marți, 2 decembrie 2014

Calendar Advent cu abilitati practice pentru copii - Ziua 1

 Cand am descoperit prima data calendarul advent cu ciocolata ( si asta se intampla acum cativa ani buni) am fost foarte incantata de idee si bine-nteles ca i-am luat si fetitei. Pe vremea aia era doar Cri si calendarul cu ciocolata a fost foarte apreciat de ea. An de an apoi i-am luat in decembrie un astfel de calendar atat ei cat si surioarei ei. Intamplarea face ca Cri a dezvoltat o alergie la ciocolata din calendarele asta in ultimii doi ani asa ca anul acesta am renuntat la calendarul de ciocolata dar nu si la idee. Initial am vrut sa le fac eu fetelor un astfel de calendar si sa le pun in loc de ciocolata bomboane care stiu ca le pot manca ele fara nicio problema. Dar cum si dulciurile le rarim cat de mult si le cam inlocuim cu fructe si cum vroiam neaparat sa mai facem impreuna ornamente de Craciun, am inlocuit in totalitate calendarul advent cu ciocolata cu unul cu activitati practice pentru copii.

Calendarul nostru este format din clopotei asezati in forma de bradut.



Fiecare clopotel se deschide si dezvaluie numele unei activitati  si o eticheta. Fetele trebuie sa caute in cutia de sub brad un "cadou" cu eticheta din ziua respectiva. In acest pachetel ele vor gasi materialele necesare pentru activitatea propusa si eventual indicatii cu pasii de lucru.


Cu exceptia zilei de 1 decembrie, pe care am dedicat-o sarbatoririi Zilei Nationale a Romaniei, toate celelalte activitati sunt dedicate anotimpului iarna si sarbatorilor de iarna. Activitatile le-am organizat dupa gradul de dificultate si timpul necesar de realizare astfel incat in zilele de scoala, proiectul sa fie mai usor, lasand pentru week-end proiectele mai "dificile".

Dintre activitati pot enumera: confectionarea de ornamente din margele, ingerasi din spatule de lemn, stelute din fire, decoruri pentru geam, Mos Craciun din tub de hartie, braduti decorativi, fulgi de nea, felicitari, etc... Am "pitit" lista activitatilor ca sa fie si pentru mine, intr-o mica masura o surpriza activitatea zilei respective.

Asa cum spuneam, pentru prima zi din calendar am "programat" o activitate dedicata Zilei Nationale, si anume realizarea de flori tricolore.


Fetele au decupat si lipit floricele dupa modelul celei gasite in pachetelul cu materia prima.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va mulțumesc pentru vizită!