marți, 12 iulie 2022

Surpriza pisicească

 V-am povestit luna trecută de noul membru al curții noastre adoptat așa doar că s-a prezentat la poartă.  De atunci Fifi a tot fost în centrul atenției noastre, urmărindu-i progresul. S-a dovedit un animăluț extrem de jucăuș, lucru care sincer ne-a lipsit la motanul Porto.

 
In primele zile, Porto a fost tot suparat, se purta de parcă am vrut să-l înlocuim și cu greu a acceptat să stea în prezența lui Fifi. Venea, o mirosea, mânca și pleca repede.



apoi au început să se alerge prin grădină


si să se și lupte în joaca lor pisicească


Uneori par că se bat cu adevarat, dar nu am intervenit. Porto, cu cei doi colți lipsă ai lui se dovedește uneori chiar mămos și îl spală cum face și cu cățeii uneori. Iar dacă Fifi miaună tare, îi dă drumul imediat, Fifi fuge, se ascunde și apoi se întoarce pentru o noua repriză

Deși mi s-a tot părut ciudat că Porto fuge de Fifi, că se bat destul de mult, am luat-o ca atare și am lăsat pisicile să se înțeleagă singure, să-și găsească modul propriu de a conviețui. La bunici am avut mereu pisici, mai mult motani, dar câte unul pe rând, nu mai mulți odată, așa că nu prea știam cât de normal e sau nu acest comportament. Apoi săptămâna trecută, Fifi, mi-a făcut o surpriză mare : Fifina mea cum a fost poreclită după placerea de a se cățăra în vișin, s-a dovedit a fi un Fifin, lămurindu-mi astfel tot comportamentul lui Porto și lupta sa pentru teritoriu. 
Pentru că a început să răspundă la numele Fifi, nu o să-l rebotezăm, trebuie doar să ne obișnuim să ne referim la el ca la un motan, nu ca la o pisicuță cum am făcut până acum.

8 comentarii:

  1. Complicat cu pufoasele! Imi place cum le gestionezi problemele, dar sunt niste simpatice.
    Sunt mereu o sursa de zambet. Nu stiu ce faci cu ele in concediu.
    Am o prietena care se ajuta de o vecina, sau isi scurteaza la maxim plecarile.
    Seara frumoasa, draga Niko!
    Concediu placut sa aveti!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incepe să fie destul de dificil în concediu. Rămân acasa toți, de obicei cu mama mea. Și acum tot ea e cu ei, dar nu mai poate să vină la fel de des ca în trecut. Bunicul( tatăl ei) a rămas singur si are nevoie de ingrijire permanenta. Mai stă unchiul cu el, dar de obicei mama e baza.
      Mulțumesc Suzana. Seara frumoasa și ție.

      Ștergere
  2. Asta da surpriza! 😊 Fifi e un el! 😊
    Tare-s dragalasi! Ma amuza in toate ipostazele - am zambit cu gura pana la urechi privind fotografiile! - dar mult imi place cum Fif 😊 e preocupat de coada lui Porto in timp ce acesta mananca.
    Sunt adorabili! 💕
    S-ar putea impaca foarte bine, mai ales ca e destul de mare curtea. Doar de doua ori s-a intamplat sa avem deodata doi motani. Prima data, cei doi, avand aceeasi varsta (erau frati, dar nu e relevant) s-au impacat bine pentru ca erau lasati mult pe-afara si in casa nu aveau ce imparti. A doua oare, recent, cat timp unul a fost mititel cel matur l-a protejat, l-a "ingrijit" dar mai apoi cel tanar voia toate locurile celuilalt, se baga in seama peste tot, impingandu-l, efectiv, pe cel batranel si uneori se bateau cu mieunaturi si schimb de locuri! :)) (sa se bata ca chiorii s-a intamplat foarte rar, totusi).
    Din ceea ce mai stiu de la altii, pisicile tinere - indiferent de sex - le cam "pun la colt", la un moment dat, pe cele varstnice - dar nu e regula.
    Cred ca minunile voastre se vor impaca bine - au "intelegerile" lor. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o surpriza foarte mare. Si uite asa am invatat inca ceva despre pisisci, ca nu poti stii cu siguranta ce e pana la aproape doua luni. Sau poate nu stiu eu foarte bine diferentele.
      Porto si Fifi se alearga constant unul pe altul. Se pitesc si pandesc, de parca se atreneaza. Uneori chiar am impresia ca Porto il invata diverse pe Fifi.
      Lui Fifif ii place tot ce misca, mai ales coada lui Porto. A incarcat si cu coada cainilor, dar cum e bunul lor cel mai de pret, acestia nu il lasa.
      Ce zici tu cu pisica tanara fata de cea batrana probabil o sa se intample si la motanii mei, dar am vazut-o deja la caini. Nero ii ceda aproape orice Bellei, mai ales cand era mica. Dar au curtea mare, fiecare isi gaseste loc.

      Ștergere
    2. Am râs cu pofta! Multumesc!
      Ce fain suna "lui Fifi ii place tot ce misca, mai ales coada lui Porto" (dar si partea despre cozile cainilor)!!! :)) Pe-a lui a descoperit-o?! Pufitica al nostru, cand si-a descoperit-o, a tras de ea asa de tare ca s-a dat peste cap si cand a revenit la pozitia normala privea nedumerit - habar n-avea ce i se intamplase! :)) Johnny, desi are 12 ani deja, inca se mai "minuneaza" de coada lui si, din cand in cand, incearca s-o prinda! :)) Si se enerveaza ca nu reseste!

      Un alt avantaj pentru cei care au curte. 😊

      Ștergere
    3. A lui a fost prima coada incercata. A abandonat-o repede. Probabail a descoperit ca nu e bine sa se ia de coada lui.

      Ștergere
  3. Eu tot timpul l-am perceput pe Fifi că pe un motan :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost ferm convinsa ca e pisica. Nu ma deranjeaza absolut deloc ca e motan, special pe primul l-am ales motan sa nu am grija puilor. In general sunt impotriva sterilizarii, dar am ajuns s-o consider preferabila fata de abandonarea puilor. Faptul ca Fifi e motan, ma scuteste momentan de graba sterilizarii, mai ales ca pentru motani nu sunt programe gratuite.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!