lapte sau suc, sau orice alte recipiente ce au destinația de a ambala un anumit produs.  Puteți apela și la alte materiale pe care le-ați folosit lunile trecute - cutii de plastic, borcane, folii pentru flori, etc... Nu uitați de poza cu materia primă. Deasemenea, reamintim că ordinea în care le faceți este la alegerea dvs (perioada din dreptul temelor este doar orientativă pentru cei care vor să facă un obiect pe săptămână).

Pentru lămuriri suplimentare, nu ezitați să întrebați.


Temele lunii iunie:

  • Staniol/Aluminiu (1-9 septembrie)
În cadrul acestei teme ne referim la staniolul folosit la împachetarea ciocolatei, sau orice folie de aluminiu cu destinașie asemănătoare. Se poate înlocui cu orice ambalaș de bomboane sau chiar și cu folia de aluminiu de la paharele de iaurt/smîntănă sau de la borcanul de cafea sau fineti. Chiar și unele sticle de sosuri (ex ketchup) au o asemnea folie. Nu se acceptă folia alimentară de aluminiu.

  • Cutie de carton (10-16 septembrie)
 Se poate folosi orice cutie de carton, intragă sau bucăți, cu capac sau fără, chiar și ambalajul cartonat al unei ciocolăâi este acceptat la această temă.

  • Tetra-Pak (17-23 septembrie)
La acest proiect se folosesc cutiile de suc sau lapte, acele cutii de carton care au o folie de aluminiu la interior. Se acceptă la această categorie și cutiile de la cipsurile Pringles.

  • Fii creativ! (24-30 septembrie) tema dvs la alegere
La această temă puteți folosi orice ambalaj doriți, indiferent din ce material este făcut.



  • Lucrări realizate după data de 30 septembrie 

 Tabelul va fi deschis până pe 10 octombrie


13 comentarii:

  1. Interesante teme. Anul trecut am facut dintr-o cutie de lapte , organizator tip poseta pentru crosete, pentru ca mereu le pierdeam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți plac. Am văzut protofele făcute di cutii de suc/lapte. O idee bună cea cu organizatorul.

      Ștergere
  2. Unele chestii nu le folosesc. Poate le gasesc pe la copii.
    Multumim pentru alte sugestii, draga Niko! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să nu fie prea dificilă procurarea materialului de reciclat. Dacă ai vreo ideea de folosit altceva față de ceea ce am scris, nu ezita să întrebi. Poate există și mi-a scăpat mie din vedere.

      Ștergere
  3. mult succes si inspiratie, va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Abia asteptam sa vad care vo fi temele...
    Cullmea e ca aveam o cutie de pringles (chiar am facut proiecte cu ele) dar nu stiu unde poate fi.. nebunie mare la noi. tetra pak nu luam ca nu am ce... in rest ambalaje si cutii am... mai ramane insa sa si pot face ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor și inspirație Rux. Sper să fie totul ok și să te poți relaxa lucrând ceva la aceste provocări.

      Ștergere
  5. Tema 2 a venit la fix! Motiv pentru care m-am si prezentat asa de repede. 😊 Cu doar cateva zile inainte sa postezi ma gandisem in ce sa pun niste bobine si... mi-am imaginat. Ieri am scos cutia, hartia... si in vreo doua ore am si fost gata (mai mult a durat sa fac poze, apoi sa le editez si sa scriu textul). De n-ar fi fost jocul e posibil sa mai fi amanat. 😊
    Faine si temele acestea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost și am văzut repede ce ai lucrat, nu am apucat să comentez, dar voi reveni. Mi-a plăcut. Felicitări!

      Ștergere
  6. Aproape ca m-am incadrat in termenul primei teme. 😊 Stiu ca nu-i obligatoriu "la minut".
    De-mi mai vin idei, revin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur să vad că ai revenit în forță. Felicitări!

      Ștergere
  7. Am trecut la tema 4, sarind (deocamdata, sper) tema 3. 😊
    Spor in cele ce le ai de facut! ❤

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!