vineri, 26 august 2022

Brioșe aperitiv cu ciuperci

 Căutând prin caietul de rețete să știu exact cantitățile necesare pentru dulceața de pere, am găsit o rețetă de brioșe aperitiv cu ciuperci. Nu-mi amintesc să o mai fi făcut vreodată, dar este notată în caietul cu rețetele alea bune, așa că nu se știe, Mi-am zis s-o încerc acum , mai ales că ar fi fost bune să le iau în vacanță pentru micul dejun. S-au dovedit a fi atât de bune, că aproape nu am mai avut ce să pun la pachet. Noroc cu dublarea porției.

ingrediente:

  • făină albă : 200 g
  • cașcaval : 50g
  • zahăr : 0,5 lingurițe
  • praf de copt : 1 linguriță
  • sare, piper : 0,5 lingurițe
  • lapte : 75 ml
  • ciuperci din conservă : 100g
  • ulei floarea soarelui : 1 lingură
  • ouă : 1 buc
preparare:
  • se amestecă toate ingredietele uscate ( făina, zaharul, praful de copt, sarea, piperul, cașcavalul)
  • se amestecă laptele, oul, ciupercile taiate mărunt și stoarse
  • se adaugă amestecul lichid peste cel uscat și se omogenizează
  • se umplu formele de brioșă două treimi
  • se bagă la cuptorul preîncălzit timp de 40 min la 180 grade


Așa am notată rețeta în caiet, dar pentru că ciupercile în conservă sunt aproximativ 200g, am făcut porție dublă. Cașcavalul se poate pune și deasupra, eu am preferat să-l încorporez în aluat. Am obținut aproximativ 22 de brioșe de diferite dimensiuni ( nu am umplut bine formele, maia les în a doua serie de coacere, când rămăsese mai puțin aluat, preferând brioșe mai mici și mai multe). Păstrate în pungă cu fermoar, au rezistat trei zile fără probleme. Poate ar fi rezistat și mai mult, dar noi le-am terminat.

6 comentarii:

  1. Cand am citit "ciuperci" am stiut ca papilele gustative vor incepe sa se agite! 😊 Acum, citind reteta - dar mai ales vazand foto! - inghit serios in sec! Sunt convinsa ca au gust de... "mai adă"! 😊 Delicioase!
    Toate cele bune, Niko! Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, fix acela e gustul, mai ales calde, proaspăt scoase din cuptor. De asta eram și în pericol să rămân fără ele înainte de plecare. Rețete e foarte usoară și rapida. Doua ponturi adaug: lasa cipercile la scura cu mult timp inainte, eu le-am pus intr-o sită pe durata a 3-4 ore si tot le-am ai stors apoi. Si al doilea, aluatul nu este chiar curgator ca la chec, dar nici ca cel de gogoși. Cand le-am pus in forme, le-am netezit pe desupra cu o lingura/spatula uda ca sa nu aiba neregularitati.
      Spor si pofta buna!

      Ștergere
  2. Briose am facut de cateva ori doar. Si poate ar fi momentul sa fac ceva nou. Doar ca eu trebuie sa o adaptez, cu alt fel de faina. Cuget... Si nici gem de pere nu am facut. Ce fel de pere sunt bune? Multumesc pentru noile idei draga Niko! Pup si weekend frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru gemul de pere folosesc doar pere foarte bine coapte. Eu am un soi de par mai timpuriu, se coc perele spre sfarsitul lunii august si sunt foarte zemoase.
      Spor la bucatarit. Poti incerca cu alt fel de faina dar probabil ar trebui sa reduci cantitatea de faina ca sa nu rezulte un aluat prea dens.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!