joi, 15 septembrie 2022

Cetatea medievala de la Mălăiești- MCF(25)

cetatea era inchisă când am vizitat-o, am nimerit și noi singura zi din august cand era închisă

Un alt obiectiv turistic, tot închis, deși am impresia că e închis permanent, a fost Biserica Reformată de la Sântămarie-Orlea (Biserica cnezilor Cândea)

Pozele sunt din arhiva personala

Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, găzduit de Suzana

1. Nu-mi amintesc detalii, dar se pare că am trecut pe acolo într-o excursie școlară când eram la Cluj și aveam un coleg numit Cândea; ne spunea că e nume voievod, dar nouă nu ne păsa... . Se întâmpla în urmă cu vreo 50 de ani...
    Sunt imagini convingătoare pentru o vizită!
    Happy joi!

1. Si mie mi-a placut mult, mai ales ca nu ma asteptam sa fie asa bine conservata. M-as intoarce oricand acolo, poate voi reusi sa vad si interiorul.

2. Nu am ajuns încă pe aceste meleaguri pline de istorie, însă acum, sper să o fac și cât mai curând, peisajele fiind de poveste, dar și zidurile cetății, drumurile pietruite, inclusiv trecerea aceea cu pietrele mari pictate... până și pasarela mi-a captat interesul, amintindu-mi de una tot așa, suspendată, de la o mânăstire, dar nu de la noi, ci din Bulgaria. Aceea ducea la o chilie situată la înălțime și decupată din stâncă. Cred că am să fac, la rându-mi, o selecție pentru o miercuri, fiindcă-mi amintesc că am multe poze de pe acolo. Ce bine că mi-ai amintit-o! :)
    Îți mulțumesc, Niko, pentru plimbarea cea plăcută prin intermediul pozelor tale! Am simțit parcă și aerul proaspăt, adierea vântului, pe lângă bucuria ta de a admira natura...❤️

1. dInteresantă mănăstirea suspendată e care vorbești. Aștept să o vizitez și eu în ozele tale.
      PS: majoritatea pozelor din vacanță le-am păstrat sau făcut cu gândul la MFC

3. Nici eu nu am vazut zona. Si intr-adevar pare perfect conservata.
    O adaug pe lista destinatia!
    Mi-au placut imaginile dar si cele doua minuni ale voastre!
    Happy Azi si un final de saptamana linistit! Pup! ❤️😘

1. M-a surprins în mod plăcut, chiar dacă am găsit-o închisă. Am avut ”noroc” în zonă să găsim multe obiective turistice închise.
      O săptămână frumoasă și ție!

4. Multumesc dragelor voastre pentru prezentarea portilor inchise ale cetatii! 😊 Hazlii! 😊
    E frumos acolo!

Mi se strange sufletul cand ma gandesc la Cetatea Brasovului (Cetatuia) care-i inchisa de ani de zile, fiind disputata juridic... Cand vor termina disputa va disparea cetatea! (sper ca exagerez!) Nu sunt sigura ca se ocupa cineva de conservarea acesteia - zidurile sunt departe de a arata cum arata zidurile acestei cetati prezentate de tine! La noi or vrea sa faca vreun hotel in varful dealului - pe "sistemul", probabil, "niciun deal fara hotel"! (si-s multe dealuri prin Bv) :(((
    Scuze ca am tulburat frumusetea peisajului cu randurile despre Cetatuie...
    Zile senine iti doresc!

1. Atitudinea fetelor se datoreaza faptuui ca era încă un obiectiv turistic pe care l-am nimerit închis în acea vacanță, mai ales ca la biserica reformată fusesem fix înainte de cetate, un castel (pe langa biserica) nici nu l-am mai căutat ca aflasem de pe net ca s-a închis de tot acum ceva ani, iar cu o zi înainte fusesem până la Deva să vedem cetatea tot închisă. O să pun poze și de acolo cu ce am văzut pe exterior.
      Ce spui despre cetatea Brașovului mi-amintește de poveste cetății Rîșnovului. Am văzut-o cand eram adolescentă prima data și avea și muzeu, apoi am revăzut-o cand era domnișoara ce maire de câțiva ani și am rămas șocată de diferenta în rău. Și am tot văzut-o cand locuiam în Rîșnov, era un fel de plimbare de week-end pentru noi, dar ... comercialul strică enorm

2. Exact acest simt al umorului l-am apreciat! Inchisa cetatea, dar nu si poarta bunei dispozitii. 😊

Nu am mai fost de mult timp la cetatea Rasnovului - doar pe net am mai vazut imagini si, clar, nu pot aprecia in mod real ce si cum, asa cum o pot face cei care sunt prezenti "la fatza locului". Imi imaginez ca "partea comerciala" nu e chiar de bine, dar daca aduce bani... :(

5. Mă bucur că am văzut cetatea prin intermediul fotografiilor tale - nu am ajuns pe acolo !
    Construcții interesante!
    Weekend plăcut !
    Pupici ❤

Va mulțumesc pentru vizită!