sâmbătă, 19 august 2023

Se apropie toamna

Cred că e prima dată când afară e foarte cald, zi caniculară și eu simt că vine toamna. Încă din clasele primare, de când cu lecția cu frunza îngălbenită, am asociat mereu venirea toamnei, nu cu prima zi calendaristică, ci cu primele frunze căzătoare. Și ieri mi-a căzut pe parbriz o primă frunză de plop pe jumătate îngălbenită. Chiar m-a însoțit o bucată bună de drum.

Adevărul e că semne de toamnă sunt deja multe. Iarba e veștejită, legumele în grădină se îngălbenesc, deși mereu în perioada asta puneam deteriorarea lor mai mult pe canicula verii și pe lipsa de apă.

În aer se simte miros de grătare, dar nu de carne. Vântul aduce cu el parfum de vinete coapte și zacuscă.  E un capitol pe care eu l-am încheiat la finalul lunii trecute, profitând de ajutorul neașteptat al mamei și al unei prietene de departe.

Dar îmi rămâne de strâns grădina de legume. E în plan săptămâna viitoare. Stau într-o zonă în care ar mai merge lăsate, dar odată cu începerea școlii, fetele nu mă mai pot ajuta, cea mare e an terminal și are foarte mult de învățat. Iar să lucrezi singură eu încă nu m-am învățat. Prin urmare încerc să adun din grădină cam tot ce se poate acum, ca să nu mai am multe de făcut luna viitoare. 

Și totuși azi nu am lucrat în grădină. Nici nu prea puteam la ce temperaturi au fost. Dar m-am apucat de curățenia de toamnă. Mai precis de pregătirile pentru școală, ceea ce la noi înseamnă verificat încălțămintea, hainele și rechizitele. De săptămâna viitoare copii (mai bine zis părinții) vor să înceapă pregătirile și deja trebuie să-mi pregătesc camera de lucru. Aranjând câte ceva aici, altceva dincolo, acum la final de zi am împresia că în loc de curățenie. Contribuie la impresia asta și faptul că am adunat și spălat toate păturile și lenjeriile de pat de prin casă. Am spălat atâtea azi că mașina de spălat s-a revoltat și a intrat în grevă. Nu mai stoarce. Acum nu știu dacă ultimele pături erau prea grele, deși le-am spălat separat, câte una, sau dacă s-a stricat ceva la centrifugare, dar azi le-am arătat fetelor cum storceau bunicile noastre păturile când le spălau la râu. A fost distractiv și pentru animalele de companie care se uitau curioase la noi.

Mâine ar fi zi de odihnă. Oficial. Neoficial, probabil că vom sta și noi dimineața, cât este slujbă la biserică. Sper să mă pot ocupa măcar de recuperarea articolelor ce ar fi trebuit să le public în minivacanță. Mai am două de recuperat și când mi-am exprimat părerea că parcă nu le-aș mai termina( sunt începute) am fost certată de fete, că „ce? ele s-au chinuit degeaba să-mi facă rost de poze?” ,După amiază însă vom continua cu aranjatul și sortatul hainelor pentru școală și mai vedem noi ce mai putem face.

O duminică plăcută să aveți!

8 comentarii:

  1. Și eu am același sentiment, că a venit toamna. Să ai spor la ceea ce ți-ai propus sa faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. O atmosfera de... gospodarie cu oameni harnici. 😊 Ai muncit, nu gluma. In cartier la noi tot mai rar se simte miros de... pregatiri pentru toamna, dar toamna se instaleaza - frunze fosnitoare (uscate) sunt pe jos de cel putin doua saptamani; "batranii" spun ca toamna vine din 15 august (de Sfanta Maria Mare) 😊
    Imi imaginez usor parfumul lucrurilor spalate si lasate sa se usuce in curte! (verifica filtrul la masina - daa e incarcat nu mai stoarce masina; am patit-o de doua ori de-a lungul timpului; poate "scapi" usor de problema daca e doar filtrul incarcat) 😊
    Spor la toate cele pe care le aveti de facut! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am observat un trend mai noi, chair și la pritenii din Brasov. Lumea a început fie să aibă și o casă/grădină prin împrejurimi, fie niște prieteni cu casă la tară și pregătirile de iarnă le cam execută prin deplasare. Când locuiam la Râșnov, mergem undeva lângă un râu spre Zărnești și coceam vinetele acolo pe grătar.
      Filtrul l-am verificat, a fost primul lucru pe care l-am făcut. Nu avea mare lucru în el acum, am pățit-o cu el altă dată și acum știu să verific. Mai grav este zgomotul pe care îl face de parcă una din roțile dințate și-a pierdut un dinte. Cel puțin asta îmi imaginez eu. O să verifice sotul cân vine din deplasare.
      Spor și vouă!

