marți, 30 august 2022

Cetăti dacice : Sarmisegetuza Regia și Costești- MFC(23)

Sarmisegetuza Regia

Costești

Pozele sunt din arhiva personala

Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, găzduit de Suzana

1. Am reusit si noi sa ajungem acolo. Impresionant crampei de istorie, insa nu prea am senzatia ca
    autoritatile noastre simt cu adevarat aceste locuri.
    Imi pare tare bine ca am revazut aceste imagini, draga Niko!
    Multumesc ca le-ai introdus in joc!
    Happy WW si o saptamana faina!❤️😘

1. Aceeași senzație am avut-o și eu în ceea ce privește autoritățile. Mi-a placut mai mult cetatea de la Costești, cred ca se datoreaza faptului ca am vazut incercarea de conservare a ceea ce au ramas din toata ceteatea. Și la Sarmisegetuza am vazut ceva, la drumul de piatra dar prea putin. Daca nu ar avea indicator si o banda sa nu treci pe el, nici nu l-ai deosebi de peisajul inconjurator.
      Multumesc de vizita, draga mea. O saptamana minunata si ție.

2. Mi-ai amintit de excursia pe care am făcut-o și eu pe acolo, în urmă cu doar câțiva ani. Era început de toamnă, sfârșit de septembrie, iar decorul arăta deja multicolor, așa că până și drumul acela lung și în pantă până la cetate mi s-a părut tot unul tare frumos, doar privind la copacii care-l străjuiau. N-am făcut poze de calitate, fiindcă aveam la mine doar un mobil ce nu prea focaliza bine. Sau poate fotografa era(m) de vină :))) Așa că m-am bucurat să mai vizitez o dată aceste plaiuri prin intermediul pozelor tale. Îți mulțumesc din suflet, Niko! Te îmbrățișez!! ❤️

1. Imi doream de mult sa ajung în zona și să văd cetatea. Nu știu la ce m aștepta sa vad exact, dar nu am găsit ceea ce căutam. M-am bucurat de plimbarea prin pădure. Probabil aș fi vrut sa vad pietrele mai albe, mai spalate/intreținute nu acoperite de mușchi și licheni. Aceeași senzxație am avut-o și la un muzeu al satului - casele cae se degradeaza, neîntreținute. Probabil de asta mi-a plăcut mai mult cetetea din Costești.
      O zi frumoasă, Cri!

2. La Costești eu încă n-am ajuns, dar acum am în plan. Bine că nu mă mai tem de pandemie, așa că pot călători de-acum înainte. Sau pot relua excursiile... :) Am încă multe locuri frumoase de văzut, care m-au cucerit din poze, sau prin poveștile prietenilor care le-au vizitat deja. 😘

3. La Costesti chiar sunt oameni si mai putini decat la Sarmisegetuza si este aproape, pe trumul Hateg-Sarmisegetuza. Mai e inca o cetate acolo, Blidaru, dar nu ajungi cu mașina, iar eu nu am putut sa merg pe jos.

4. Bine de știut. :) Îți mulțumesc mult că mi-ai spus și de aceasta, pe care la fel, n-o știam. Sper să reușesc să ajung. O seară frumoasă îți doresc să ai, Niko!

5. Si eu le-am aflat de pe google maps cand am ajuns in zona respectiva. Am descoperit mult locuri bune de vizitat in acea zona. O sa mai fac postari cu ce mi-a plcut mai mult pe acolo.

6. O, îți mulțumesc! De-abia aștept să le văd. :)
      Dacă ai ști la ce m-am uitat până mai adineauri... La animația „Luck” și mi-a plăcut maxim!! ❤️

7. Si mie mi-a placut mult animatia.

3. Frumooos! Locuri care-mi par tare linistite!
    Sunt tare faine astfel de calatorii! Cat mai multe va doresc!
    Numai de bine! ❤

1. Ai dreptate, Diana. E o vizită liniștită, o plimbare frumoasă prin padure.
      Numai de bine și ție!

Va mulțumesc pentru vizită!