luni, 8 mai 2023

Ziua îndrăgostiților - Citate favorite (19)

  

Știu, ziua îndrăgostiților, că e Sf Valentin sau Dragobete, o sărbătorim în februarie,  și noi cam suntem în mai, dar cine spune că nu putem celebra iubirea în orice zi? 
Oricum, acum e vorba despre filmul ”Ziua Indrăgostiților” din 2010, regizat de Garry Marshall. L-am revăzut absolut întâmplător în seara asta și mi-au plăcut mult niște dialoguri pentru citate.
Din distribuție fac parte Jessica Alba, Jessica Biel, Jenifer Anne Garner, Julia Roberts, Anne Hathaway, Queen Latifah, Taylor Swift, Patrick Dempsey, Jamie Fox, Bradley Cooper, Eric Dane, etc...  o mulțime de nume mari ale cinematografiei.

Filmul urmărește poveștile de iubire în ziua de Sf Valentin, cu tot ce poate apărea de la iubirea copilărească pentru învățătoare, la iubirea tânără a unor adolescenți, iubirea unei mame soldat pentru fiul ei, logodne, despărțiri, trădări, până la cearta și împărcarea unor bunici. Cumva, filmul are de toate, și relații mai noi, scurte de doar 2 săptămâni, dar și unele de o viață ca în cazul bunicilor.

Pentru cei curioși care nu au avuzit de film, las aici trailer-ul.



Ca orice film, are și plusuri și minusuri. Unele situații nu par chiar posibile a se întâmpla într-o zi, m-au lăsat cu semne de întrebare, dar vă las să le descoperiți singuri. Dar, totodată, mi-a plăcut că deși nu toată lumea se cunoștea cu toată lumea, eraau cumva conectați unii cu alții și momentele în care descoperi aceste conexiuni sunt chiar surprinzătoare.
Mi-a plăcut mult și petrecea anuală a celor care urăsc ziua de Sf. Valentin, ce părea un dezastru dar a ajuns să fie chiar distractivă.

Mai jos las câteva citate/dialoguri din film care mi-au atras atenția:


- Ziua de Sf. Valentin e o zi cam importantă. Din punctul de vedere al florilor.
- Nu știu de ce oamenii comandă livrarea florilor, când pot să le cumpere și să le dăruiască ei înșiși.
- Unora le place să primească flori la locul de muncă. Pentru unii, dragostea nu există decât dacă e recunoscută în fața altor oameni.” (discuție între un florar și un fotbalist celebru)

„Asta e iubirea tânără. Plină de promisiuni, de speranțe, ignorând realitatea.” (reporter)

„Calea iubirii nu are argumente subtile. Cheia e devastarea. Când ajungi să iubești, te îndrăgostești până peste cap. Ai văzut pe cineva îndrăgostit până peste cap cu adevărat? E urât, frate. Toxic, septic.”(florarul mai în vârstă, fericit în căsnicie, către șeful și prietenul lui mai tânăr, părărsit de iubită)

„-Ascultă-mă. Știu că te-am dezamăgit și poate nu merit iertarea ta. Dar mă ierți oricum, fiindcă atunci când iubești pe cineva, îl iubești cu totul. Așa stă treaba.
-Acum știu.
-Îmi pare rău, te rog, trebuie să iubești totul la acel om, nu doar lucrurile bune, ci și cele rele. Lucrurile care le găsești adorabile și cele care nu-ți par adorabile.
-Înțeleg. Niciodată nu te voi părăsi.”(cei doi bunici)



Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.

10 comentarii:

  1. Stiu filmul - sigur am vazut din el mare parte, dar nu cred ca l-am prins de la inceput. Frumoasa distribuia, numai pentru ea si merita vazut :))). Glumesc - e chiar fain filmul. dar da, distributia e foarte faina.
    Mi-au placut citatele alese (chiar ma intrebam daca il vei adauga si pe cel cu reporterul - hihih).
    Mi-a placut mult sa imi reamintesc de film si mi-a placut si piesa care se auzea pe fundal :D.
    Ca o calatorie placuta in timp.
    puup cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am aflat de el anul acesta prima data a fost pe la TV. Bine-enteles că nici nu am prins inceputul, dar l-am revăzut apoi și pe net de la început la final ca să pot extrage citatele. Fain. L-as mai revedea oricand.

      Ștergere
  2. Doar am auzit de film, nu l-am vazut. Insa citatele selectate sunt deosebite.
    Nu stiu daca ai citit cartea 'Efectul de luna de miere', scrisa de Bruce Lipton. El explica de ce multe comportamente se schimba dupa luna de miere. Este la un moment dat o idee foarte practica, cand are loc o cearta intre soti. O sotie inteleapta se gandeste: vreau sa am o casnicie fericita sau sa am dreptate? Pana la urma totul tine de cum ne pozitionam fata de orice situatie. Si orice problema poate fi depasita cu putina imaginatie. Si ideea cartii este de a gasi modalitatile de a prelungi luna de miere o viata!
    Multumesc pentru postare, draga Niko! Numai bine la voi! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dup titlu pare siropos cum sunt de obicei filmele romantice, dar să stii că nu e. Trateaza atat de multe cazuri făara a face vreun talmes-balmes, vezi atâtea tipilogii si situații chiar reala că devii curios. Te intrebi ce ai face tu in acea situatie.
      Ti-l recomand.
      Nu am citit cartea de care spui, dar imi place intrebarea, imi place ideea cartii. Cred a merita să o caut. Merci.

      Ștergere
  3. Am uitat sa spun ca imi place inimioara. Pot imprumuta ideea? Arata fain, asa, ca o cutiuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine-ntelesc ă o poți împrumuta. E un proiect mai vechi, initial făcută doar din dopurile de plută lipite cu pistolul cu silicon. A rezistat vreo 2-3 ani, apoi a început să se dezlipească siliconul de pe dopuri și nu mai reușeam să le așez la loc. Atunci am pus cartonul care să le țină forma. Îmi pare rău că nu m-am gandit să lipesc un servețel pe al înainte de a-l adauga inimioarei de dopuri. Simt că e nevoie de o imagine acolo, dar încă nu am găsit ceva protrivit.

      Ștergere
  4. Nu am văzut filmul, însă citatele alese îmi plac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Filmul e destul de vechi, se găseste pe net dacă il cauti. E simpatic și haios.

      Ștergere
  5. Ar trebui să caut și eu acest film. Dacă nu tot, cel puțin partea cu bunicii...
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic că merită pentru toate relațiile prezentate. Vizionare plăcută. Mi-ar face plăcere să aud părerea ta după ce îl vizionezi.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!