luni, 4 septembrie 2023

Așa sunt eu, de Maria Marinescu - Citate favorite (31)

 

Am descoprit această poezie într-o postare pe facebook și m-am regăset destul de mult în ea. Mă bucur că a fost menționat autorul, Maria Marinescu, dar nu am reușit să-i aflu titlul Îmi imaginez că cel mai potrivit e dat fix de primul vers.. Am tot căutat mai multe informații despre această poetă, dar tot ce am găsit sunt alte două poezii.


Așa sunt eu: și calmă, și nebună,
Amestec de taifun cu vreme bună,
Dac-aș fi fost o floare între flori,
Eram pictată-n sute de culori...

Nu sunt urâtă, însă nici frumoasă,
Pot fi... târziu, dar și devreme, acasă,
Ca un copil mă port adeseori
Și, mai tot timpul, sunt cu capu-n nori.

Al vieții mele, unic dirijor,
Când alții urcă, eu vreau să cobor,
Iar, de-ar avea cu toții-un sens de mers,
Eu, sigur, am s-o iau în sens invers.

Răbdare, am cât sute laolaltă
Dar, uneori, mai dau „cu bâta-n baltă”
Și mă reped, deși nu este cazul,
Să schimb, în locul altuia, macazul.

Prietenii m-alintă „corcitură”,
Din două firi opuse-mpletitură,
Un fel de „amestec afrodiziac”,
Între un înger blând și-un pui de drac.

Să mă cunoști profund, nu-ți pierde timpul!
Mă schimb precum se schimbă anotimpul,
Să mă suporți, îți trebuie răbdare...
E vai și-amar de-acela ce mă are!



Găsită de Suzana, pe un blog : https://gradinacupovestiuitate.blogspot.com/2022/05/asa-sunt-eu-maria-marinescu.html
Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

10 comentarii:

  1. Ce faina e poezia! 😊 Am zambit de la prima litera pana la ultima! :-)
    Ma bucur sa te cunosc, M! 😊 ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu la fel. Nu mi se aplică chiar tot, dar și ce nu ...mi-ar plăcea să am.

      Ștergere
  2. Ce poezie draguta! Vaaai cum ne recunoastem toate, intre versuri! 🤗
    Excelenta alegere, Niko draga, multumim 🤗💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred să existe cineva care să nu se regăsească măcar într-un vers.
      O seară bună, Carmen!

      Ștergere
  3. Poezia se numeste :Asa sunt eu....

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gasit si eu poezia pe un blog:
    https://gradinacupovestiuitate.blogspot.com/2022/05/asa-sunt-eu-maria-marinescu.html
    E tare frumoasa si prin multe aspecte ma regasesc si eu.
    Poate mai descoperim si alte idei depre ea.
    Multumesc mult, draga Niko! Si da, e bine ca ne cunoastem!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi apăruse printre căutările mele. Mă bucur că ai pus link-ul. O să-l adaug și în postare.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!