luni, 1 iulie 2024

Idei de craft - Far maritim

 Pentru că luna iulie la Transformări creative, tema indigo avem de lucrat un Far maritim, am adunat mai jos câteva idei de realizat un far maritim.

Dar mai întâi câteva cuvinte scurte despre primul far maritim din lume : a fost construit în secolul al treilea î.Hr, în egipt, pe insula Pharos (de unde vine și cuvântul în limba română).  Datorită tărbului periculos pentru navele ce treceau prin apropiere, Regele Egiptului a poruncit constructia care să indice drumul către port. Farul a fost construit din blocuri uriașe de marmură albă, avea trei nivele separate și o bază de formă pătrată. In mijloc avea o secțiune octogonală, goala pe interior din care ieseau flăcări ce nu se stingeau niciodată. Se spune că puteau fi văzute de la  50-60 km depărtare. Deasupra farului era o statuie, dar nu se mai știe a cui zeu. Farul s-a dărâmat în secolul XIV în urma unor cutremure.

Cu o înălțime cuprinsă între 115 și 135m, Farul din Alexandria, a făcut parte din cele șapte minuni ale lumii antice.

Idei de craft cu faruri maritime:














8 comentarii:

  1. vai ... vreau si eu :)))))). credca tot ce are un potential de far se sperie acum prin casa. Privirea mea parca are raze X... din pacate pana acum nu am depistat nimic... dar nu ma las.
    Foarte interesante idei! Sunt curioasa ce se va lega :D.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca n-am pus și idea cu tub de hârtie igienica. Asta sigur rezolvi pana la finalul lunii.

      Ștergere
  2. Am mai văzut din cutie de Pringles, dar și tuburile de h igienică sunt bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, am văzut si eu. Cred că nu am ales-o că nu avea și tutorial, deși nu e greu de imaginat cum să faci un astfel de far.

      Ștergere
  3. Ce fain arata! Mulțumesc pentru idei. 😊
    Oare, în Ro au conservat macar un far?
    💗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt chiar mai multe faruri in România, nu doar în Constanta. E o listă pe wikipedia : https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_faruri_din_Rom%C3%A2nia

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!