      Ștergere
  3. astazi am facut si eu ordine in dulapul din dormitor. Are usi glisante si se intinde pe tot peretele, 4 metri, Are rafturi si bare pentru haine, de jos si pana la tavan ☺ Am reusit sa scap de un sac cu haine nemaipurtate de cel putin doi ani si un sac cu o plapuma din fulgi de gâsca - o mstenire a sotului meu, de la mama sa. Noi nu am folosit-o niciodata si suntem casatoriti de 17 ani!!!! In sfarsit am aruncat-o!
    Si am reorganizat rafturile. Pentru ca in urma cu 4 ani cred, am introdus televizorul in dulap, dar la capatul dinspre geam si usa de la terasa. Acum am pus televizorul la mijlocul dulapului(ca sa ma uit la el, glisez usile), sa am privire directa, din pat (nu pe diagonala!) ☺☺☺ Nu folosim televizorul acesta decat cân Helmut se uita la meciuri si eu vreau sa vad ceva important la TV. Sau când vin nepotelele, se uita ele la desene animate ☺ Eu asa am inceput curatenia... abia dormitorul. Voi lua la rând fiecare camera si sunt hotarâta sa arunc tot ce nu mai am nevoie! Fara mila!
    Spor la treaba, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am reușit să încep câte ceva în fiecare cameră. Și eu am la mine uși glisante, dar am trei uși pentru 4 „turnuri” de șifonier și mă enervează că cele din mijloc sunt acoperite mereu pe jumătate de o ușă. Știu că inițial cand am dat comanda de mobilă am gîndit ca trei spații, deci trei uși, dar am trecut la patru când ne-a explicat că erau prea late și s-ar fi înconvoiat rafturile. Nu știu de ce nu am pus atunci și patru uși.
      Eu mai trebuie să lucrez la partea cu arucatul. Recunosc că sunt un mare colectionar de de toate. Mereu zic că asta se poate folosi la altceva și uite așa nu mai arunc aproape nimic.

      Ștergere
  4. Nu nu... pana la 1 septembrue e vara. :)))) De la 1 septembrie insa... trebuie sa stau departe de zona ce implica accesorii pentru soala. Ma apuca o nostalgie :))) - si asa anul acesta mi-am cumparat cateva stilouri (si patroane colorate) cand am prins ceva reduceri. Imi plac mai ales vreo trei cu penita M - (culmea, fugeam inainte de asa ceva) pentru ca ma fac sa vreau sa scriu cat mai frumos :))).

    Ah ce as manca niste legume coapte (ceva ardei capia... ceva porumb ... Si niste vinete. Dar cel mai mult mi-e dor de conopida . Toti cei de la crae mai cumparam legume (pentru ca nu stropesc) nu pun conopida.. :(((((((((, Asta e.
    Luam inainte din piata de la sarbe. Dar de la un timp imi facea rau cam orice luam (pana si usturoiul).

    Dar da.... vine toamna. :)

    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu chiar simt din plin venirea toamnei. Tocmai am terminat de pus niște borcănele cu castraveți, nu mulți, dar mai bine murați decât să se strice.
    E plin deja în magazine cu rechizite. Ce crezi, azi am intr-an într-un hipermarket să-mi iau niște iaurt și ciuperci. Am luat și astea, dar am ieșit și cu o sacoșică de rechizite. Și mie îmi plac stilourile cu peniță. Le-am luat și fetelor și mi-am luat și mie unele noi.

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!